Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

    Vandaag is onze Kenwood KMM770 uitgevallen na amper 4 jaar dienst.
    Het lijkt me een mechanisch probleem te zijn, want de motor draait als we hem inschakelen, maar de "koppen" draaien niet meer mee, alsof er een tandwiel gebroken is.
    Iemand een idee wat we mogen verwachten van herstellingskosten ? (ik ga bv. geen 200 euro of meer uitgeven voor een toestel dat er 550 gekost heeft).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

      Gewoonweg zelf dat ding eens openmaken, zit helemaal niet complex in elkaar , hier : http://www.directrepair.be/nl/solrad...Kenwood+KMM770 kun je zowat alles vinden om de herstelling te doen.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #18
        Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

        Inderdaad, er zijn tal van sites waar je de onderdelen aan redelijke prijzen kan vinden.

        De mijne is 30 jaar oud (erfstuk), maar werkt nog. Daar vind ik bijna geen stukken meer voor, maar voor die recente modellen mag dat niet moeilijk zijn.

        Comment


        • #19
          Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Gewoonweg zelf dat ding eens openmaken, zit helemaal niet complex in elkaar , hier : http://www.directrepair.be/nl/solrad...Kenwood+KMM770 kun je zowat alles vinden om de herstelling te doen.
          Dat ziet er goed uit. Ik zie echter weinig mogelijkheden om dat ding open te krijgen. De enige mogelijkheid lijkt me bovenaan, waar de blender op geplaatst wordt, daar zie ik drie vijzen. Bestaat er ergens een site die het "demonteren" uitlegt ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


            Is van een ouder modelleke, maar het principe zal wel kloppen.

            Comment


            • #21
              Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

              Zo te zien zou het kunnen dat (enkel) die riem moet vervangen worden, en dat lijkt mij voor jan-met-de-pet nog zelf uitvoerbaar nete!?

              Comment


              • #22
                Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                Bricoleren is niet echt moeilijk, je moet jezelf er gewoon aan zetten.
                Een Kenwood is een robuust machien, maar zit niet echt complex in elkaar.

                (en de stukken uit UK zijn vandaag 10% goedkoper geworden)

                Comment


                • #23
                  Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                  Hoi, wij hebben een Kenwood keukenmachine en die is tegen de grond gegaan. Op zich is er niet veel aan te zien, alleen werkt hij niet meer. Zit er mss een resetknop op zo'n machine? De kom heeft de val opgevangen en ik zou het straf vinden als de motor hierdoor stuk is gegaan. Alvast bedankt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Coli Bekijk bericht
                    Hoi, wij hebben een Kenwood keukenmachine en die is tegen de grond gegaan. Op zich is er niet veel aan te zien, alleen werkt hij niet meer. Zit er mss een resetknop op zo'n machine? De kom heeft de val opgevangen en ik zou het straf vinden als de motor hierdoor stuk is gegaan. Alvast bedankt.
                    Kan je de as nog met de hand verdraaien ? We kunnen alleen raad geven over iets dat we gezien hebben . Publiceer eens een foto van het toestel, samen met het typenummer

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Kan je de as nog met de hand verdraaien ? We kunnen alleen raad geven over iets dat we gezien hebben . Publiceer eens een foto van het toestel, samen met het typenummer
                      Het type kmc5-kmm7, ik kan de as nog draaien met de hand.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Coli Bekijk bericht
                        Het type kmc5-kmm7, ik kan de as nog draaien met de hand.
                        ik vind niet direct waar ik foto kan uploaden

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                          Ik wil je niet ontmoedigen, maar na het bekijken van het Youtube filmpje, zal het wel containerpark worden.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                            Dank u voor uw moeite, deze had wel iets geknoeid met z'n blender. Ik ga hem eens binnen doen. Mvg

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kenwood Chef keukenrobot herstelbaar?

                              Gisteren nog ondervonden met onze kenwood (een major). Weer eens pizzabolletjes gedraaid in een ietwat grotere hoeveelheid en daarvoor deugen die dingen niet, ik voelde en hoorde ook gewoon dat hij zich ging kapot draaien daarop. Geen klagen over dat kenwoodje hoor, daar niet van, maar je moet een beetje de grenzen kennen. De 2,5 kg deeg net op tijd verhuisd naar de VEMA-mixer, die kan dat probleemloos aan, jammer dat hij niet zo handig is om de kuip te kuisen. Als je een kenwood gebruikt voor het lichtere werk dan moet hij jaaaaaaren meegaan en dat werk kan hij ook heel goed, kneden van deeg hoort daar evenwel niet bij. Maar daarmee ben je natuurlijk niet geholpen......

                              Comment

                              Working...
                              X