Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
    Verkoopt u ook aan consumenten? Dan is het niet toegestaan om aan consumenten een prijs exclusief btw te tonen, ook niet als u vermeldt dat de prijs exclusief btw is. De beste oplossing is dan om de prijzen zowel inclusief als exclusief btw te vermelden.

    Hiermee geef je me expliciet gelijk, dank u. En je laatste zin spreekt dan weer de tweede zin tegen.

    Ook met Makro geef je me in feite gelijk: omdat meer en meer particulieren toegang kregen hebben ze hun prijsvermeldingen (vroeger excl. in grote cijfers, en incl. nauwelijks leesbaar) MOETEN aanpassen. Je gelooft toch zelf niet dat ze dat gedaan zouden hebben voor uw en mijn mooie ogen ?
    Last edited by nete; 16 september 2014, 14:27.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Hiermee geef je me expliciet gelijk, dank u. En je laatste zin spreekt dan weer de tweede zin tegen.

      Ook met Makro geef je me in feite gelijk: omdat meer en meer particulieren toegang kregen hebben ze hun prijsvermeldingen (vroeger excl. in grote cijfers, en incl. nauwelijks leesbaar) MOETEN aanpassen. Je gelooft toch zelf niet dat ze dat gedaan zouden hebben voor uw en mijn mooie ogen ?
      Die laatste zin is niet mijn zin, maar komt uit de richtlijnen van het ministerie. Maar als ik uw dag goedgemaakt heb hiermee, ben ik blij, een kinderhand is rap gevuld hé

      Pas op, nog eentje (nie ontploffen é):

      Ingewikkelder wordt het als een webshop zich op consumenten en zakelijke klanten richt. Hoe ga je dan om met de BTW vermelding? Het is mogelijk om bij ieder product twee prijzen te vermelden, logischerwijs is de prijs zonder BTW lager, toch moet dit duidelijk bij de twee prijzen staan. Het moet door middel van een vermelding duidelijk zijn welke prijs inclusief en welke prijs exclusief BTW is. Regelmatig is de prijs exclusief BTW groter afgebeeld dan de inclusief prijs. Een webwinkel laat natuurlijk graag zien hoe voordelig de producten zijn.

      Als een webwinkel echter ook aan consumenten levert is deze manier van BTW vermelding twijfelachtig. De winkel voldoet in beginsel aan de wet, de prijzen worden inclusief belasting weergegeven. Maar de vermelding mag echter niet dusdanig onduidelijk zijn dat de consument misleid kan worden. Naast het feit dat prijsvermeldingen in verschillende afmetingen, kleuren of lettertypen de webwinkel niet mooier maken wordt er ook een boete geriskeerd op het moment dat de consument mogelijk misleid kan worden.

      Een optie is om de prijzen in dat geval zowel inclusief als exclusief BTW te vermelden, onder elkaar, even groot, netjes en duidelijk.
      Dus, zoals ik (ook) zei, even groot vermelden van de in en ex BTW is beter/best. En waar gaat het om, voor jou dan toch Nete, het is NIET onwettelijk, als het maar vermeld is of het incl of excl BTW is, daarvoor is het nog altijd niet 'eerlijk'. En daar kan je niet om heen
      Last edited by Bottie; 16 september 2014, 15:41.
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

      Comment


      • #18
        Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
        Die laatste zin is niet mijn zin, maar komt uit de richtlijnen van het ministerie. Maar als ik uw dag goedgemaakt heb hiermee, ben ik blij, een kinderhand is rap gevuld hé

        Pas op, nog eentje (nie ontploffen é):



        Dus, zoals ik (ook) zei, even groot vermelden van de in en ex BTW is beter/best. En waar gaat het om, voor jou dan toch Nete, het is NIET onwettelijk, als het maar vermeld is of het incl of excl BTW is, daarvoor is het nog altijd niet 'eerlijk'. En daar kan je niet om heen
        Voila, zo zijn we akkoord. Maar voor mij het beste bewijs van de twijfelachtige handelswijze van centralpoint: klanten trachten lokken door de "verkeerde prijs" voor consumenten overdreven groot weer te geven. Voor mij zijn ze daardoor al direct afgeschreven.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

          Beste Nete,

          Zoals ook vermeld op hardwareinfo.be reageren wij ook graag op dit forum inzake de vermelde prijskwestie.
          Centralpoint.be is te goeder trouw en het is zeker niet onze intentie om verwarring te creëren over de prijsstelling. Laat staan dat we consumenten op het verkeerde been willen zetten door de exclusief BTW prijs te doen voorkomen als incl BTW prijs. Zoals ook eerder vermeld gebruiker Bottie verkopen wij voornamelijk aan zakelijke klanten. Dit type klant wenst prijzen exclusief BTW gepresenteerd te krijgen. Overigens is Centralpoint.be lid van BeCommerce en voor dit lidmaatschap is onze shop uitgebreid getoetst en goed bevonden. We werken omenteel aan een volledig nieuwe website en dit punt zullen we zeker meenemen.

          Wij hopen hiermee duidelijk te hebben kunnen geven. Mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op (verkoop@centralpoint.be).

          Comment


          • #20
            Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

            Amaai, deze site heeft hier duidelijk zijn invloed op de markt.

            Centralpoint komt hier al speciaal registreren om mooi over te komen maar ze zeggen niets over de klachten die anderen in dit topic al aankaarte.

            Los van dat ben ik net eens gaan kijken naar de prijs van de bewuste portable en rarara ... inneens is em net zo duur als bij de concurentie, lees: prijs gestegen in 1 dag met 116 euro !!!!! moeten die mannen geld verdienen, te denken dat ze aan de lage prijs ook nog geld maakte.

            En geen service geven maar wel de tijd nemen om schoon volk te spelen op forums en in de media.

            Ik kan jullie maar 1 advies geven die zo oud is als de straat.
            Zorg dat jullie boelke in orde is volgens goede ouderwetse verstandhouding tussen verkoper en klant en dan zal jullie zaak lopen als een speer want goede zaken maken goede reklame.

            Jullie schermen ook met het feit dat jullie lid zijn van BeCommerce, ik denk dat dat eigenlijk niets voorstelt maar gewoon een leeg marketingargument is.
            Zal BeCommerce jullie een boete geven als jullie de regels aan jullie gat vegen? ik denk het niet want BeCommerce is een commercieel bedrijf net zoals jullie.

            Bij wat verder zoeken zag ik ook al zeer slechte comments op 9lives over Centralpoint.be .

            Ik heb maar 1 tip voor jullie, geweer van schouder veranderen!

            Comment


            • #21
              Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Centralpointbe Bekijk bericht
              Zoals ook eerder vermeld gebruiker Bottie verkopen wij voornamelijk aan zakelijke klanten. Dit type klant wenst prijzen exclusief BTW gepresenteerd te krijgen.
              Beste Centralpoint,

              U reageert, dat is positief. Wat Bottie ook schrijft, en wat ik in het rood aanhaal in #6 betekent in feite toch: ook als u maar één particuliere klant heeft, dan nog MOET u prijzen BTW inbegrepen tonen (en mag u zelfs niet een prijs excl. BTW tonen schrijft Bottie, wat ik enigszins betwijfel).
              Nu, voor een IT-er mag het toch niet meer dan een paar uurtjes werk zijn om de velden excl. en incl. op de site gewoon om te keren, dus de incl. prijs in het groot, contrasterend en vet, en de excl. prijs in een nauwelijks opvallende lichte kleur en veel kleiner lettertype.
              Dan strijdt u met gelijke wapens met uw concurrenten die het spel wel 100% correct spelen.
              Waarmee ik zeker niet wil stellen dat jullie als shop niet betrouwbaar zouden zijn.
              Last edited by nete; 17 september 2014, 23:30.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Centralpointbe Bekijk bericht
                Zoals ook vermeld op hardwareinfo.be reageren wij ook graag op dit forum inzake de vermelde prijskwestie.
                Wat me (niet) verbaast is dat een wat minder positieve berichtgeving over jullie diensten redelijk snel een reactie krijgt.
                Het zou anders niet slecht zijn mochten jullie even snel een reactie en oplossing bieden wanneer er zich een probleem voordoet, want dan zijn jullie heel wat trager en zwijgzamer.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Wat me (niet) verbaast is dat een wat minder positieve berichtgeving over jullie diensten redelijk snel een reactie krijgt.
                  Het zou anders niet slecht zijn mochten jullie even snel een reactie en oplossing bieden wanneer er zich een probleem voordoet, want dan zijn jullie heel wat trager en zwijgzamer.
                  Mijn gedacht
                  Tis stil aan de overkant geworden.

                  Comment


                  • #24
                    Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                    Xafke, heb je al eens op 4launch.nl gekeken ?
                    Ik heb onlangs een printer gekocht en die was zeer scherp van prijs en correct geleverd.

                    Ze verkopen haast zoveel als CB.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Xafke, heb je al eens op 4launch.nl gekeken ?
                      Ik heb onlangs een printer gekocht en die was zeer scherp van prijs en correct geleverd.

                      Ze verkopen haast zoveel als CB.
                      Ik koop veel in het buitenland want het is daar stukken goedkoper dan in Belgie.
                      Maar voor een pc zit jet wel vast aan de toetenbordindeling van het land van aankoop.
                      Kopen in duitsland zit je dan met een qwertz klavier, in nederland met een qwerty en ga zo maar door.

                      Comment


                      • #26
                        Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Xafke, heb je al eens op 4launch.nl gekeken ?
                        Ik heb onlangs een printer gekocht en die was zeer scherp van prijs en correct geleverd.

                        Ze verkopen haast zoveel als CB.
                        Ik zie daar bvb. een Apple Thunderbolt Display 27" die 130€ goedkoper is dan in de Apple store. Hoe kan dat?
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Ik zie daar bvb. een Apple Thunderbolt Display 27" die 130€ goedkoper is dan in de Apple store. Hoe kan dat?
                          Zoals Infobrix destijds?

                          Oei, oei.... 'wasda' ?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #28
                            Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Zoals Infobrix destijds?

                            Oei, oei.... 'wasda' ?
                            Infobrix...
                            waar is de tijd heh?
                            zou em al uit de bak zijn ondertussen?
                            mss staat em nu ijsjes te scheppen in de zaak van zijn ouders aan de overkant vant straat.

                            Comment


                            • #29
                              Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Infobrix...
                              waar is de tijd heh?
                              zou em al uit de bak zijn ondertussen?
                              mss staat em nu ijsjes te scheppen in de zaak van zijn ouders aan de overkant vant straat.
                              Ja, misschien
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                                Infobrix...
                                waar is de tijd heh?
                                bekende en beruchte naam in de tijd toen de modems nog piepten...
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X