Bij het nazicht van de disk defragmentatie, nu omgedoopt tot "optimizer", applicatie in W8.1 stuit ik op de verbluffende status van mijn C: SSD die gescheduled staat voor defragmentatie. Een uitgebreide google zoektocht levert mij een uiterstdubbelzinnige situatie op waarbij de ene beweert dat het enkel om een reeks "trim" commandos gaat en de andere beweert dat er ook gedefragmenteerd wordt. Bij nazicht blijkt er echter dat beide commandos ogenschijnlijk direct na mekaar uitgevoerd worden. Dit kan nagekeken worden via een Powershell commando of via de "Event viewer" in Windows zelf. Als men zoekt op "event 258" dan ziet men alle defrag acties. Om de maand vindt men dan een effectieve "trim" opdracht en direct daarachter een defragmentatie indien het defragmentia% hoger is dan 10 !!!
Nu is dat net niet wat men wil voor een SSD.
Weet er iemand hier meer over ?
Volgens sommige bronnen is dit een gigantische bug in W8.1 en MS maakt er zich vanaf door te zeggen dat het maar een "verkeerde boodschap" is maar er wordt ten overvloede aangetoond dat W8.1 wel effectief een defragmentatie doet op de SSD !
De "beveiligde systeempartitie" daarentegen staat er met een status als "nooit defragmenteren" maar met de boodschap "defragmentatie vereist" ?? te gek voor woorden, vooral omdat men er met geen middelen aan kan.
Lees dit om er méér van te weten ...
why-windows-8-defragments-your-ssd-and-how-you-can-avoid-this
Graag uw mening hierover ?
![EEK!](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/eek.gif)
Weet er iemand hier meer over ?
Volgens sommige bronnen is dit een gigantische bug in W8.1 en MS maakt er zich vanaf door te zeggen dat het maar een "verkeerde boodschap" is maar er wordt ten overvloede aangetoond dat W8.1 wel effectief een defragmentatie doet op de SSD !
De "beveiligde systeempartitie" daarentegen staat er met een status als "nooit defragmenteren" maar met de boodschap "defragmentatie vereist" ?? te gek voor woorden, vooral omdat men er met geen middelen aan kan.
Lees dit om er méér van te weten ...
why-windows-8-defragments-your-ssd-and-how-you-can-avoid-this
Graag uw mening hierover ?
Comment