Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nikon Capture NX2 werkt ook op Yosemite.
Wat ik al ondervonden heb met Yosemite is dat het ledigen van de prullenbak maar dan wel veilig ledige enorm lang duurt
zo een 200 stuks ledigen duurt zomaar eventjes 13minuten
Kan men dat wijzigingen of iets dergelijks en hoe en met wat?
Vriendelijke groeten van fotokijker.
Een foto moet de werkelijkheid weergeven. https://vanmeulder.be
Heb vandaag (vrij impulsief) een mac mini 2e hands gekocht (een 2010 model, met 8gb intern geheugen).
Stond maverick op, maar heb toch de sprong naar yosemite gewaagd.
Installatie verliep vrij vlot (ondanks vrij beangstigende berichten over installaties die bleven hangen).
De look loopt enorm mee met iPad, kan niet zeggen of ik het nu beter/slechter zou vinden.
'k moet natuurlijk nog veel ontdekken op de nieuwe mac min, maar 'k moet zeggen dat alles vrij vlot draait...
Hierboven zei iemand dat safari veel strandballetjes geeft? Daar heb ik momenteel weinig last van...
Maar 't is momenteel natuurlijk een vrij "naakte" installatie...
morgenavond even garageband en wat php software erop gooien, en dan eens zien hoe vlot alles blijft
Gaat het om het type Macmini4,1?
Mocht je dat niet kunnen vinden, dan zijn twee gratis apps (te downloaden van de AppStore onder het -menu) zeer nuttig: MachineProfile en MacTracker. Met MachineProfile vind je alle gg wat jouw MacMini betreft, en MacTracker geeft zeer nuttige informatie van alle Macs ongeacht type, bouwjaar, enz. Uiteraard vind je ook een hoop over jouw Mac onder -menu>About this Mac>More Info
Alleszins succes met je aankoop!
Ik vermoed van wel, ik zal vanavond eens kijken.
Was alleszins verrast door de 8gb, ipv de 4gb die in advertentie stond...
volgende upgrade zal alleszins het scherm worden, want de huidige 19inch is toch niet dat meer...
Als het effectief om een Macmini4,1 gaat, dan is volgens MacTracker het RAM-geheugen maximum 8GB (volgens Apple) en 16GB in de praktijk. Ik weet wel niet hoe eenvoudig het is om een mini te openen, herinner me ooit iets gelezen te hebben van "toch een hele karwei"
PS: MacTracker geeft een link "how to remove or install memory" die je bij Apple brengt, met goeie instructies.
Op mijn mb pro van 2011 draait alles vlot onder Yosemite, maar op mijn zus haar mb air die vorig jaar gekocht is wil de download niet starten...
Ze krijgt steeds de melding dat het downloaden mislukt is, en ze opnieuw moet proberen onder de tab 'aankopen', maar dit gaat niet.
Op internet kom je dit probleem nog tegen maar voorlopig nog geen werkende oplossingen
Model Name: Mac mini Model Identifier: Macmini4,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2,4 GHz
Number of Processors: 1
Total Number of Cores: 2
L2 Cache: 3 MB Memory: 8 GB
Bus Speed: 1,07 GHz
Boot ROM Version: MM41.0042.B03
Heb je toevallig een link waar dat verteld wordt van die 16GB ?
vind ik wel leuk om weten,
dat in combinatie met een SSD schijf maakt toch al iets leuks van deze mac
en dat tegen een aangenaam bedrag
Heb net wat gelezen en gezien op Youtube.
De Mac mini 2014> ram geheugen zit vast en kan je zelf niet vervangen
De HD vervangen door een SDD kan je zelf doen. Ben je wel even bezig.
We got our first 2014 Mac mini's here at MacStadium.com today. We'll run you thru how to take one apart, and how they look inside and out! Once your Mac mi...
================================================== ==
Voor 1399 euro ben je gesteld
i7 - 16Gb ram - 256 SSD
(zonder toetsenbord, zonder muis, zonder scherm enz. enz.)
================================================== ==
Toetsenbord en muis:
Koop toetsenborden. Bekijk het Logitech-assortiment van toetsenborden waaronder draadloos, Bluetooth, mechanisch, ergonomisch, compact, draagbaar, productiviteit en aangesloten tv.
Weet niet of het numeriek toetsenbord van Apple te gebruiken is.
Wordt NIET gemeld bij de mogelijke configuraties.
Zou wel idioot zijn mocht dit niet gaan
Weet niet of het numeriek toetsenbord van Apple te gebruiken is.
Wordt NIET gemeld bij de mogelijke configuraties.
Zou wel idioot zijn mocht dit niet gaan
Je kan een trackpad als numeriek toetsenbord gebruiken (BT) of een bekabeld toetsenbord met nulpad aankopen. Er is voorlopig nog steeds geen draadloos toetsenbord met nulpad.
Comment