Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energie en paniekzaaierij.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Energie en paniekzaaierij.....

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dat van die stoorzenders..... moet je nemen met een korrel zout, heeft alles te maken met de HF omzetting en voorziene afscherming,
    Je mag altijd eens naar zo'n "korrel zout" komen luisteren.
    Als ik zie (hoor) wat er de laatste 20 jaar aan "vuiligheid" is bij gekomen.
    Geschakelde voedingen, powerline adaptors, LEDs... Ze zouden moeten voldoen aan strenge regels maar helaas is dat dikwijls niet het geval. Het resultaat is dat het op lage frequenties (<30Mhz) steeds moeilijker wordt om zwakkere signalen te horen.

Wat hier (legaal) verkocht wordt moet normaal aan bepaalde normen voldoen, de EMC-richtlijn, (moet je eens opzoeken)
    Normaal is het "key word"

@theokus http://www.ledinnovatie.be/ heeft in samenwerking met iemand van onze club (radio amateurs) tests gedaan en verkoopt RF vrije (of arme) LEDs.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      J
      @theokus http://www.ledinnovatie.be/ heeft in samenwerking met iemand van onze club (radio amateurs) tests gedaan en verkoopt RF vrije (of arme) LEDs.
      Voilà, goed antwoord en juist wat ik nodig heb
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Je mag altijd eens naar zo'n "korrel zout" komen luisteren.
        Als ik zie (hoor) wat er de laatste 20 jaar aan "vuiligheid" is bij gekomen.
        Geschakelde voedingen, powerline adaptors, LEDs... Ze zouden moeten voldoen aan strenge regels maar helaas is dat dikwijls niet het geval. Het resultaat is dat het op lage frequenties (<30Mhz) steeds moeilijker wordt om zwakkere signalen te horen.

Normaal is het "key word"

Ja Maurice, voor een radio amateur kan het inderdaad vervelend zijn, maar heb je dan geen problemen met
        electronische balasten in TL armaturen ???
        Tenslotte is ieder toestel met een verkapte sinus een stoorzender hé, moeilijk tegen te houden.
        Verleden jaar kocht ik een Icom 7800 van het leger, dat voor 100€ dacht ik, het ding was splinternieuw,
        heb daar eens een antenne van een CB op aangesloten, maar buiten veel gebrom kreeg ik er niet veel uit,
        buiten een vervoersfirma hier uit de buurt dan, ik heb dat ding op 2dehands gezet, en binnen een paar uur was hij verkocht.
        moet zijn dat er toch nog wel wat mensen met zoiets bezig zijn, maar ikzelf ken er eigenlijk niets van,
        toen ik hem kocht, dacht ik dat het een freqwentie analiser was....
        De persoon die hem kwam ophalen haalde daar met een simpel stuk draad veel meer uit dan ik met die antenne.

Comment

Ja Maurice, voor een radio amateur kan het inderdaad vervelend zijn, maar heb je dan geen problemen met
          electronische balasten in TL armaturen ???
          Tenslotte is ieder toestel met een verkapte sinus een stoorzender hé, moeilijk tegen te houden.
          Verleden jaar kocht ik een Icom 7800 van het leger, dat voor 100€ dacht ik, het ding was splinternieuw,
          heb daar eens een antenne van een CB op aangesloten, maar buiten veel gebrom kreeg ik er niet veel uit,
          buiten een vervoersfirma hier uit de buurt dan, ik heb dat ding op 2dehands gezet, en binnen een paar uur was hij verkocht.
          moet zijn dat er toch nog wel wat mensen met zoiets bezig zijn, maar ikzelf ken er eigenlijk niets van,
          toen ik hem kocht, dacht ik dat het een freqwentie analiser was....
          De persoon die hem kwam ophalen haalde daar met een simpel stuk draad veel meer uit dan ik met die antenne.
          WTF: een IC7800 voor €100?? Ken je daar de prijs van? Hint.
          Wat het leger daar mee aan moet weet ik ook niet maar dat ze de wet overtreden is een feit. Verkopen aan iemand zonder vergunning mag namelijk al niet. (jij ook niet trouwens )

Van TL's geen last (denk ik). Het probleem zit hem in al de goedkope elektronica die tegenwoordig verkocht wordt. Alles heeft een lader of adapter en dat zijn meestal geschakelde voedingen die "made in China" met de goedkoopste onderdelen gemaakt zijn. Terwijl je vroeger een op een vrije frequentie lichte ruis had en sporadisch even geknetter van een voorbijrijdende bromfiets of auto met slechte ontsteking is er nu dag en nacht storing die zwakke signalen overstemd. Iedereen heeft 10-tallen van die spullen in huis, tel daar de LEDs bij op en dimmers
          Vergelijk het met astronomen die in een stadsomgeving naar sterren en planeten kijken, door de toenemende lichtpolutie zien die op de duur ook nog alleen de maan.

BTW, ik denk dat we lichtjes off-topic gaan...
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

WTF: een IC7800 voor €100?? Ken je daar de prijs van? Hint.
            Ha, daarmee dat deze zo snel verkocht was, het was inderdaad deze, maar je kon er volgens mij niet mee zenden hoor Maurice, ik meen dat er geen
            zendmodule in zat, in ieder geval ook geen micro of microconnector maar zoals reeds gezegd, ken ik niets van zenders.
            Ik had deze gekocht in een lot, allemaal ongebruikt materiaal, en nieuw in de doos.
            Twee voedingen Delta Elektronika SM 52-30 waar ik er een voor mijzelf heb gehouden (regelbaar tussen 0 en 52 volt, en max stroom regelbaar tot 30 Amp.
            supervoeding is dat, en er zaten in die kist 6 splinternieuwe Tektronix 2235 oscilloscopen 100 Mhz. met alle boeken, probes enz.
            waar ik er ook zels nog een van gebruik, verder nog een paar RC generatoren Philips, in totaal zaten er 10 stuks in de kist, aan 100€ per stuk kunnen kopen.
            Was dus geen slechte zaak.

Hier een foto van de voeding en oscilloscoop die ik hier voor mij heb gehouden Maurice.

Terug naar het topic. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.35156
            Last edited by Guest42; 1 september 2014, 18:15.

Comment

En ze blijven er maar over doorgaan :

Wij gaan morgen alvast een dagje kunnen oefenen.
              Onze electrakast wordt volledig vernieuwd en we zitten bijgevolg een klein dagje zonder stroom .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Wij gaan morgen alvast een dagje kunnen oefenen.
                Onze electrakast wordt volledig vernieuwd en we zitten bijgevolg een klein dagje zonder stroom .
                Korte oefening geweest blijkbaar

Comment

Korte oefening geweest blijkbaar
                  Yep, had één en ander niet bij omdat ik in laatste instantie nog bepaalde zaken meer wilde laten uitvoeren, en daarom de rest morgen, maar het zal dan zelfs nog korter zijn .
                  Enne goeie stielmannen, NIET IN HET ZWART (btw is toch maar 6 %), gaan soms iets rapper dan... .
                  Nu verwacht ik deze namiddag nog de dakdekker, morgen de mannen van de zonnepanelen, en één van de dagen de sanitairman.....
                  Beetje kosten doen hé, alleman moet leven.
                  En dan rap op reis... om uit te rusten.
                  Van al die mannen te zien werken zou je moe worden hé.
                  Last edited by Guest17; 3 september 2014, 13:56.

Comment

En dan rap op reis... om uit te rusten.
                    Is dat niet een wat contradictorische uitspraak ?

Comment

Is dat niet een wat contradictorische uitspraak ?
                      Mijn Nl. is niet meer wat het geweest is, of misschien is het zelfs nooit je dat geweest, maar ik bedoel dan zo vlug mogelijk vertrekken.....maar eens vertrokken dan op het gemakske .

Comment

Mijn Nl. is niet meer wat het geweest is, of misschien is het zelfs nooit je dat geweest, maar ik bedoel dan zo vlug mogelijk vertrekken.....maar eens vertrokken dan op het gemakske .
                        Geniet er van Djivan, en denk vooral niet aan mijn PM.

BEL WERKT

NIET

KLOPPEN AUB.

Comment

Geniet er van Djivan, en denk vooral niet aan mijn PM.

BEL WERKT

NIET

KLOPPEN AUB.
                          Je PM heb ik niet gelezen hé, het waarom weet je, en daarom kan ik er ook niet aan denken .
                          De rest, in hoofdletters, dat begrijp ik niet , misschien kan je me daar een PM over sturen ?
                          Via www toch gevonden wat die hoofdletters inhouden. Had ik nog nooit aan gedacht.

Comment

De rest, in hoofdletters, dat begrijp ik niet , misschien kan je me daar een PM over sturen ?
                            Lees het eens goed, of het kan zijn, "bel werkt, niet kloppen aub". of "bel werkt niet, kloppen aub".

Voor morgen als je terug zonder elentriek zit.

Comment

Een heeft weer eens wat gezegd, HLN zit er weeral op...

Comment

Lees het eens goed, of het kan zijn, "bel werkt, niet kloppen aub". of "bel werkt niet, kloppen aub".

Voor morgen als je terug zonder elentriek zit.
                                Zal geen probleem zijn, want morgen (ik moet gezien het uur nu in feite reeds schrijven vandaag) zal hier genoeg volk rond lopen zodat eventuele bezoekers niet hoeven te bellen en/of te kloppen .
                                Dan enkel nog de man van het sanitair, en we zijn er vanaf ..... pfffff.
                                Enne op die kaart ziet het er goed uit voor ons.

Comment

Working...
                                X