Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleinhandel aan het verdwijnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Het is "altijd" de klant die alles betaald hé Pol zelfs bij winkels die winstmarges van 1.000% halen....
    inderdaad Geert, dat is zo, want gratis bestaat niet in de handel..., dat heb ik al langer begrepen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Het is zeker normaal dat de klant alles betaalt. Het is een dienst die de klant vraagt en de zelfstandige moet nog dik betalen voor de terminal ook. En wel in tegendeel, dit impliceert meer werkuren om je inkomsten bij te houden.
      Stilaan wordt dit een dienst die de zelfstandige MOET aanbieden, of hij loopt het risico zonder klanten te zitten...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Stilaan wordt dit een dienst die de zelfstandige MOET aanbieden, of hij loopt het risico zonder klanten te zitten...
        Yep.
        En dan wordt het een Toyota i.p.v. een BMW
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Yep.
          En dan wordt het een Toyota i.p.v. een BMW
          Ik rij met een Opel, een BMW kan ik me niet veroorloven...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik rij met een Opel, een BMW kan ik me niet veroorloven...
            Tiens
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              inderdaad Geert, dat is zo, want gratis bestaat niet in de handel..., dat heb ik al langer begrepen.
              Een handelaar moet meer kijken naar de marktprijzen, dan naar zijn kosten.
              Als zijn kosten te hoog zijn moet hij er iets aan doen.

Maar ik ben het niet eens dat een handelaar meer mag aanrekenen omdat hij een betaalterminal heeft.
              Mijn tandarts heeft nu ook een automaat.
              Scheelt een pak onbetaalde rekeningen, of tijdverlies aan klanten die later terugkomen om te betalen en dan pas hun briefke meekrijgen.
              Bovendien zit die tandarts niet elke dag met honderden euros cash op zak die hij dan nog bij de bank moet kwijtgeraken.
              Is ook een zaak van veiligheid. Dat alleen zoubij mij de doorslag geven.
              Trouwens, wat kost die terminal: 20€ per maand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Trouwens, wat kost die terminal: 20€ per maand?
                Opzoekingen gedaan?
                De rekening van een ander maken is gemakkelijk, ga zo verder in je onwetendheid, maar besef dat je veel van jezelf bloot geeft.
                ...leeg...

Comment

Waarom die bitsige reactie?

Ik heb deze zomer in Zweden gezien dat het anders kan.
                  Daar kan je echt overal en alles betalen met een kaart. Waarom kan dat hier niet?

Wat ik schrijf over mijn tandarts, is net wat die me zelf verteld heeft. Hij heeft dus duidelijk wel zijn rekening gemaakt.
                  Eén onbetaalde consultatie minder en de terminal is betaald. Of zit ik er zo naast met die 20€?

Comment

Waarom die bitsige reactie?

Ik heb deze zomer in Zweden gezien dat het anders kan.
                    Daar kan je echt overal en alles betalen met een kaart. Waarom kan dat hier niet?

Wat ik schrijf over mijn tandarts, is net wat die me zelf verteld heeft. Hij heeft dus duidelijk wel zijn rekening gemaakt.
                    Eén onbetaalde consultatie minder en de terminal is betaald. Of zit ik er zo naast met die 20€?
                    Bitsig? Waarom moet die kleine zelfstandige er voor opdraaien? Omdat hij voor zijn kleine marge extea mag uitgeven?
                    ...leeg...

Comment

Kijk, die kleine zelfstandige moet iets extra te bieden hebben tov de supermarkten of hij gaat er aan.
                      We kunnen dat spijtig vinden, maar dat is de markt...
                      Ga ik een andere tandarts kiezen omdat die geen betaalautomaat heeft... Waarschijnlijk niet. En zo lang ik het brood en de witte pensen van mijn bakker en beenhouwer beter vind zal ik dat daar wel kopen. Maar de grote boodschappen doe ik bij Colruyt en niet bij de lokale spar.
                      En ik ga bij Vandenborre geen 250€ meer betalen voor een wasmachien als die bij Coolblue zelfs snellet geleverd wordt.

Comment

Kijk, die kleine zelfstandige moet iets extra te bieden hebben tov de supermarkten of hij gaat er aan.
                        Ga ik een andere tandarts kiezen omdat die geen betaalautomaat heeft... Waarschijnlijk niet. En zo lang ik het brood en de witte pensen van mijn bakker en beenhouwer beter vind zal ik dat daar wel kopen. Maar de grote boodschappen doe ik bij Colruyt en niet bij de lokale spar.
                        En ik ga bij Vandenborre geen 250€ meer betalen voor een wasmachien als die bij Coolblue zelfs snellet geleverd wordt.
                        Tommie1, de prijsverschillen tussen Colruyt en de Spar zijn echt miniem.
                        Heb dit vergeleken.
                        En hoe dat zo allemaal kan is in dit topic reeds beantwoord
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ga gerust met je tanden naar Coolblue of Carrefour.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                          ...leeg...

Comment

Toch eens het volgende artikel lezen. Dat is van het land waar de creditkaart uitgevonden is. Door de opa van Paris Hilton met Diners Club dacht ik.
                            http://www.forbes.com/sites/halahtou...costing-you/2/
                            http://news.heartland.org/newspaper-article/2012/06/28/gasoline-retailers-say-credit-card-swipe-fees-fuel-higher-prices

Voor diegenen die niet graag lezen :
                            http://blogs-images.forbes.com/halah...it_400x280.jpg
                            http://news.heartland.org/sites/default/files/imagecache/heartlander-thumb-promo-large/gas_cash_price.jpg
                            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

"Sommigen" hier zullen dit waarschijnlijk niet graag lezen, gezien heden ten dage cash-betalers op dit forum blijkbaar beschouwd worden als zwart-betalers...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                                Ga gerust met je tanden naar Coolblue of Carrefour.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                                Wat is me dat hier?
                                Mag je hier nog verschillen van mening? Of mag je hier feiten aanhalen?

En als je het niet eens bent, kom dan met argumenten hé. Er zijn hier nog van die kampioenen die na een beetje tegenargumenten ineens bitsig worden of gewoon totaal onzinnige antwoorden schrijven.

Heb ik u ergens beledigd of persoonlijk aangevallen?

Comment

Working...
                                X