Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitdeuken zonder herspuiten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Uitdeuken zonder herspuiten

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Amper 40 eurokes excl. BTW.
    voor 1 deuk? Man, dan wil ik niet weten hoeveel dat zo'n hagelbui op je auto kost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
      voor 1 deuk? Man, dan wil ik niet weten hoeveel dat zo'n hagelbui op je auto kost.
      Ik hoorde daar dat sommige van die hageldossiers tot 2500€ gaan. Er is daar nog werk tot zeker halverwege volgend jaar. En alle verzekeringen willen dat het op die manier gebeurt.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht

Persoonlijk vind ik dat niet veel, gezien de tijd die erin kruipt. Er komt een volledig speciale kit aan te pas en het is echt precisie werk. Je moet zeer handig zijn en een vaste hand hebben. Het komt erop aan dat men de bluts eigenlijk prepareert en soms moet vergroten om juist te passen onder één van voetjes (blokjes) die men op de bluts kleeft. Er komen hamertjes en puntvormige kunststof gereedschappen aan te pas en er wordt zeer subtiel op de plaat gehamerd. Op de plaats worden telkens weer opnieuw nieuwe dopjes gekleefd. Deze worden dan telkens weer met een speciale hefboom er weer afgerukt zodat men de bluts eigenijk probeert bol krijgen. In de eindfase komt het erop neer de bolle bluts weer vlak te hameren. Als het plaatwerk af is wordt nog eens machinaal gepolierd en opgepoetst.
        Het is natuurlijk veel eenvoudiger om langs de binnenkant aan het koetswerk te kunnen om de bluts eruit te lepelen. Bij mij was het juist op een plaats waar dit niet zo gemakkelijk ging. Een groot stuk van de binnenbekleding van de achterste zijstijl en dak zouden er moeten aan geloven, als het dan al zou gegaan hebben. Dat is uiteraard nog veel meer werk.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

....Het is natuurlijk veel eenvoudiger om langs de binnenkant aan het koetswerk te kunnen om de bluts eruit te lepelen.
          Denkt U dat ?

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Denkt U dat ?

grts
            Sieg
            Denkt u dat dan niet?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Denkt U dat ?

grts
              Sieg
              Wat betreft de techniek om de bluts te verwijderen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Denkt u dat dan niet?
                Neen dat denk ik niet

grts
                Sieg

Comment

Wat betreft de techniek om de bluts te verwijderen.
                  Komt op hetzelfde neer ongeveer

grts
                  Sieg

Comment

De prijs van 10 blutsen zal wel een beetje lager liggen dan 40€ per bluts.
                    Als ze er eentje moeten doen, dan verliezen ze nogal wat tijd met dingen als, uitleg aan de klant, prijs geven, overtuigen, factuur maken, betaling ontvangen...
                    Eigenlijk kost dat al bijna 40€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      De prijs van 10 blutsen zal wel een beetje lager liggen dan 40€ per bluts.
                      Als ze er eentje moeten doen, dan verliezen ze nogal wat tijd met dingen als, uitleg aan de klant, prijs geven, overtuigen, factuur maken, betaling ontvangen...
                      Eigenlijk kost dat al bijna 40€.
                      Daarom dat ik de herstelling aan mijn wagen een peulschil vind qua prijs. Eén klein deukje dus, maar op een plaats waar je ogen steeds maar opvallen. Ik kan mij ook inbeelden dat 99% van de automobilisten dat mierenneuken zal noemen. Maar gelukkig dat er nog 1% is dat daar toch een probleem mee heeft. dat kan alleen maar die echte vaklui werk bezorgen.
                      En ja, mensen houden geen rekening met het administratief gedeelte van dergelijke zaken en dat je daarvoor meestal ook personeel moet betalen. Als je zelf zelfstandig bent weet je ook beter want dat administratief gedeelte wordt door de klant zelden ingeschat laat varen geapprecieerd.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Update: auto wordt toch niet verkocht en uitdeuken wordt voorlopig uitgesteld.

Bedankt voor alle nuttige tips!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Voor een Leon van 2008 vraagt men 5000 tot 7500€ (maar dan wel in een garage met garantie). Dan is een paar honderd € om een deuk weg te werken de moeite waard, als je daardoor gemakkelijker kan verkopen.
                          Ik heb een aanbod gehad van €6500 gehad van een opkoper via onze garage. Blijkbaar zijn deze krachtige lichte wagens zeer gewild in Nederland vanwege de gunstige bijtelling.

Comment

Working...
                          X