Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie durft het aan, de nadelen van z'n Mac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

    Ik had mijn vorige Macbook Pro 2011 voorzien van een Samsung SSD en de snelheidstoename is gigantisch. Heel eenvoudig zelf te doen en de Trim Enabler kext installeren en je backup terugzetten. Een kind kan de was doen.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #47
      Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Ik had mijn vorige Macbook Pro 2011 voorzien van een Samsung SSD en de snelheidstoename is gigantisch. Heel eenvoudig zelf te doen en de Trim Enabler kext installeren en je backup terugzetten. Een kind kan de was doen.
      Als je X.6.8 of hoger draait, is Trim support sowieso al enabled, niet nodig om met kext files te prutsen...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #48
        Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

        Ik heb die ssd ook overwogen, maar zelf durf ik er niet goed aan beginnen... Bij apple vragen ze er 490 euro voor, nee bedankt
        Dus als er hier iemand uit de ruime buurt van Tessenderlo/Ham meeleest, die het voor mij wil en kan doen, hoor ik het graag!

        Comment


        • #49
          Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Als je X.6.8 of hoger draait, is Trim support sowieso al enabled, niet nodig om met kext files te prutsen...
          Niet waar: ik had Mac OS X 10.7.x toentertijd en gecontroleerd op mijn Samsung SSD. Pas na toepassing van die kext, werd het pas actief. Met originele Apple schijven heb je dit probleem niet, maar wel als je een Samsung (3rd party) schijf erin doet, wel. Vandaar dat je die Trim enabler nodig hebt voor niet-Apple schijven.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #50
            Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

            Maar wat is eigenlijk de bedoeling van TS ?
            Hij zegt geen PC/Mac oorlog te willen, maar het onderwerp van deze thread leidt daar wel naartoe.
            Is het de bedoeling een lijstje te maken met alle nadelen van de Mac, redenen om er GEEN te kopen ?

            Eens zien hoe er zou gereageerd worden mocht ik een draadje starten over de nadelen van Windows. Wel, wie durft het aan ?
            Dit moet een gelijkaardig topic worden als 'durf jij het aan? de nadelen van jouw toestel'. Dat topic werd ook niet geschreven om elkaars cameramerk af te zeiken... al is de verleiding natuurlijk wel groot...
            Laat zien dat je aan die verleiding kan weerstaan, en post reacties die gegrond zijn en geef argumenten!
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #51
              Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Met originele Apple schijven heb je dit probleem niet, maar wel als je een Samsung (3rd party) schijf erin doet, wel. Vandaar dat je die Trim enabler nodig hebt voor niet-Apple schijven.
              Ah ja, maar brave Apple gebruikers doen geen 'onderhoudswerk' aan hun machines, Apple heeft dat niet graag
              En zo heb ik meteen nog een ander nadeel van een Mac vermeld...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #52
                Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                Of: dan komt er vreemde brol in een perfect werkende computer, Apple heeft dat niet graag

                IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                Comment


                • #53
                  Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                  Of: dan komt er vreemde brol in een perfect werkende computer, Apple heeft dat niet graag

                  IZ.
                  Inderdaad. De Mac Pro was nog de enige 'traditionele' Mac waar je makkelijk zelf harde schijven/SSD's , andere kaarten en geheugen kon vervangen. Met de nieuwe Mac Pro is dat nu ook veel moeilijker geworden en toont Apple dat ze liefst hebben dat je met externe oplossingen werkt. Natuurlijk het liefst met hun dure accessoires, adapters en kabels.
                  Maar ondanks dit is Apple nog steeds de beste.
                  Mochten ze OS X gelicensed hebben aan andere merken zodat je bv. een Dell of een HP zou kunnen kopen met OS X, dan had Apple waarschijnlijk met dezelfde problemen te maken gehad als Microsoft met Windows. 't Zijn goochelaars, geen tovenaars.
                  Maar ze hebben hun eigen visie, en er hangt een prijskaartje aan. Maar 't werkt.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #54
                    Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                    Men had beter de vraag gesteld: wat zijn de voordelen van een MAC. Dan was de lijst korter geweest.

                    YMMV
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                      Of: dan komt er vreemde brol in een perfect werkende computer, Apple heeft dat niet graag

                      IZ.
                      O ja ? Verlicht mijn geest eens: Bij het verwijderen van de oude harde schijf zal ik dat het van een bekend merk was, die je ook in een huis-tuin-keuken Windows machine zou kunnen aantreffen. Apple heeft dus WEL graag vreemd brol in zijn machines, anders maakten ze die gewoon zelf.

                      Verder heb ik gewoon ook het geheugen zelf uitgewisseld van 4 naar 8 GB. Ook even gekeken naar het oude merk dat erin stak: aha, ook een heel bekend merk.

                      Mijn reeds perfect werkende Macbook Pro werd met de geheugenuitbreiding en de SSD nog perfecter en vooral razendsnel .
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                      Comment


                      • #56
                        Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        Men had beter de vraag gesteld: wat zijn de voordelen van een MAC. Dan was de lijst korter geweest.

                        YMMV
                        Zeer waardevolle bijdrage...

                        Comment


                        • #57
                          Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Zeer waardevolle bijdrage...
                          Hier nog een waardevolle bijdrage
                          Mijn eerste XT > 40.000 frank, zonder software (maar kreeg die gratis > FW3) en zonder HD.
                          De 1ste Mac Pro. > dik 120.000 frank en zonder scherm, had meer aan boord dan die XT.

                          Als hobbyist ga je dan wel 2 keren nadenken.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #58
                            Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Zeer waardevolle bijdrage...
                            Sorry. Ik meen het echt. Ik begrijp echt niet waarom men 200% meer betaalt voor een toestel dat maar 50% presteert aan de gangbare technische norm (en je kan er niks aan doen - je neemt de configuratiee die er is - punt aan de lijn ). En dan kom je in de 'community' maw.
                            je bent gebonden aan één enkele leverancier, die maar één doel heeft: cashing in en dicteert wat mag en wat niet. sorry ik niet. - Een beetje zoals IBM in de jaren 70-80 met een air van het kan niet meer. Die hebben ondertussen ook niks meer te vertellen op de PC markt;.
                            Apple not my cuppa-tea, er zijn betere oplossingen voor minder geld. Zelfs de design is slappe legumes tegenwoordig.
                            YMMV
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Sorry. Ik meen het echt. Ik begrijp echt niet waarom men 200% meer betaalt voor een toestel dat maar 50% presteert aan de gangbare technische norm (en je kan er niks aan doen - je neemt de configuratiee die er is - punt aan de lijn ). En dan kom je in de 'community' maw.
                              je bent gebonden aan één enkele leverancier, die maar één doel heeft: cashing in en dicteert wat mag en wat niet. sorry ik niet. - Een beetje zoals IBM in de jaren 70-80 met een air van het kan niet meer. Die hebben ondertussen ook niks meer te vertellen op de PC markt;.
                              Apple not my cuppa-tea, er zijn betere oplossingen voor minder geld. Zelfs de design is slappe legumes tegenwoordig.
                              YMMV
                              Iedereen zijn gedacht natuurlijk. Maar het product waarover u het hebt verkoopt tot nader order toch nog voortreffelijk, niet?
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #60
                                Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                                Sorry. Ik meen het echt. Ik begrijp echt niet waarom men 200% meer betaalt voor een toestel dat maar 50% presteert aan de gangbare technische norm (
                                YMMV
                                Het geciteerde prijsverschil van 200% en de bijhorende prestaties 50% zou ik echt eens graag met een concreet voorbeeld gestaafd zien.
                                Ik ben benieuwd.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X