Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
1977 Yashica Electro 35 GSN mijn eerste. .
De avond voordat ik naar de fotografie opleiding ging Maar ik heb hem niet meer, alleen nog een wazige dia Je kan wel zien van wie ik in die periode een grote fan was.. 7 maanden later was hij er niet meer..
Heel lang geleden. 'k Denk 1965, plus minus.
Met de ouderlijke Yashica en mijn eerste lief op stap, eigenlijk op cruise , in Brugge.
Wat er met die Yashica gebeurd is, nadat ik hem helemaal versleten heb, weet ik niet meer.
Dat ik dat eerste lief kwijt gespeeld ben weet ik wel......
Sorry voor de BD rules. De foto is (analoog) genomen door een nonkel (zaliger).
Moderator Note: Om precedenten en voorspelbaar gez*k te vermijden, pas ik hier de regels toe en zet ik de foto achter een linkje.
PS: link verfraaid. Skitch
Last edited by Skitch; 24 november 2014, 13:10.
Reden: De link verfraaid.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Holy **** demeyerg hier zakt m', broek van af, dat is geen hobby maar een afwijking
Hopelijk heb je een goede verzekering.
Is deze verzameling privé ontstaan of ben/was je handelaar ?
Zeer goed Bouk, ik maakte ooit een aantal Nikon tussenringen voor Hans, dingen die in de handel niet verkrijgbaar waren,
Hans had namelijk ontdekt, dat een bepaald "duur" vergroterobjectief op een Nikon balg bruikbaar was van oneindig tot 5 maal vergrotende macro.
maar daar bestonden geen verloopringen voor naar Nikon F vatting, dan heb ik deze maar voor hem gemaakt, prijs van dat vergroter objectief
was om en bij de 2.200€ toen nog 88.000 Bef.
Maar Hans is meer de verzamelaar van Nikon verrekijkers en microscopen.
En voor Herman van Japan camera maakte ik een sluitertijden controller, daar kon hij bij analoge toestellen de juistheid
van de sluitertijden controleren tot op 1/10.000 sec.
Werkte alleen bij analoge toestellen waar je de rug kan van openen, het systeem was namelijk op doorkijk door de sluiter
al dan niet met een objectief er op, maakte geen verschil, (werkte op IR licht).
Mijn verzameling van analoge toestellen en lenzen is ook erg groot, niet zo groot als die van demeyereg, maar ik heb toch ook wat kasten volstaan
Ik heb vooral veel oude lenzen die ik via adapters op mijn nex toestellen gebruik. Ik sta steeds weer versteld van de kwaliteit van die oude dingen. Veel van mijn nieuwe AF lenzen kunnen daar niet aan tippen.
Af en toe schiet ik ook nog wel eens rolletjes. TLR 's vind ik geweldig. De blikken van de mensen als je ermee over straat loopt zijn ook heel leuk.
FLICKRPHOTOSTREAM
Just try to comprehend that which you'll never comprehend
Comment