Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laat uw analoog gerief eens zien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Laat uw analoog gerief eens zien

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Laatst gewijzigd door demeyereg; vandaag om 12:30 Reden: Rest van de foto's gewist.
    ---\
    heel goed idee.
    grt,bouk.
    Stond er vanaf mijn eerste post in hé Bouk, dat ik deze maar heel kort zou plaatsen.

    Comment


    • #17
      Re: Laat uw analoog gerief eens zien

      Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
      Niet zo'n grote collectie in vergelijking met sommigen hier.

      Zo'n MTL5 was mijn eerste camera.
      Nostalgie nostalgie…..

      Johan

      Comment


      • #18
        Re: Laat uw analoog gerief eens zien

        Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
        Holy **** demeyerg hier zakt m', broek van af, dat is geen hobby maar een afwijking
        Hopelijk heb je een goede verzekering.
        Is deze verzameling privé ontstaan of ben/was je handelaar ?
        Zo ken ik iemand met veel exemplaren van Leica, waar nog nooit een film in gezeten heeft.

        Comment


        • #19
          Re: Laat uw analoog gerief eens zien

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Een foto waar ik zelf op sta.
          Een ferme collectie Geert Om jaloers op te zijn in positieve zin natuurlijk

          Comment


          • #20
            Re: Laat uw analoog gerief eens zien

            Beste Geert,bedankt voor het delen v an je passie, alle respect want je speelt met vuur door dit te etaleren, heb niettemin genoten. Dat er ondertussen azijnpissers ten tonele komen is andermaal jammer.
            ...leeg...

            Comment


            • #21
              Re: Laat uw analoog gerief eens zien

              ......
              Last edited by toerist; 25 november 2014, 17:12.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #22
                Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                ......................Quote verwijderd.....................

                Toch even iets zeggen: Die nonkel, die op het knopje geduwd heeft om de foto te maken, is al heel lang geleden overleden.
                Al zijn rechten zijn overgegaan naar mijn tante.
                Mijn tante is, over enkele dagen, 20 jaar geleden overleden. Ik ben de wettige erfgenaam. Ze was mijn suikertante, er was dus meer dan die foto in de erfenis o.a. andere foto's.
                Dus : Al de rechten op die foto horen mij toe.
                En ik heb ook niet de bedoeling om BD te misleiden door te pretenderen dat het mijn foto is, te doen alsof het mijn foto is, of ermee in de HOF te geraken.
                ..............
                Alleen dat lief ben ik kwijtgespeeld. Zoals voordien al vermeld. 'k Ben er toch nu al over.
                't Is 50 jaar geleden dat ik haar nog gezien heb. Stilletjes aan zet je je daarover.

                Jammer dat dat lief niet genoeg humor had (heeft) om het volgende al lachend te begrijpen :
                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Ik heb er niet bij stil gestaan dat er ook kapers kunnen zijn van oud analoog materiaal

                Sorry oud lief: het is een grapje. Het had eigenlijk ook een compliment kunnen zijn.....

                Hopelijk gaan we nu terug ON TOPIC.
                Last edited by Skitch; 24 november 2014, 12:13. Reden: Een en ander verfijnd. En één en ander verwijderd.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #23
                  Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                  Nadat ik "mijn" Yashica niet meer had bleef de 6x6 microbe toch nog leven.
                  Daarom deze Lubitel gekocht.
                  'k Heb er wel veel plezier aan gehad, nochtans had ik toen al geen vergroter meer.

                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                    Moderator Note: Heb toch maar de regels toegepast (reden zie boven) en bepaalde posts verwijderd. Djee, zeg, als zelfs een onschuldige topic als 'Analoog spul' niet meer kan...
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                      Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                      Holy **** demeyerg hier zakt m', broek van af, dat is geen hobby maar een afwijking
                      Hopelijk heb je een goede verzekering.
                      Is deze verzameling privé ontstaan of ben/was je handelaar ?
                      Er zijn zo 5 (vijf) van die kamers !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                        Gewist. Zoals aangekondigd.
                        Last edited by Skitch; 24 november 2014, 20:30. Reden: Gewist.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                          Heb zelf nooit de kans gekregen om analoog te werken, veel gemist. Wel blij dat dit gedeeld wordt. Hopelijk mag deze meningwel.
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                            Deze F-501 en de lenzen kwamen omstreeks 1986 op de markt.
                            Het was de eerste succesvolle AF-camera van Nikon.
                            Alles is nog in zeer goede staat.
                            De lenzen doen nog steeds dienst.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                              wat ik in huis heb:

                              begonnen op 13 jaar met EXA500, dan overgeschakeld naar Exakta VX500, verder naar Practica MTL5, overgelaten voor een Practica EE2 en als laatste was er de canon EOS 1000F.
                              bij het overlijden van mijn vader meegedaan naar huis: Miranda sensorex, Pentax zoom90, Canon Prima Super105X, Fuji "drop in" en een Konica C35

                              van alle merken wat dus, en alles met zijn bijhorend tasje.


                              Last edited by guido1956; 25 november 2014, 13:31.
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment


                              • #30
                                Re: Laat uw analoog gerief eens zien

                                Dit was het mijne vanaf 1981 :



                                En daarvoor (halverwege de 70tiger jaren) een Yashica (type ken ik niet meer)

                                En daarvoor (eind jaren 60) een Voigtländer (type ken ik niet meer)

                                En daarvoor (begin jaren 60) zo'n zwart rechthoekig bakje van Kodak dat je tegen je buik hield bij het nemen van een foto (type ken ik niet meer)

                                En waarom was : omdat ik alles wat niet meer gebruikt wordt weg doe, hetzij verkopen, en als dat niet lukt dan 'na een grondige bewerking' naar het containerpark.
                                Nostalgie is niet aan mij besteed .
                                Last edited by Guest17; 25 november 2014, 15:10.

                                Comment

                                Working...
                                X