Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bovenfrees

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bovenfrees

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Das natuurlijk ook een wijze methode hé ..
    Of het nu wel of niet wijs is, maar het duurt toch wat langer eer ik mijn centen kwijt ben .
    En niet onbelangrijk, ze gaan me niet uitlachen bij Leuco, waar ze wellicht zouden denken, "die zou het toch moeten weten".
    Het Ferm setje is besteld en ik verwacht het eerstdaags.
    Het zal denk ik wel voldoen voor mijn hobbyfratsen.

    Comment


    • #17
      Re: Bovenfrees

      Ik heb iets gelijkaardig van bosh.
      En ik moet bijtreden wat hier al vermeld is geweest. Er zit ENNORM veel verschil in de kwaliteit van de freezen.
      Zelf was ik ook gestart met zo van die "setjes" en das pure brol. op merantie zat mijn spel te janken dat het geen naam had en roken en stinken, man man man.
      Heb dan op advies van een vriend frezen gaan kopen bij een professionele winkel. Die koste mij heel wat meer maar vanaf dan kon ik werken met een ongekende precisie en voldoening. (het janken bleef wel, buren vinden dat niet zo leuk)

      informeer je ook heel goed over de spindelopening, zodat je er professionele freesjes kan inzetten, bij die goedkope lukt dat niet.

      Comment


      • #18
        Re: Bovenfrees

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Ik heb iets gelijkaardig van bosh.
        En ik moet bijtreden wat hier al vermeld is geweest. Er zit ENNORM veel verschil in de kwaliteit van de freezen.
        Zelf was ik ook gestart met zo van die "setjes" en das pure brol. op merantie zat mijn spel te janken dat het geen naam had en roken en stinken, man man man.
        Heb dan op advies van een vriend frezen gaan kopen bij een professionele winkel. Die koste mij heel wat meer maar vanaf dan kon ik werken met een ongekende precisie en voldoening. (het janken bleef wel, buren vinden dat niet zo leuk)

        informeer je ook heel goed over de spindelopening, zodat je er professionele freesjes kan inzetten, bij die goedkope lukt dat niet.
        Dat is het eerste wat ik er van hoor !? Ik dacht gewoon dat ze zowel 6 als 8 mm moesten hebben wat betreft de spantangdiameter, en daar dan alle freesjes op passen !?
        En die 6 en 8 mm hebben 'alle' bovenfreesmachines.
        Ik zie trouwens dat er bij geen enkele bovenfrees sprake is van spindelopening in de technische gegevens ?
        Of begrijp ik iets verkeerd ?
        Niet dat ik er nog iets kan aan veranderen want ze is besteld.

        Comment


        • #19
          Re: Bovenfrees

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Dat is het eerste wat ik er van hoor !? Ik dacht gewoon dat ze zowel 6 als 8 mm moesten hebben wat betreft de spantangdiameter, en daar dan alle freesjes op passen
          6 en 8mm zijn inderdaad standaard opspantangen, gebruikt bij alle grote merken zoals Boch, Metabo, Makita enz.
          Alleen sommige merken als Festool, en aanverwanten komen met buitenmaten als 12,7mm (1/2 inch), maar dan nog kan je 6 en 8mm opname gebruiken. https://www.festool.be/NL/Products/P...-1400-EBQ-Plus

          This is the FERM Power Router PRM1015.Ideal for finishing edges, cutting grooves, making corner joints and making round incisions. FERMIt is depth adjustable...

          Comment


          • #20
            Re: Bovenfrees

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            6 en 8mm zijn inderdaad standaard opspantangen, gebruikt bij alle grote merken zoals Boch, Metabo, Makita enz.
            Alleen sommige merken als Festool, en aanverwanten komen met buitenmaten als 12,7mm (1/2 inch), maar dan nog kan je 6 en 8mm opname gebruiken. https://www.festool.be/NL/Products/P...-1400-EBQ-Plus

            https://www.youtube.com/watch?v=0QRUSIKG2TQ
            Aha, oef, bedankt voor de info, ik dacht een 'domme' koop gedaan te hebben .

            Comment


            • #21
              Re: Bovenfrees

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Alleen sommige merken als Festool, en aanverwanten komen met buitenmaten als 12,7mm (1/2 inch), maar dan nog kan je 6 en 8mm opname gebruiken.
              Toch even een correctie.

              Ook de merken die je opsomde hebben toestellen met de 12mm schacht (men noemt het 12mm , maar soit , 't is 12,7) in hun duurdere exemplaren (meestal)..
              En dit zijn dan de freesmachines met groot vermogen die de kleine schachtjes anders de soep in draaien en trillen... Met alle resultaten van dien ..
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment

              Working...
              X