Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet - opnemen via USB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet - opnemen via USB

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
    Denk dat er dan toch iets mis is met je connectie tussen je digicorder en je TV...
    Kijk je via HDMI of via SCART?
    En indien via HDMI, op welke resolutie staat de digicorder output ingesteld?
    Simpelweg kan het niets te maken hebben met de connectie welke uiteraard HDMI is.
    Rechtstreeks kijken via de HD DigiCorder is heel goed beeld (1080i) hetzelfde programma bekijken via een opname met de HD Digicorder (dus zelfde instelling en connectie) is in mindere kwaliteit.
    Invloed van de compressie bij opname misschien?

Op een kleine TV merk je dat misschien niet zo goed?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Dat kan inderdaad met compressie te maken hebben. Hier heb ik HD-TV van Belgacom, en daar zie ik geen verschil tussen opname en rechtstreeks kijken.
      Groeten,

Polleke

Comment

Dient de TV aan te staan om een programma op te nemen op een CI-kaartje? Ik veronderstel van wel, want van waar zou de USB anders zijn voeding halen?

Comment

De tuner wordt geactiveerd, maar het scherm staat uit.
          En als je de Tv aanschakelt, zie je wat er wordt opgenomen - tenzij je een Tv met twee tuners hebt, dan kan je natuurlijk naar een andere zender kijken.

Bij mij is het wel zo (heb ik de indruk) dat een CI kaart trager reageert als je zapt; ik heb de indruk dat de digicorder vlotter schakelt.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kalaman Bekijk bericht
            Dient de TV aan te staan om een programma op te nemen op een CI-kaartje? Ik veronderstel van wel, want van waar zou de USB anders zijn voeding halen?
            Nee, TV dient niet aan te staan, maar hij moet natuurlijk wel in de stekker zitten hé...
            De TV weet zelf wanneer je een recording gevraagd hebt en zal dan intern zelfstandig opstarten (zonder het scherm aan te zetten) om je recording op te nemen.
            Nikon D300 & een beetje glas...
            Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              De tuner wordt geactiveerd, maar het scherm staat uit.
              En als je de Tv aanschakelt, zie je wat er wordt opgenomen - tenzij je een Tv met twee tuners hebt, dan kan je natuurlijk naar een andere zender kijken.

Bij mij is het wel zo (heb ik de indruk) dat een CI kaart trager reageert als je zapt; ik heb de indruk dat de digicorder vlotter schakelt.
              CI-kaart zal altijd trager zappen dan een digibox/digicorder omdat dit totaal verschillende systemen zijn...

Met DigiBox/DigiCorder zit je in het ecosysteem van Telenet en daar is de security intern afgehandeld waardoor je minder tijd verliest met broadcast decryptie en degelijke...
              Met CI kaart hang je vast aan het systeem van de TV vendor en de CI kaart van Telenet, en daar duurt het afhandelen van security wat langer en dus ook iets langere zaptijd...
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Working...
              X