Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie of niet...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Garantie of niet...?

De verkoper is wettelijk garantie plichtig ook bij tweedehands. Dus niet de fabriek of groothandel want daar heeft u geen zaken mee gedaan.
    Voor particulieren niet beroepsmatige verkoop geld dat niet. De fabriek die extra garantie geeft (zoals) Tamron kan dat doen volgens hun voorwaarden omdat je daar ook een aparte overeenkomst mee sluit die je ondertekend.
    Last edited by Eenbes; 8 september 2014, 15:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      De verkoper is wettelijk garantie plichtig ook bij tweedehands.
      De professionele verkoper moet inderdaad garantie geven op wat hij verkoopt, ook indien tweedehandsmateriaal.
      Maar hier gaat het om garantie wat de "eindgebruiker" tweedehands verkoopt aan een "andere particulier" ... hier is de verkoper geen enkele verbintenis schuldig met die nieuwe eigenaar mits de wettelijke garantie enkel van toepassing is tussen de professionele verkoper en "zijn" particuliere eindgebruiker (die bij hem kocht).
      Dat een verkoper nadien nog garantie geeft aan een nieuwe eigenaar, dat is een niet verplichte service.
      Oplossing is de eerste koper het toestel laten binnen brengen en herstellen zonder te vermelden dat het ondertussen verkocht werd ... is wat foeffelen, maar niemand zal daar snel achter komen.
      Wat de fabrieksgarantie betreft, dat is dan weer de voorwaarde van de fabrikant en moet je lezen in zijn voorwaarden ... maar dit is een andere regeling dan de wettelijke garantie.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        En als de boel op naam staat, gaan ze dan je identiteitskaar vragen bij een garantiegeval?
        Eigenlijk zou dat moeten en van mij mogen ze dat zeker en vast !
        Als iedereen zomaar mijn materiaal kan binnenbrengen .... even verder denken ;-)

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Eigenlijk zou dat moeten en van mij mogen ze dat zeker en vast !
          Als iedereen zomaar mijn materiaal kan binnenbrengen .... even verder denken ;-)
          grts
          Sieg
          Als jij het verkocht hebt is het MIJN materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            Als jij het verkocht hebt is het MIJN materiaal.
            Als jij geen papiertje hebt van mij dat ik het verkocht heb aan jouw, dan blijft het mijn materiaal volgens de factuur/aankoopbon

grts
            Sieg

Comment

Als ik geen papierke krijg van jou, dan mag je het houden. punt, einde regel.

Comment

Als ik geen papierke krijg van jou, dan mag je het houden. punt, einde regel.
                Daar gaat het helemaal niet over
                U begrijpt dus blijkbaar niet wat ik wil zeggen hier (of je wilt het niet begrijpen)
                Ik bedoel dat ze voor mij alles op naam mogen verkopen en dat alles op naam zou moeten hersteld worden.
                Is toch makkelijk om als 2de hands verkoper een briefje te schrijven van verkoop, liefst zou dat nog een officieel document moeten worden
                Daarmee is de koper ook safe, zelfs als hij het zou moeten binnenbrengen voor herstelling.

Ik begrijp niet waarom je daar tegen zou moeten zijn.
                Een auto wordt toch ook op naam verkocht, ook 2de hands met officiële papieren

grts
                Sieg

Comment

effe of topic dan ????
                  in tienen is ne computerwinkel 2de hands ( zoek op com..foon ), en die geeft maar 3 maand garantie ( en is nen officiele ) en als ge zegt , ja maar ik moet wel een jaar hebben, dan zegt die doodleuk, ga dan maar op een ander dan, ge tekent dit van 3 maand dat gij akkoord bent of gene pc.
                  ikke dus geen papierke met een jaar, punt einde regel, pc op een ander gekocht.
                  Dus die officiele mannen doen toch wat ze doen, of ge wilt of niet.

Comment

ge tekent dit van 3 maand dat gij akkoord bent of gene pc.
                    Aangezien die voorwaarde niet wettelijk is kan je na 4 maanden (of zelfs na 11 maanden en 29 dagen) eisen dat er onder garantie hersteld wordt. Kijk naar Apple met hun 1 jaar garantie... het is nu ook op hun site 2 jaar geworden.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Working...
                    X