Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Alhoewel de draad weer oeverloos OT uitgedeind is .. kan ik de (originele) verwarring van de TS wel volgen .. dit sluit trouwens naadloos aan op de andere discussiedraad .. "nieuw en al verkocht" oid ... waar tot mijn eigen verwondering spiksplinternieuw materiaal na een IMHO onzinnig korte tijd reeds te koop wordt aangeboden (zie discussie aldaar)

    Edit: FWIW http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...op-498328.html
    Regulus, het is goed dat je die vraagt stelt.
    Je moet zelfs alles in vraag stellen.
    En als het uit puur interesse is dan kan niemand daar iets op tegen hebben.

    Het is daarom ook dat ik het simpel houd.
    Kopen van iemand die je kent of nieuw kopen in een winkel.

    Al die motivaties of redenen omdat iemand iets wil verkopen, daar kan je idd. over praten,
    kan interessant zijn maar het lost niks op.
    Je kan wel wrevel veroorzaken maar daar zal de verkoper geen last van hebben.
    Die doet gewoon verder en gaat eventueel op een ander.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

      zoals ze zeggen " 't kan vriezen, 't kan dooien "

      Ik was nog maar net op het forum aanwezig en ik ben toen ingegaan op een aanbieding van een Sigma 105 mm lens en dat is IMHO het beste geld dat ik ooit gespendeerd heb aan een lens (nu ja, bijna ...). Het was een kompleet wilde gok.
      Nu ja, ik heb het nog meegemaakt dat iemand van de ene dag op de andere een hobby vaarwel zegt en een overkomplete uitverkoop houdt van iets waar hij jaaaren in geinvesteerd heeft. (infrastructuur, literatuur, accessoires, aanwinsten, de hele meut ..) .. en met als enige curieuze en ietwat zwakke? reden "geen goesting meer" en zich daarna met evenveel vuur op kompleet iets anders werpt.

      Comment


      • #33
        Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        zoals ze zeggen " 't kan vriezen, 't kan dooien "

        Ik was nog maar net op het forum aanwezig en ik ben toen ingegaan op een aanbieding van een Sigma 105 mm lens en dat is IMHO het beste geld dat ik ooit gespendeerd heb aan een lens (nu ja, bijna ...). Het was een kompleet wilde gok.
        Nu ja, ik heb het nog meegemaakt dat iemand van de ene dag op de andere een hobby vaarwel zegt en een overkomplete uitverkoop houdt van iets waar hij jaaaren in geinvesteerd heeft. (infrastructuur, literatuur, accessoires, aanwinsten, de hele meut ..) .. en met als enige curieuze en ietwat zwakke? reden "geen goesting meer" en zich daarna met evenveel vuur op kompleet iets anders werpt.
        Voilà en als je zo iemand treft heb je... geluk gehad
        Beide partijen tevreden

        Enne, eerlijk gezegd heb ik dat ooit ook één keer gedaan.
        En achteraf pas gaan nadenken > was een Nikon 17-35 > lens was in orde...oef
        Last edited by theokus; 9 oktober 2014, 14:52.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Ik hoorde hieromtrent onlangs bij de invoering van de iPhone6 een dame die in de rij stond vertellen bij de introductieverkoop van het nieuwtje bij ons, dat zij steeds als één van de eersten het nieuwste model wil hebben. Het vorige verkoopt ze dan... Maar ik zou dan eens willen weten wat de restwaarde van haar vorige Phone dan wel is. Verlies doe je daar in elk geval op. Misschien een hobby..., en een hobby kost veel geld of wie weet, één of andere vreemde aandoening om nog niet van ziekte te spreken.
          Hoeveel mensen doen hetzelfde met een auto?
          En dan spreek je over een verlies van een aantal duizenden euro's i.p.v. honderden.
          Of het een iPhone betreft of een auto, als iemand daar plezier van heeft en het geld er voor over heeft is het toch goed?

          Comment


          • #35
            Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ga koffie drinken, bouk. Theo citeert enero en antwoordt dan ook op enero; jouw post staat 'toevallig' daar net boven; vandaar dat Theo ook de quote gebruikt zodat het voor iedereen duidelijk is. Duidelijk?
            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            OK, maar hoe Quote je een Quote...?
            mij lukt dat niet.
            vandaar de verwarring.
            grt,bouk.
            Zoiets wat je bedoelt misschien Bouk ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #36
              Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

              Ervaringsdeskundige hier.
              Ik ben jaaaaren fervent fotograaf geweest, volledig autodicact en vrij succesvol ook als ik dat mag zeggen.
              ik had goed lopende accounts bij de grote stock foto websites, won op tijd en stond een wedstrijd en kluste in mijn vrije tijd wat bij als fotograaf.
              Door de jaren heen heb ik steeds het beste materiaal gekocht en op den duur had ik een aardige verzameling degelijke lenzen en toebehoren.

              Tot plots het vuurtje in mij om één of andere manier doofde: ik had alles al gedaan en geprobeerd, had bewezen dat al ik me erop toelegde geen enkel soort fotografie te moeilijk was, kortom de uitdaging was weg.
              Bovendien stelde ik vast dat geen enkele van mijn foto's een "ziel" had, het waren niet meer dan mooie plaatjes. Iets wat ik op BD wel vaker zie terugkomen. Zuivere estethiek zonder inhoud.
              Dat is het moment waarop ik besloot ermee te kappen. Van de ene dag op de andere. Plots verkocht ik al mijn materiaal "wegens stopzetting hobby".
              Wat ik nu doe met de vrijgekomen tijd ? Tijdens uitstappen met de familie genieten van de omgeving ipv constant zoeken naar beelden. Ipv avonden voor de Mac door te brengen voor post-productie, ga ik nu sporten of doe ik klussen in huis. Het is niet zo dat ik de ene hobby heb ingeruild voor een andere.

              Comment


              • #37
                Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                wel op tegen:
                tja...ik weet er zo een stuk of 15 hoor.
                meld het ook regelmatig aan de MODS.
                Iets om fier op te zijn Bouk,

                Comment


                • #38
                  Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                  Nuja, wat is de echte reden van verkoop...
                  Mensen kunnen vanalles zeggen, maar enkel diegene die het product aanbied weet wat de waarheid is.
                  Gaat het om geldnood, een miskoop of wel degelijk stopzetting van de hobby...

                  Als het product voor mij in goede staat en werkend is, dan zal ik het kopen. Wat de reden van verkoop ook is.
                  Een verkoper gaat uiteraard niet zeggen dat het gestolen is, dus blijft het altijd een beetje gissen naar de echte reden.

                  Comment


                  • #39
                    Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    OK, maar hoe Quote je een Quote...?
                    mij lukt dat niet.
                    vandaar de verwarring.
                    grt,bouk.
                    De quote die wil quoten moet je kopiëren en plakken als "citaat" en dat is dus eerst op het ........... Quote symbooltje klikken en er dan de kopie in/tussen plakken.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #40
                      Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Iets om fier op te zijn Bouk...
                      dank je.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #41
                        Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        mee eens hoor.
                        alleen wel even van te voren, het postgedrag van de aanbieder bekijken.
                        grt,bouk.
                        Vollledig akkoord

                        Comment


                        • #42
                          Re: 'Wegens stopzetting van een hobby' of is niet alles wat het lijkt ?

                          Heel af en toe koop ik ook eens wat 2nd hand.
                          Fotografie beoefen ik nog steeds, maar minder gedreven als vroeger, en ik voel ook niet meer de behoefte om iets te bewijzen.

                          Als ik dan toch bij uitzondering iets 2nd hand, zijn het eerder horloge- gerelateerde dingen; vooral stukken die uniek zijn en moeilijk nog via de handel te verkrijgen zijn. ( Het verzamelen en beperkt sleutelen aan horloges fascineert mij enorm )

                          Onder horlogeliefhebbers zeggen wij steeds " first buy the seller, then buy the watch.... "
                          Ik denk dat dit evenzeer voor fototoestellen en lenzen opgaat.

                          1. Wanneer je 2nd hand koopt, doe dan eerst je huiswerk.
                          2. Koop ook bij voorkeur van "gekende" mensen.

                          Ik heb hier zelfs al aan formuleden mooie horloges verkocht ( ik probeer tevergeefs de collectie uit te dunnen ), zonder dat ik hier ook een letter advertentie voor maakte. De mensen vroegen het gewoon zelf via PB.
                          Wel, dan ben ik ook niet zo dom om mijn reputatie te riskeren door iets beschadigd of defect van de hand te doen. Dat kan je 1 keer, maar dan is het imho ook definitief voorbij.

                          Daarom dat ik persoonlijk ook zelden op een forum iets ga kopen van een "nieuwkomer".

                          Natuurlijk moet iedereen ergens een keer "beginnen". Maar je speciaal registreren om dan bij je eerste post iets te verkopen, vind ik er ver over.

                          Ga dan naar Kapazaa of Ebay....
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment

                          Working...
                          X