Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SSD formatteren als externe HD.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SSD formatteren als externe HD.

Ik heb nog in het "stenen tijdperk" met Suse Linux aangemodderd op een 385, later op een 485 en als laatst op de eerste Pentium en dan Linux opgeborgen en nooit meer aan begonnen.
    Misschien dat alles nu beter gaat maar het zoeken en prutsen was ik kotsbeu vandaar dat ik er niet meer aan begin. (Er was in die tijd zelfs een Linux club in Oostende.)
    Ik weet dat ik die partities toen verwijderde met een DOS diskette, maar waar vind je tegenwoordig nog een moederbord met een FDD aansluiting en waar vind je tegenwoordig nog überhaupt nog een FDD?
    Jaja 2de hands en enzoverder, dat weet ik ook wel.
    Maakt Linux geen drie partities aan?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik heb nog in het "stenen tijdperk" met Suse Linux aangemodderd op een 385, later op een 485 en als laatst op de eerste Pentium en dan Linux opgeborgen en nooit meer aan begonnen.
      Misschien dat alles nu beter gaat maar het zoeken en prutsen was ik kotsbeu vandaar dat ik er niet meer aan begin. (Er was in die tijd zelfs een Linux club in Oostende.)
      Ik weet dat ik die partities toen verwijderde met een DOS diskette, maar waar vind je tegenwoordig nog een moederbord met een FDD aansluiting en waar vind je tegenwoordig nog überhaupt nog een FDD?
      Jaja 2de hands en enzoverder, dat weet ik ook wel.
      Maakt Linux geen drie partities aan?
      Vroeger moest je bij Linux verplicht met een aparte partitie werken voor het wisselbestand en nog eentje als boot partitie (en de rest (root) als derde), maar ik denk niet dat dat vandaag nog nodig is. En floppy's zijn uiteraard helemaal uit de tijd. Sommigen hebben behoorlijk lang ook "gedweept" met dat fdisk-commando, ook als je dat allang niet meer nodig had...

PS : ik denk dat je i386 en i486 bedoelt, doch dit terzijde.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

PS : ik denk dat je i386 en i486 bedoelt, doch dit terzijde.
        Inderdaad, en je mag er nog DX achtervoegen, maar in de volksmond spraken we over een 386/486 sommigen zelfs over een 80386 of 80486. Ik denk dat ik nog ergens de eerste Windows 95 met instructieboekje moet hebben.
        In '98 kregen alle stations een PC met daarop Windows NT 4.0 in het Engels. Eigenlijk stond het OS op de server en niet op onze PC.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Inderdaad, en je mag er nog DX achtervoegen, maar in de volksmond spraken we over een 386/486 sommigen zelfs over een 80386 of 80486. Ik denk dat ik nog ergens de eerste Windows 95 met instructieboekje moet hebben.
          In '98 kregen alle stations een PC met daarop Windows NT 4.0 in het Engels. Eigenlijk stond het OS op de server en niet op onze PC.
          Toevallig gisteren nog antiek in handen gehad ... 2 oude machines die nog steeds op NT moeten draaien en over en weer geloop met HD en DD-diskettes ... Voelde me weer jong :-D
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Mijn eerste PC had een 80486SX op 25 Mhz. (dus zonder mathematische co-processor : allé : het zat erin, maar het werkte niet...). Was vreselijk ambetant om autocad te draaien ... Herinner me dat ik daar dan later een DX-upgrade versie heb laten inproppen.
            Ben op PC begonnen met MS-DOS 5.0 en windows 3.0. Als je dat vergelijkt met de huidige windows 8.1 is er toch een "klein" verschil...
            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
            X