Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

Persoonlijk ben ik ook overgestapt naar LibreOffice sinds Oracle OpenOffice heeft overgenomen.

In Libre kun je zonder al te veel problemen je bestanden opslaan in Office formaat. Maar de laatste nieuwe versies van Office ondersteunen ook de open source formaten zoals .odt, enz. die Libre gebruikt.

Ik heb op 1 laptop ook MS Office 2013 staan, en die opent zonder problemen mijn LibreOffice bestanden. Het is zelfs zo, dat ik MS office zo heb ingesteld dat hij standaard werkt met dezelfde bestanden als Libre. Maakt het allemaal een beetje simpeler.

BTW, LibreOffice opent ook zonder problemen de standaard MS Office bestanden. Op de hoge school leveren ze de bestanden nu eenmaal meestal in PDF of in een MS Office formaat.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

We gaan het even proberen.
      Toch jammer dat dit zo duur is. Zeker voor wat we het maar gebruiken hier thuis.
      Bedankt voor de reacties!
      Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
        We gaan het even proberen.
        Toch jammer dat dit zo duur is. Zeker voor wat we het maar gebruiken hier thuis.
        Bedankt voor de reacties!
        True.
        Je bent tegenwoordig al bijna verplicht om je pc met besturingssysteem te kopen, en dan zit er nog geen office in.
        Ik vind het jammer dat er niet standaard een soort light office op voorgeïnstalleerd zit, voor mensen die het weinig gebruiken, en die dan een premium packet kunnen kopen bijvoorbeeld.

Comment

Het Apple OS heeft dat wel en zonder extra kosten
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Het Apple OS heeft dat wel en zonder extra kosten
            Zit gewoon mee in de prijs van je dure Mac
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Zit gewoon mee in de prijs van je dure Mac
              Juist.
              Ben wel nogal sceptisch tegenover huren van programma's.
              Normaal gezien is huren geen goede zaak
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Juist.
                Ben wel nogal sceptisch tegenover huren van programma's.
                Normaal gezien is huren geen goede zaak
                Neen en zeker in dit geval. Door het formaat dat geen standaard is (lees maar eens na) zit je vast aan Office. En een klein beetje betalen elke maand om aan je documenten te geraken is geen probleem. En als het een beetje duurder wordt ook niet. En daarna ook niet....

Comment

Ikzelf gebruik kingsoft office

Volledig gratis en je kan alles openen en bewerken, word, excell, powerpoint, noem maar op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Neen en zeker in dit geval. Door het formaat dat geen standaard is (lees maar eens na) zit je vast aan Office. En een klein beetje betalen elke maand om aan je documenten te geraken is geen probleem. En als het een beetje duurder wordt ook niet. En daarna ook niet....
                    Heb het ooit meegemaakt dat de ene (nieuwe) versie van Word niet compatibel was met de voorgaande versie van Word.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven V Bekijk bericht
                      Ikzelf gebruik kingsoft office

Volledig gratis en je kan alles openen en bewerken, word, excell, powerpoint, noem maar op
                      Gebruik ik met Android op de tablet.
                      Office zou nu ook gratis zijn voor de tablet.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        True.
                        Je bent tegenwoordig al bijna verplicht om je pc met besturingssysteem te kopen, en dan zit er nog geen office in.
                        Ik vind het jammer dat er niet standaard een soort light office op voorgeïnstalleerd zit, voor mensen die het weinig gebruiken, en die dan een premium packet kunnen kopen bijvoorbeeld.
                        Helemaal akkoord. Dit zou al heel wat beter zijn!
                        Canon

Comment

Bedankt voor de tips!
                          Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                            Helemaal akkoord. Dit zou al heel wat beter zijn!
                            Helemaal niet akkoord.

Het zou beter zijn dat je de keuze kreeg of je een PC met of zonder OS wil. Indien met dan moet je de keuze krijgen welk OS.
                            Een "light" voorgeïnstalleerd? Nee dank je. Bij de meeste PCs zit al genoeg junk die je moet/mag verwijderen.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Helemaal niet akkoord.

Het zou beter zijn dat je de keuze kreeg of je een PC met of zonder OS wil. Indien met dan moet je de keuze krijgen welk OS.
                              Een "light" voorgeïnstalleerd? Nee dank je. Bij de meeste PCs zit al genoeg junk die je moet/mag verwijderen.
                              Klopt, toen ik nog met windows werkte was het eerste wat ik deed bij een nieuwe aanschaf een zuivere install van Windows.
                              Al lang geleden nu.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Op mijn huidige pc staan alle programma's, maar als ik een nieuwe laptop zou kopen, zou ik zeker niet meer extra geld uitgeven aan de programma's. Je heb met open office al veel, en ook alle andere programma's kun je tegenwoordig gratis hebben. Tenzij je echt een professionele versie nodig hebt is het meer als genoeg. Ik ben voor de gratis versies. Daarbij, wanneer je een versie koopt, zijn er dingen die vroeger beter waren waardoor je de oude versie weer gaat downloaden, of er komen plots allemaal nieuwe versies uit ... Zelfs op mijn werk zie ik dat veel klanten nog werken met office 2007 : dat zie je wanneer je een word.doc krijgt doorgestuurd. Ik zou dus niet kopen, maar downloaden.

Comment

Working...
                                X