Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Ik wil graag onze geverniste trap in de verf zetten (heb ik ooit gevernist met 2 componenten vernis van Zweihorn).
    Dit moet kunnen gebeuren met rol en/of kwast.
    Wie kan mij een slijtvast verfproduct aanbevelen?
    De trap wordt niet intensief belopen, doch ik ben niet van zins om hem elke 2 jaar te herschilderen...
    't Mag met verharder zijn, doch dan wel met een relatief lange potlife. en dus liefst niet té sneldrogend.!
    De beste verf die er bestaat is deze van Lippens, maar niet verkrijgbaar in de gewone winkel.
    Wordt gebruikt voor militaire en industriële doeleinden zoals scheepsdekken enz.
    Goed spul waarmee je voor jaren gerust bent.
    Misschien eens polsen waar te verkrijgen, is "Lippens" uit Evergem bij Gent.
    Last edited by Guest42; 16 oktober 2014, 07:56.

Comment

Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      De beste verf die er bestaat is deze van Lippens, maar niet verkrijgbaar in de gewone winkel.
      Wordt gebruikt voor militaire en industriële doeleinden zoals scheepsdekken enz.
      Goed spul waarmee je voor jaren gerust bent.
      Misschien eens polsen waar te verkrijgen, is "Lippens" uit Evergem bij Gent.
      'k Wil wel een mooi resultaat hé, voor de duidelijkheid...
      Want ben ook "soldaat" geweest, en bij ons plakten ze de oude Bedfords aaneen met dergelijke verf

Comment

Hmmm, ik vrees dat je zelf al weet dat het slecht nieuws is dat er moet aankomen.
        2-component staat er nu op en jij weet ook dat dat op basis is van een epoxy, polyester of poly-urtehaanhars is.
        In alle gevallen chemisch innert en hardnekkig om te verwijderen.
        Ik denk dat je best gewoon kan oplappen en leven met wat er nu is. Ge moet maar kontent zijn met de keuze die je toen gemaakt hebt.
        Afschuren zit er niet in als er veel krulletjes in je trap zitten.
        Alternatief is een overdekkende kleur er op te zetten die terug in een hars is alhoewel acryl en zo ook redelijk goed pakken op dergelijke harsen.
        Maar even goed krijg je het nooit meer!!!! NOOIT !!!!

Comment

ook 2-componenten lak? Ik dacht het zo nog niet hoor!
          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Betwijfel het ook.
          Milieuvriendelijk wil meestal zeggen dat het niet "bijtend" genoeg is. Beter een "straf" product en goed verluchten, laat het afbijtmiddel werken dan moet je het zelf niet doen.
          Algemene omschrijving

Remopaint G is een snelwerkend afbijtmiddel, geformuleerd uit biologisch afbreekbare bestandde¬len. Speciaal ontwikkeld om veilig, snel en ecologisch verantwoord inkten en 2-componenten lakken, verven en coatings te verwijderen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Algemene omschrijving

Remopaint G is een snelwerkend afbijtmiddel, geformuleerd uit biologisch afbreekbare bestandde¬len. Speciaal ontwikkeld om veilig, snel en ecologisch verantwoord inkten en 2-componenten lakken, verven en coatings te verwijderen.
            grt,bouk.
            En wat is jou ervaring met het product, Bouk?

Comment

'k Wil wel een mooi resultaat hé, voor de duidelijkheid...
              Want ben ook "soldaat" geweest, en bij ons plakten ze de oude Bedfords aaneen met dergelijke verf
              Sorry voor mijn tip, wilde je alleen maar laten weten dat Lippens de beste verven en nevenproducten maakt,
              speciaal voor als het ECHT goed en mooi moet zijn, die mooie scheepsdekken van jachten worden er nogal eens
              mee behandeld, maar de producten zijn NIET milieu vriendelijk, NIET gezond om mee te werken en daardoor
              ook niet gemakkelijk te verkrijgen.
              Als je denkt, om je twee componenten vernis er met een milieu vriendelijk product af te krijgen veel geluk en geduld.

PS. Ik wist niet dat er voor militaire doeleinden minder mooie en minderwaardige producten gebruikt werden.

Ik wou je per PM aanbieden dat ik er nog een aantal 20 liter potten in verschillende kleuren weet staan, die bijna gratis weg mogen wegens het niet meer mogen verkopen (wetgeving).

Comment

En wat is jou ervaring met het product, Bouk?
                heel goed.
                vaak gebruikt in winkels en kantoren vooral binnen.
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Hmmm, ik vrees dat je zelf al weet dat het slecht nieuws is dat er moet aankomen.
                  2-component staat er nu op en jij weet ook dat dat op basis is van een epoxy, polyester of poly-urtehaanhars is.
                  In alle gevallen chemisch innert en hardnekkig om te verwijderen.
                  Ik denk dat je best gewoon kan oplappen en leven met wat er nu is. Ge moet maar kontent zijn met de keuze die je toen gemaakt hebt.
                  Afschuren zit er niet in als er veel krulletjes in je trap zitten.
                  Alternatief is een overdekkende kleur er op te zetten die terug in een hars is alhoewel acryl en zo ook redelijk goed pakken op dergelijke harsen.
                  Maar even goed krijg je het nooit meer!!!! NOOIT !!!!
                  De verf afbranden, of hoe moet ik dat zeggen en afsteken met een paletmes.
                  Is dat geen optie?
                  't Zal wel wat stinken
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Wil je je oude trap renoveren? Lees meer over de optie's voor een traprenovatie, de kosten, inspiratie, en zelf je traprenovatie doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      De verf afbranden, of hoe moet ik dat zeggen en afsteken met een paletmes.
                      Is dat geen optie?
                      't Zal wel wat stinken
                      en wat denk je van de giftige dampen die eraf komen.
                      grt,bouk.

Comment

en wat denk je van de giftige dampen die eraf komen.
                        grt,bouk.
                        Even erg als een chemisch afbijtmiddel bouk
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Even erg als een chemisch afbijtmiddel bouk
                          daarom zie #7.
                          grt,bouk.

Comment

daarom zie #7.
                            grt,bouk.
                            Yep, ziet er goed uit
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Yep, ziet er goed uit
                              de enige die wij mochten gebruiken in het ziekenhuislabo.
                              grt,bouk.

Comment

de enige die wij mochten gebruiken in het ziekenhuislabo.
                                grt,bouk.
                                Juist.
                                Dus de keuze is dan nu niet moeilijk
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X