Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe TV

Smart TV's... weinig smart aan eigenlijk, en vooral, erg onhandig... OK je kan surfen, je kan YT filmpjes afspelen... maar op zo'n groot scherm is de kwaliteit vaak bedroevend. Surfen kan best, maar zorg dan ook dat je een toetsenbord kan aansluiten want met de pijltjestoetsen van je afstandsbediening is dat niet meteen vlot te noemen....
    De vraag is eigenlijk waar je je TV voor gebruikt. Naar de dagelijkse soap en het nieuws kijken ?
    Van zo een flatscreen met piepkleine luidsprekertjes kun je ook niet veel verwachten als het om geluidskwaliteit gaat... als je graag naar films kijkt zorg dan dat je er je geluidsinstallatie kunt op aansluiten.
    Voor de rest vergelijk ik de mogelijkheden van een smarttv graag met een fototoestel dat meteen je foto in sepia, zwartwit, miniatuur...weet-ik-veel-welk-effect,... kan weergeven. Ik vermoed dat 98% van de eigenaars van zo een toestel dat inderdaad allemaal één keer uitproberen en dan nooit meer. Immers, je opname zelf bewerken op je PC is veel leuker, beter, je hebt het helemaal in de hand... waar zitten die mogelijkheden eigenlijk in je fototoestel ?
    De vergelijking gaat uiteraard niet helemaal op maar ergens is dat ook zo met smarttv's. Ze kunnen eigenlijk veel te veel en veel te veel wat je toch niet nodig hebt. Veel belangrijker is de beeldkwaliteit. Zorg dat zwart zwart is maar met de huidige LED TV's die de leds zelfs uitschakelen om inderdaad ook zwart te kunnen bekomen, is dat geen probleem meer en overtreffen de LED TV's dan ook intussen de plasma's.
    Op 4K zou ik zeker niet wachten. De levensduur van een TV is geen 20 jaar meer....
    3D is ook zoiets, OK, eens leuk om te zien, maar voor mij is het veeleer een gadget dan noodzakelijkheid. Er zijn ook nauwelijks uitzendingen in 3D...
    Ik zou geld over hebben voor de pure beeldkwaliteit maar niet voor het "smart" gedeelte. Met het uitgespaarde geld kun je al een aardige soundbar kopen (ook (nog) niet ideaal maar toch al beter dan de ingebouwde luidsprekertjes).
    Een netwerkkabel is wel nuttig, zeker als je Telenetklant bent zodat je beide decoders in hetzelfde netwerk kunt steken (maar daarom hoeft je TV nog geen netwerkaansluiting!). Een USB aansluiting om je foto's makkelijk te kunnen laten zien is wel nuttig, eventueel een WIFI als je camera dat ook heeft (al is dat niet persé evident).
    Je hebt intussen wel al begrepen dat voor mij enkel de beeldkwaliteit van belang is, al de rest, het decoderen van de beelden, het geluid, ... wordt toch door externe apparatuur verzorgd (als je het goed wil hebben). En ik surf, of lees/schrijf mijn mails liever op mijn PC...
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

Netflix?
      Wel Maurice Netflix zegt dat het App voor de D serie beschikbaar is maar dat Samsung het niet beschikbaar stelt.
      Als ik dan chat met Samsung zeggen die dat het App niet beschikbaar is bij Netflix en dat ik veertien dagen geduld moet hebben.
      Moet ongeveer een maand geleden zijn en er is nog steeds geen App te bespeuren.
      Wie maakt mij hier wat wijs?
      Beiden liegen om ter meest.
      Klant is koning zei men vroeger, klant is de melkkoe of de citroen zijn we nu.
      Zelfde voor garantie, tot je die nodig hebt. Een kapotte muis doen ze nu al moeilijk, laat staan een duur toestel of een auto.
      Ondertussen een Chroomcast gekocht om Netflix te ontvangen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Philips zijn veel problemen mee. Veel vrienden en kennissen die er niet gelukkig mee zijn.
        1 er van heeft zijn tv al 5 keer moeten laten repareren op 2,5 jaar nu. Eerst was het gratis maar nu de laatste keer heeft hij 300 euro moeten betalen voor de herstelling.
        En eigenlijk hebben ze ondertussen zowat alle onderdelen van zijn tv al vervangen.
        Bij mijn weten maakt philips ook geen tv's meer dus dikke problemen voor de toekomst als je nog garantie wil.

Zelf heb ik me een panasonic gekocht een dik jaar geleden, gewoon full HD smart tv met 3d op en niet onbelangrijk IPS scherm op 400Hz, kostprijs 800 euro voor 42"
        Ondertussen kan je de zelfde tv kopen met 50" en zelfde specs voor +- zelfde prijs.

Toestel is zeer goed van beeldkwaliteit enkel 2 minpuntjes:
        - geluid mist diepe bass, kanaalscheiding in stereo kon ook beter;
        - bij sommige uitzendingen zijn de zwartwaarden niet diep genoeg volgens mij, mijn vrouw ziet het niet eens.

Groot voordeel is dat je de vrije kanalen op digitale tv zonder meer kan ontvangen en (indien ze het uitzenden) ook in full HD en soms zelfs met 3D (meestal BBC nature reportages op canvas) Dus GEEN DECODER nodig!!!
        Wil je pay-tv dan moet je wel een decoder hebben natuurlijk of kan je ook een Ci+ kaartje van telenet vanachter in de tv steken (kost 90 euro dacht ik).

En niet onbelangrijk is dat je ook nog gewoon analoog kan kijken natuurlijk. Daarvan is de beeldkwaliteit natuurlijk minder dan wat full HD is maar het is wel zeer acceptable.
        Digitaal kijken (in SD kwaliteit) is zonder meer OK.

Naar voetbal kijken in full HD (wereldbeker bv) was een echt feest!! Geen lag, geen artifacts in beeld, geen ghost, gewoon retescherp beeld.

Dat de filmkes op youtube slecht zijn wil ik zeer sterk weerleggen. Veel filmpjes zijn nu al in HDready of FullHD en zijn echt zeer goed zonder fouten af te spelen op dit toestel.
        En ik kan je garanderen dat ik geen gemakkelijken ben als het op kwaliteit aankomt (je moet wel een snelle internetverbinding hebben van minstens 10Mbit downstream).
        Ook geen problemen met rips die op stick staan of op harde schijf.

De 3D functionaliteit kan je eenvoudig aan en uit schakelen maar zou ik eerder afraden wegens meer ongemak van dat stomme brilletje op je kop te zetten en echte meerwaarde is er niet aan 3D kijken, maar ja het zat er op op die tv.

SmartTv werkt heel goed alhoewel we ons meestal beperken tot een kleine opzoeking op internet, kijken naar filmkes op YT of het weerbericht via een app opvragen.
        Netflix zit er standaard op maar we gebruiken het niet dus daar kan ik niet over uitspreken.

Alternatief zou ik voor samsung gaan. De ander merken komen bij mij niet eens in aanmerking.
        Last edited by xafke; 7 november 2014, 22:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
          Een netwerkkabel is wel nuttig, zeker als je Telenetklant bent zodat je beide decoders in hetzelfde netwerk kunt steken (maar daarom hoeft je TV nog geen netwerkaansluiting!). Een USB aansluiting om je foto's makkelijk te kunnen laten zien is wel nuttig, eventueel een WIFI als je camera dat ook heeft (al is dat niet persé evident).
          Netwerk is eigenlijk onmisbaar. Foto's en video staan hier op een NAS met mediaplayer. Een eerste test via WiFi was bedroevend, onze HD video speelde maar in stukjes van 1 sec. af/ Nu is alles bekabeld en stream ik probleemloos van de NAS naar de living. Ook de foto's zijn zo beschikbaar. Bij onze vorige TV gebruikte ik een laptop voor foto/video die via HDMI aan de TV werd aangesloten. Dus steeds stroomkabel, HDMI enz.

Het echte "smart" deel van de TV heb ik nog niet gebruikt, eerst moet ik nog een aantal gebruiksovereenkomsten doorlezen. Zo lang je die niet goedkeurt werkt "smart" niet. Ik moet ook nog een eenvoudige manier vinden om de netwerkstroom te "sniffen" zodat ik exact weet wat de TV naar waar stuurt en wat ik moet blokkeren. Momenteel kan de TV niet op het net maar enkel op het interne netwerk.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Een vriend heeft de Samsung 4K 78 inch met gebogen scherm in bestelling, benieuwd wat dat zal geven bijna twee meter diagonaal ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Een vriend heeft de Samsung 4K 78 inch met gebogen scherm in bestelling, benieuwd wat dat zal geven bijna twee meter diagonaal ...
              Wat een beest zeg. Ik heb nu een 55 inch en dat is al een halve cinema….. 78 inch, gebogen scherm en een Samsung….. Het beste van het beste dus…. Proficiat met zijn aankoop….
              Last edited by Franciskine; 8 november 2014, 16:30.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                EEEeeeeeek, 7.999 EUR
                Bij zoiets hoort een deftige Home cinema installatie en moet ge op minsten 6 meter van de TV zitten zeker?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dit zie je hier niet meer he .

Of dit .
                  Dit ?

Het is zoals met de limonades, vroeger kon je in verschillende cafe's verschillende limonades verkrijgen, nu alleen nog maar 1 merk.
                  Last edited by toerist; 8 november 2014, 09:35.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Vorige week deze aangeschaft als tweede toestel en bij
                    zonder tevreden over, ook over de prijs!!!
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Wat een beest zeg. Ik heb nu een 55 inch en dat is al een halve cinema….. 78 inch, gebogen scherm en een Samsung….. Het beste van het beste dus…. Proficiat met zijn aankoop….
                      Ik heb nog een rechte tv, maar de kast is krom (zelf gemaakt) en dat
                      scheelt toch heel wat in de kijkervaring.
                      Last edited by Franciskine; 8 november 2014, 16:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Ik heb nog een rechte tv, maar de kast is krom (zelf gemaakt) en dat
                        scheelt toch heel wat in de kijkervaring.
                        De nieuwe Smartphones mogen niet buigen, maar ze kopen wel een gebogen tv...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Ik vind het zelfs niet mooi, een gebogen TV.
                          Het knappe van die superdunne LCD Tv's is dat je ze "als een kadertje" aan de muur kan hangen.
                          Lekker strak.

Zie ik niet gebeuren met zo'n fruitschaal.
                          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

http://www.cnet.com/news/trouble-wit...ut-curved-tvs/
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Denk ook dat ze de bal misslaan.
                              Een Duitse review zei ook dat je goed recht voor het toestel moet zitten voor de beste ervaring.

Samsung heeft ook een module waardoor de tv een upgrade krijgt en het lijk me ook niet een denderend succes te zijn.
                              Was ook een redelijk duur geval.
                              Ik neem ze het wel niet kwalijk dat ze iets nieuws proberen
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Na de Samsung zou ik nooit terug kunnen keren naar Philips of vele andere merken ... beeld is gewoon prachtig.
                                Perfect? Neen, dat is geen enkele TV.
                                Of je 4K moet kopen, dat is naar eigen zin en budget, er begint toch meer en meer in 4K te komen wat camera's betreft ... dus hangt ook af wat ge ermee wil kunnen doen.
                                Net als 3D, is eens leuk om één keer te proberen en dan het brilleke in de schuif te laten liggen ... maar er zijn ook mensen die 3D regelmatig gebruiken.
                                Het wordt anders al moeilijk om een TV te vinden zonder 3D functie.
                                Wat de prijs betreft, ook eigen keuze maar zoals met veel zaken hebt ge voor uw geld en het verschil tussen een TV van 500€ en 2000€ is toch nog altijd heel goed merkbaar.
                                Hebt ge dat nodig?
                                Is gelijk een DSLR, de ene is tevreden met een compactje van 100€ en de andere wil een set van 5000€.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X