Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleinhandel aan het verdwijnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Wat is me dat hier?
    Mag je hier nog verschillen van mening? Of mag je hier feiten aanhalen?

En als je het niet eens bent, kom dan met argumenten hé. Er zijn hier nog van die kampioenen die na een beetje tegenargumenten ineens bitsig worden of gewoon totaal onzinnige antwoorden schrijven.

Heb ik u ergens beledigd of persoonlijk aangevallen?
    Als dat ook al bitsig is. Ik wil alleen maar aantonen dat de schoenmaker bij zijn leest moet blijven.

Ik ga weer fotograferen.
    ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      "Sommigen" hier zullen dit waarschijnlijk niet graag lezen, gezien heden ten dage cash-betalers op dit forum blijkbaar beschouwd worden als zwart-betalers...
      Dat laatste heb ik nooit beweerd.
      Ik weet dat in de VS geld uit de muur halen meestal een vast bedrag kost, dat afhankelijk van de plaats tot makkelijk 10-20$ kost.

Vermits de meeste Amerikanen hun loon op een rekening betaald krijgen, hebben ze de keuze. Ofwel betalen om aan cash te komen, ofwel een meerprijs aan de pomp of elders.

In elk geval weet ik dat het daar nog véél meer verdacht is om grote bedragen cash te betalen dan hier. Probeer maar eens een auto te huren zonder creditcard.
      De US runs on credit cards!
      Probleem is dat het ginder meestal gaat om ECHTE kredietkaarten.
      Iemand die een loon heeft van 3000$ per maand heeft makkelijk 2 kredietkaarten met elk een kredietlijn van 10-20.000$.
      Je geeft uit, en op het einde van de maand moet je minstens een percentage van je openstaand bedrag betalen (plus interesten natuurlijk).
      De slimmeriken houden dat een beetje bij, de rest zit makkelijk aan zijn limiet, en leeft van maand tot maand (in feite per 15 dagen omdat ze meestal 2 keer per maand hun loon krijgen).

Als je geen kredietkaart hebt, dan geeft dit aan dat je niet kredietwaardig bent...

Comment

Trouwens, wat kost die terminal: 20€ per maand?
        Staat gewoon op het net:

Zet de kracht van betalingsinnovatie aan het werk met Worldline, de toonaangevende betalingsdienstaanbieder van Europa.

[/url]http://mypaymentsolution.be/index/nl_BE/6038766/5952813/Flex-€29,90-maand.htm[/url]

Dus pakweg een 50-75 euro/maand als je communicatiekost bijrekent. Kan zijn dat de bank echter ook nog iets wil.

Maar er is toch wel een verschil als je 50 tv toestellen per maand verkoopt aan 300 euro stuk of 50 broden aan 2 euro.

Welke formule u ook kiest, voor elke betaling onder € 10 die u ontvangt geldt een nieuw tarief van € 0,0253 per transactie + 0,50% op het transactiebedrag.
        Dit is wat winkeliers de das omdoet voor kleine bedragen. Op een krant en een pak kauwgom houdt die winkelier niks over als hij dat nog bovenop de huur van terminal, abbonement etc moet afdragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Als dat ook al bitsig is. Ik wil alleen maar aantonen dat de schoenmaker bij zijn leest moet blijven.

Ik ga weer fotograferen.
          Zeg me dan eens waar ik fout zit, leer graag bij.

Comment

"Sommigen" hier zullen dit waarschijnlijk niet graag lezen, gezien heden ten dage cash-betalers op dit forum blijkbaar beschouwd worden als zwart-betalers...
            nou niet door mij hoor Pol.
            heb altijd cash bij me.
            bv:
            je bent aan het varen met je boot en moet een brug passeren, dan heb je niets aan een creditkaart hoor.
            de brugwachter heeft er niets aan als jij je creditkaar in het klompje stopt.
            en bij eerder door mij genoemde parkeergelden.
            in de parkeergarages kan je vaak niet eens pinnen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              nou niet door mij hoor Pol.
              heb altijd cash bij me.
              bv:
              je bent aan het varen met je boot en moet een brug passeren, dan heb je niets aan een creditkaart hoor.
              de brugwachter heeft er niets aan als jij je creditkaar in het klompje stopt.
              en bij eerder door mij genoemde parkeergelden.
              in de parkeergarages kan je vaak niet eens pinnen.
              grt,bouk.
              Geen probleem bouk, ik kan mij goed inbeelden dat een brugwachter geen betaalkaarten aanvaart. Gelukkig maar, want dan er er toch ook weer een stuk folklore naar de vaantjes. Is heet niet zo dat die vroeger volledig leefden van fooien ? Ik vraag mij trouwens af hoe je een fooi aan iemand zou kunnen geven door te pinnen. Dit is iets dat ik nooit vergeet als ik bvb. op restaurant ga, als ik mijn wagen afgeef in de garage, kortom, waar mensen mij op een bijzondere manier verzorgen.
              Ik weet dus niet hoe men hierop zal reageren. Misschien door te zeggen dat fooien geven niet hoeft... Maar dat moet je dan eens in de VS gaan uitleggen. Trouwens in Spanje is men trouwens ook gewoon fooien te geven. Ik weet niet hoe dt bij jullie is. Persoonlijk heb ik al altijd ondervonden dat men je daar zeer erkentelijk voor is. en dat is maar normaal ook hé.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht

Ik ga weer fotograferen.
                A propos, mijn schoenmaker heeft ook nog geen betaalautomaat. Zou dat misschien zijn omdat hij in het zwart werkt? Voor mij geen probleem, laat die arme sakker maar doen, wie wil er trouwens die job nog beoefenen. Koesteren die handel zou ik zeggen...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Geen probleem bouk, ik kan mij goed inbeelden dat een brugwachter geen betaalkaarten aanvaart. Gelukkig maar, want dan er er toch ook weer een stuk folklore naar de vaantjes. Is heet niet zo dat die vroeger volledig leefden van fooien ? ...
                  en toch gaat het verdwijnen:

grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De eigenaars van vaartuigen zullen dat dus op een andere manier betalen. Of ze daarmee gelukkiger zullen zijn is dus een andere zaak.
                    Maar daarmee is het voor velen hier storende gebruik van cashgeld nog niet opgelost. Ik vraag mij af of de bruggenwachters, of hoe jullie die mannen ook heten, hiermee blij zullen zijn. Of bestaat het geven van fooien bij jullie Hollanders al niet meer ? Of lossen jullie dat op door te pinnen op de rekening van de begunstigde zodat hij hierdoor dus een officiële bijverdienste aan zijn belastingcontroleur moet aangeven...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Waarom die bitsige reactie?

Ik heb deze zomer in Zweden gezien dat het anders kan.
                      Daar kan je echt overal en alles betalen met een kaart. Waarom kan dat hier niet?
                      Zou je denken Tommie dat sommige Zweden ook met hun bankkaart terecht kunnen bij de "madamshtjes" van het oudste beroep ter wereld?
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Waarschijnlijk niet, maar voor zover ik weet is dat echt verboden in Zweden.

Enne, de bezoekers worden strenger gestraft dan de gastvrouwen.

Comment

Working...
                        X