Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb het gedaan...... nog mensen die.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Moet plezierig zijn….. Van wijn kunnen genieten….. Ik krijg het niet binnen, vind er echt niks lekker aan…..ik heb zogezegde topwijnen mogen proeven van iemand die wijnen verkoopt….. Niet aan mij besteed…. Echt niet….
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #47
      Re: Ik heb het gedaan...... nog mensen die.....

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Moet plezierig zijn….. Van wijn kunnen genieten….. Ik krijg het niet binnen, vind er echt niks lekker aan…..ik heb zogezegde topwijnen mogen proeven van iemand die wijnen verkoopt….. Niet aan mij besteed…. Echt niet….
      Ik weet niet of dit plezierig is Francis. Het is een kwestie van smaken en van graag hebben en het kan inderdaad wel een vorm van genot zijn. Jammer natuurlijk dat het om alcohol gaat. En zoals iedereen er de mond van vol heeft gaat dit niet meer samen met het verkeer, wat ik ook meer dan normaal vind. Vele jaren geleden toen er nog bijna geen verkeer was, blijkbaar minder of geen probleem. Maar tijden veranderen dus.
      Als wij er dus op verplaatsing met onze vrienden eens goed willen invliegen nemen wij beslist een taxi of huren wij een busje met een bob. Mocht ieder die alcohol drinkt dit doen, dan was het probleem van het onder invloed rijden dus opgelost en neemt de economie er ook nog een graantje van mee.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #48
        Re: Ik heb het gedaan...... nog mensen die.....

        Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
        Hier een zeer goede raad van een wijndrinker.

        In mijn kelder steekt geen enkele slechte.

        Waarom niet en hoe kan: dat is zeer simpel.

        Moet eerst iets vertellen, van al wat hierboven is geschreven heb ik niet alles gelezen.

        Sommige durven hier iets schrijven, amaai. Ga hier niet op in.


        Maar hier mijn kennis.

        Ik koop altijd één fles, ga naar huis en maak een gepast gerecht klaar en proef dan de wijn en drink dan verder de fles leeg.

        Als ik deze goed bevind ga ik terug en koop dan mijn voorraad in.

        Dus altijd goede wijn in mijn kelder.


        Maar mijn smaak is niet altijd de uwe, al goed want ik kwam dan dikwijls te laat om mijn voorraad in te komen, zoals ik hier van sommige kan lezen.

        Schol!!!
        Dit kan ik alleen maar bijtreden.

        Comment


        • #49
          Re: Ik heb het gedaan...... nog mensen die.....

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Moet plezierig zijn….. Van wijn kunnen genieten….. Ik krijg het niet binnen, vind er echt niks lekker aan…..ik heb zogezegde topwijnen mogen proeven van iemand die wijnen verkoopt….. Niet aan mij besteed…. Echt niet….
          Ik ga me ook 'outen'
          Na een paar glazen en ook bij het eten, val ik in slaap.
          Als ik graag wijn zou drinken dan had ik die in huis
          Dat effect heb ik met alle alcoholische dranken...
          Ben dus een saaie piet op café.... waar ik ook niet kom.
          Het blijft bij koffie, water en slechte frisdrank zoals Cola Zero
          Een slaappil is een bier.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: Ik heb het gedaan...... nog mensen die.....

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Moet plezierig zijn….. Van wijn kunnen genieten….. Ik krijg het niet binnen, vind er echt niks lekker aan…..ik heb zogezegde topwijnen mogen proeven van iemand die wijnen verkoopt….. Niet aan mij besteed…. Echt niet….
            Hmm, ik weet het nog zo niet hoor - wijn is iets dat je moet leren waarderen, net zoals spruitjes en witloof
            En wat zijn "topwijnen" ? Mijn eerste topwijn die ik proefde was een Pauillac, Latour 1964. Toen wist ik het, toen heb ik "het licht" gezien.
            De prijzen van Latour zijn heden ten dage buiten alle proporties, maar nu weet ik wat "er mogelijk" is. En de kunst is om een goede prijs:kwaliteit te vinden.

            Echt goedkope wijn is nooit goed, laat staan defig gemaakt. Maar aan de andere kant wil het ook niet zeggen dat al wat duur is, automatisch goed is.

            En dan heb je nog die enorme variatie in smaken:

            Bordeaux-wijnen, Champagnes, Sauternes ( = niet zomaar "zoet" hoor ! )- of de Duitse evenknie: Beerenauslese, Trockenbeerenausle, Porto, Italaanse wijnen ( Chianti, Brunello, ...) Spaanse Rioja's ( tracht eens een Reserva of Gran Reserva o de kop te tikken ), Chileense wijnen....

            Ik kan echt niet geloven dat er niets voor je tussenzit.

            En @ Theo: wijn drink je niet uit dorst hé. Stop desnoods na 1 glaasje of wissel af met water.


            Francis, mocht je ooit nog es langs komen, wil ik gerust iets openen dat je kan overtuigen hoor....
            Desnoods spreek je eens af met Theo, dan zijn we al met drie.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment

            Working...
            X