Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe TV

dubbel
    Last edited by Guest14; 22 december 2014, 11:22.

Comment

De Philips ontbreekt nog op je lijstje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
        Ziet er een mooi toestel uit...
        En met Android tenminste een Smart TV die met zijn tijd mee is...
        Heb zelf een Philips met Ambilight en wil het nooit meer missen, volgende zeker weer een Philips.
        Hier idem, en wil ook nooit nog iets anders .
        Ivm met die 4K of Ultra HD, is het nog altijd zo dat je enkel sommige Youtube filmpjes en Netflix in 4K kan bekijken, omdat er anders niks in 4K wordt uitgezonden, of is dit reeds achterhaald ?
        Lees ook dat je enkel het verschil tussen HD en Ultra HD kan zien wanneer je heel dicht op je scherm gaat kijken, of is dit ook reeds achterhaald ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Hier idem, en wil ook nooit nog iets anders .
          Ivm met die 4K of Ultra HD, is het nog altijd zo dat je enkel sommige Youtube filmpjes en Netflix in 4K kan bekijken, omdat er anders niks in 4K wordt uitgezonden, of is dit reeds achterhaald ?
          Lees ook dat je enkel het verschil tussen HD en Ultra HD kan zien wanneer je heel dicht op je scherm gaat kijken, of is dit ook reeds achterhaald ?
          Vandaag wordt er zelfs nog altijd niet in full HD uitgezonden, laat staan 4K. Nu : upscalen vanaf FullHD (dus vanaf bluray) zorgt ook wel voor behoorlijke resultaten...
          Dat verschil zie je inderdaad enkel maar als je dicht genoeg zit, vandaar dat 4K TV's ook grote TV's zijn, kwestie van toch een beetje kijkafstand mogelijk te maken. De ideale kijkafstand zit ergens tussen de 1.2 en 2x de schermdiagonaal (dus veel dichter dan bij "klassiekere" TV's).
          Ik heb bv. een "kleine" 32" TV, dat is dan tussen 97 en 162 cm... Om aan 3 m. te geraken heb je dus minimum een 60" scherm nodig...
          Groeten,

Polleke

Comment

De discussie over 4K is voor mij vergelijkbaar met wat er gebeurt voor elke nieuwe technologie.

In alle tijden vind je wel mensen die het nut niet inzien van een kleurentelevisie, een auto, een tablet, een GSM....

Vandaag is de prijs van 4K dermate gezakt dat ik niks anders wil kopen. Ik reken er een beetje op dat mijn TV een jaar of 8 mee gaat, en dan zal er wel materiaal zijn.

Apple bv zal de zaak wel een duwtje geven als ze met een 4K Apple TV komen. De content zal wel komen, en de providers zullen wel volgen.

Waarom denk je dat Telenet zijn netwerk aan het upgraden is? Veel andere toepassingen die enorm dataverkeer vereisen zie ik niet opkomen.

Comment

Vreemd dat mensen denken dat een merk dat helemaal geen TV-geschiedenis heeft, voldoende is om dat duwtje te geven. Full HD bestaat al jaren, en ook Apple heeft daar dat duwtje niet gegeven, waarom zou het dan met 4K wel op die manier gebeuren ?
              Kijk gewoon eens naar het verschil in DVD en bluray aanbod en dan weet je genoeg...
              De grote trekkers voor dergelijke zaken zijn meestal de grote sportgebeurtenissen : Olympische spelen, WK voetbal en aanverwanten : maar veel invloed hebben deze toch niet gehad.
              Dat de providers volgen is duidelijk een lachertje : waar zijn die fullHD providers in België ?

De prijzen zijn inderdaad aan het zakken, maar voor de betere betaal je nog altijd stukken van mensen. Een echt goeie fullHD kost een 1000€, en voor veel mensen is dat toch de bovengrens die ze aan een TV willen spenderen. Zolang de content niet gevolgd heeft is er niet veel reden om een 4K te kopen.
              Mijn TV is nu 6 jaar oud : tegen dat hier een nieuwe komt, zal die 4K wel echt de norm zijn geworden, maar ik verwacht dat dat toch nog enkele jaartjes zal duren.

Men was deze week oa in het nieuws bezig over de prijzenslag bij TV's. De prijzen zijn inderdaad fel gezakt, maar samen daarmee helaas ook de kwaliteit (dan voornamelijk qua levensduur). Maar blijkbaar is men vandaag content met dingen die max. 5 jaar meegaan : kwestie van met de trends te kunnen meelopen.

Daarnaast is het ook duidelijk dat de consument die super kwaliteit gewoon niet wil hebben : kijk wat er gebeurd is bij audio : kent er iemand nog de SACD (op alle vlakken superieur, maar allang uit de markt verdwenen) ? Men keert zelfs terug naar oude technologie als de LP die eigenlijk stukken minder goed is (wat duidelijk zou zijn moesten ze tenminste de CD's mixen op de manier zoals het hoort). Ik sta er nog altijd raar van te kijken dat men qua kwaliteit minderwaardige downloads aan duurdere prijzen dan fysieke CD's als zoete broodjes koopt. Die prijzen van de iTunes store bv zijn meestal behoorlijk bij het haar getrokken.
              Last edited by polleke_cgc; 23 december 2014, 09:21.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                De discussie over 4K is voor mij vergelijkbaar met wat er gebeurt voor elke nieuwe technologie.

In alle tijden vind je wel mensen die het nut niet inzien van een kleurentelevisie, een auto, een tablet, een GSM....

Vandaag is de prijs van 4K dermate gezakt dat ik niks anders wil kopen. Ik reken er een beetje op dat mijn TV een jaar of 8 mee gaat, en dan zal er wel materiaal zijn.

Apple bv zal de zaak wel een duwtje geven als ze met een 4K Apple TV komen. De content zal wel komen, en de providers zullen wel volgen.

Waarom denk je dat Telenet zijn netwerk aan het upgraden is? Veel andere toepassingen die enorm dataverkeer vereisen zie ik niet opkomen.
                Om uit de ontwikkelingskosten te komen hebben fabrikanten mensen als u nodig: zij die alles als eerste willen hebben en daar het tienvoudige voor betalen dan wanneer die nieuwe technologie is ingeburgerd en de kinderziekten zijn verholpen. Kleuren TV heeft er acht jaar over gedaan totdat 90% van de uitzendingen in kleur was; breedbeeld heeft er tien jaar overgedaan voordat de meeste uitzendingen breedbeeld waren; HD tv is nu circa zes jaren bezig en is nog niet de helft van het aanbod op de kabel in HD kwaliteit te ontvangen. 4k voegt voor verreweg de meeste huiskamers niets toe: goed voor kleine zalen en bioscopen en dus zullen de omroepen niet staan te springen om daarin te investeren.

Comment

Vind je 1000€ voor een 4K TV te veel?

De 49PUS7909 is nu niet direct een low end model. Ja, die is gelanceerd aan 1800€, en wordt nu al gebradeerd.

Heb onderussen wel eens op het support forum van Philips geneusd. Blijkt dat de TV wel 4k kan, maar de codec voor Netflix 4K niet ondersteunt.... Netflix in Full HD zou wel werken. Voel me wel bedrogen, gezien Philips daarvoor een extra kastje wil uitbrengen aan 250€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Om uit de ontwikkelingskosten te komen hebben fabrikanten mensen als u nodig: zij die alles als eerste willen hebben en daar het tienvoudige voor betalen dan wanneer die nieuwe technologie is ingeburgerd en de kinderziekten zijn verholpen. Kleuren TV heeft er acht jaar over gedaan totdat 90% van de uitzendingen in kleur was; breedbeeld heeft er tien jaar overgedaan voordat de meeste uitzendingen breedbeeld waren; HD tv is nu circa zes jaren bezig en is nog niet de helft van het aanbod op de kabel in HD kwaliteit te ontvangen. 4k voegt voor verreweg de meeste huiskamers niets toe: goed voor kleine zalen en bioscopen en dus zullen de omroepen niet staan te springen om daarin te investeren.
                    Ben ik ook al van thuis gekomen...omdat ik mij in een (ver) verleden ook een paar keer heb laten gaan :

LCD Kleuren TV Philips 37" 37PFL8605/12met ambilight aan meer dan 1.500 euro
                    Losse GPS Garmin SP 2610 aan 1.500 euro
                    Eerste videorecorder Grundig aan 1.250 euro

Nu wacht ik liever wat af .

Comment

Working...
                    X