Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polemiek beginnershoek

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Polemiek beginnershoek

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Waarschijnlijk gebruiken velen beginnershoek omwille van de grotere kans op reacties.
    toch een vreemd verloop hoor.
    in het begin, was nl de beginnershoek het verdomde hoekje met de minste bezoekers.
    en werd zelfs er gevraagd aan de leden, wat meer aandacht aan de beginnershoek te besteden..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En gewoon effe hard aan het meedenken hoor, maar als de beginnershoek nu de place-to-be is, ongewild een beetje, misschien heel de beginnershoek afschaffen, en per subforum, een prefix "Beginner" maken?

Zou dat niet lukken?

IZ.
      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        toch een vreemd verloop hoor.
        in het begin, was nl de beginnershoek het verdomde hoekje met de minste bezoekers.
        en werd zelfs er gevraagd aan de leden, wat meer aandacht aan de beginnershoek te besteden..?
        grt,bouk.
        tja, onvoorspelbare evolutie zeker :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
        En gewoon effe hard aan het meedenken hoor, maar als de beginnershoek nu de place-to-be is, ongewild een beetje, misschien heel de beginnershoek afschaffen, en per subforum, een prefix "Beginner" maken?

Zou dat niet lukken?

IZ.
        Is 3 niet wat overkill?
        Wat als:
        beginners = fotobeoordeling (doel van beide is suggesties/commentaar bekomen op een foto, in het licht van een mening van een buitenstaander vragen)
        showcase = deze foto is voor mij af (soort digitale tentoonstelling)

Met beginners en beoordeling apart te houden lijkt er me een soort dualiteit te bestaan waarbij de sterkte in het verschil tussen beoordeling en showcase ook weer vager wordt (en dan het antwoord op de vraag 'waar hoort ie nu?' moeilijker wordt).

Comment

Misschien dan ook de Beoordeling en Showcase weg en gewoon 'beginner' en 'advanced' van maken of zoiets, dat men meer de verdeling tussen de hobbyisten en de gevorderden ziet... hoe meer je gaat onderverdelen op een forum, hoe moeilijker het wordt alvast, weet ik uit ondervinding...

IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Digitaal en Analoog.
            En in elke categorie een Kleur en een Zwart-Wit.

4 fora, probleem opgelost.

Comment

Misschien dan ook de Beoordeling en Showcase weg en gewoon 'beginner' en 'advanced' van maken of zoiets, dat men meer de verdeling tussen de hobbyisten en de gevorderden ziet... hoe meer je gaat onderverdelen op een forum, hoe moeilijker het wordt alvast, weet ik uit ondervinding...

IZ.
              hangt beetje af waarop je de nadruk wil leggen, geeft 2 opties:
              1. fotobeoordeling/showcase (feedback vragen (waar de beginner zich ook inpast) of 'tentoonstellen')
              2. beginner/gevorderde (niveau van de inzender)

Comment

IZ.
                Dit leunt het dichtst aan bij mijn eigen mening.
                Volgens mijn bescheiden mening zijn er gewoon teveel subforums.
                Ik heb gewoon niet de tijd om elke dag alle subforums af te gaan en foto's te voorzien van een reactie.

Daarom hou ik het op de beginnershoek. Als ik tijd en zin heb, geef ik daar wel eens een reactie.
                In de showcase kom ik ook elke dag kijken, maar daar hou ik het op kijken, omdat mijn mening daar er niet toe doet.

Zelf post ik ook nog steeds in de beginnershoek, omdat dat zowat de enige plaats is waar men een mening heeft over je foto.
                Men heeft daar geen schrik om je foto te beoordelen met een eigen mening en wat er eventueel beter kan.

In de showcase post ik heel af en toe iets, wanneer ik een foto heb waarvan ik vind dat ze zowiezo af is.

Hoe ik het zie mogen alle subforums fotobeoordeling verdwijnen, alsook de beginnershoek. En dan maak je één centraal fotobeoordelings onderdeel.
                Want wat maakt het nu uit of je een beginner bent of niet, je wilt een beoordeling. Men zal zelf wel zien wanneer een beginner of gevorderde een foto post, en 'hopelijk' zijn reactie daar aan aanpassen.
                Groetjes,
                Dominic

Comment

Moderator Note: Ik ga dit afsluiten, voor het verder uit de hand loopt. Maar als je mijn vorige post (niet eens als Mod) gelezen hebt, dan moeten jullie maar even geduld hebben.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                  X