Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows Update van 12 augustus 2014

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows Update van 12 augustus 2014

    Wel, mijn Windows 7 had het net ook zitten. Ik heb hier enkele Windows versies draaien in VirtualBox en toen ik deze wou opstarten om deze updates te verwijderen, zag ik ook de BSOD en nadien wou hij dus niet meer opstarten.

    Ik heb bij deze de methode eens geprobeerd die in dat artikel van Stop 0x50 wordt beschreven en het verwijderen van c:\Windows\System32\FNTCACHE.DAT was dus inderdaad de oplossing. Hij startte toen terug op en ik heb maar snel die updates verwijderd. (Het probleem situeert zich dus blijkbaar met de cache van de fonts die beschadigd geraakt.) Had ik dit vorige week geweten, dan had ik mijn image niet moeten terugzetten.

    Maar, allee, nu heb ik het bewijs gezien dat het dus niet enkel Windows 8.x is die gevaar loopt.
    Last edited by Rudy Mas; 18 augustus 2014, 14:26. Reden: typo
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #17
      Re: Windows Update van 12 augustus 2014

      Mijn reserve-pc draait Windows 7.
      Zal ik voorlopig maar van afblijven.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Windows Update van 12 augustus 2014

        Vreemd .. hebben ze die dingen ondertussen al gepatcht? Ik heb hier zojuist na 10 dagen afwezigheid de achterstallige updates binnen gehaald op m'n W7 laptop en gisteren op de W8.1 machine .. en ik zie niets vreemds gebeuren ??? help !!?? LOL!

        Comment


        • #19
          Re: Windows Update van 12 augustus 2014

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          Kijk, daar kan ik wat mee :-)
          https://www.naturephotoportal.com/

          Comment


          • #20
            Re: Windows Update van 12 augustus 2014

            Dit weekend zijn er hier updates geïnstalleerd op een Windows 7 (64 bit) pc, Windows 7 (64 bit) laptop en een Windows 8.1 pc, ik heb tot nu toe geen problemen gezien.

            Een tijdje geleden had ik met de Windows 7 pc wel een probleem na een update, het was plots onmogelijk om jpeg bestanden te openen.
            Toe heb ik een systeemherstel uitgevoerd naar de datum voor die foute update, en de automatische updates uitgeschakeld.
            Kort daarna had die pc last van "beestjes" en toen heb ik Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, eerst stond er de 32 bit versie op, nu is dat 64 bit.
            Nadien heeft die alle updates binnen gehaald, dat duurde wel erg lang (meerdere keren in en uitschakelen), maar ondertussen is die wel terug "up to date".
            Last edited by Black B@ndit; 18 augustus 2014, 16:38.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Windows Update van 12 augustus 2014

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Dit weekend zijn er hier updates geïnstalleerd op een Windows 7 (64 bit) pc, Windows 7 (64 bit) laptop en een Windows 8.1 pc, ik heb tot nu toe geen problemen gezien.

              Een tijdje geleden had ik met de Windows 7 pc wel een probleem na een update, het was plots onmogelijk om jpeg bestanden te openen.
              Toe heb ik een systeemherstel uitgevoerd naar de datum voor die foute update, en de automatische updates uitgeschakeld.
              Kort daarna had die pc last van "beestjes" en toen heb ik Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, eerst stond er de 32 bit versie op, nu is dat 64 bit.
              Nadien heeft die alle updates binnen gehaald, dat duurde wel erg lang (meerdere keren in en uitschakelen), maar ondertussen is die wel terug "up to date".
              Heb ja al eens gaan zien of die updates nog geïnstalleerd zijn geweest? Microsoft heeft deze namelijk verwijderd van hun servers, dus het zou wel eens kunnen dat jij ze al niet meer hebt ontvangen.

              Trouwens, niet iedereen ondervond dadelijk een probleem, het probleem kon ook enkele dagen later optreden of zelfs helemaal niet. Indien iedereen het dadelijk zou hebben voorgehad, dan zou er veel meer berichten hierover op het Internet zijn geweest, vermoed ik zo.

              Maar, een gewaarschuwd man... enz...
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #22
                Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                Ik heb die updates nog niet laten installeren en ook niet gedownload. Ik doe dat maar één keer in de maand wegens veel te traag internet.
                Hoe moet ik dat dan doen om deze niet te installeren? Sorry, ben beetje computer-leek hoor
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #23
                  Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  Ik heb die updates nog niet laten installeren en ook niet gedownload. Ik doe dat maar één keer in de maand wegens veel te traag internet.
                  Hoe moet ik dat dan doen om deze niet te installeren? Sorry, ben beetje computer-leek hoor
                  Als je manueel via control panel naar Windows update gaat en "check for updates" aanklikt kan je daarna klikken op ** important updates are available en op ** optional updates are available. Je krijgt dan een lijst met updates en diegene die je niet wil kan je afvinken. Daarna klik je OK en kan je "Install updates" aanklikken... done...

                  Edit... Sorry dat ik geen vertaling weet voor de NL of FR versies, hopelijk is het duidelijk.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                    Is het enkel de 64bits uitvoering die er last van heeft? Op onze vaste pc staat de 32bit en op de laptop de 64bit uitvoering.
                    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Heb ja al eens gaan zien of die updates nog geïnstalleerd zijn geweest? Microsoft heeft deze namelijk verwijderd van hun servers, dus het zou wel eens kunnen dat jij ze al niet meer hebt ontvangen.

                      Trouwens, niet iedereen ondervond dadelijk een probleem, het probleem kon ook enkele dagen later optreden of zelfs helemaal niet. Indien iedereen het dadelijk zou hebben voorgehad, dan zou er veel meer berichten hierover op het Internet zijn geweest, vermoed ik zo.

                      Maar, een gewaarschuwd man... enz...
                      De updates van de Windows 7 computer en laptop zijn vrijdag gebeurd, die van de Windows 8.1 pc eerder vorige week.
                      Misschien heeft Microsoft de slechte updates er later dan toch tussenuit gehaald?
                      Het is niet de eerste keer dat er fouten in zitten...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        De updates van de Windows 7 computer en laptop zijn vrijdag gebeurd, die van de Windows 8.1 pc eerder vorige week.
                        Misschien heeft Microsoft de slechte updates er later dan toch tussenuit gehaald?
                        Het is niet de eerste keer dat er fouten in zitten...
                        Ik heb gelezen dat de slechte eruit gehaald zijn. Iedereen die een update vanaf nu doet zou die slechte updates niet meer mogen krijgen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                          Op mijn Windows 7 Desktop Update 14-08-2014. Stonden twee updates KB2982791
                          KB2970228 die verwijderd moesten worden. Na het opstarten kreeg ik na drie kwartier nog steeds het blauwe scherm met de tekst PC niet uitschakelen, bezig met configureren.
                          Toch maar opnieuw opgestart nu duurden het drie minuten.
                          Op mijn Windows 8.1 laptop met Updates van 16-08-2014 kon ik de foute updates niet vinden, waarschijnlijk had Microsoft ze toen al verwijderd.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                            Hier heeft het verwijderen van die zelfde 2 updates en volledig heropstarten van W7 enkele minuten geduurd. Ik heb er niet met de chrono langs gestaan, maar 5 minuten was het niet, denk ik.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              Ik heb die updates nog niet laten installeren en ook niet gedownload. Ik doe dat maar één keer in de maand wegens veel te traag internet.
                              Hoe moet ik dat dan doen om deze niet te installeren? Sorry, ben beetje computer-leek hoor
                              Geen zorgen, die zou je nu niet meer kunnen ontvangen. Heb ik gezien bij één van mijn VirtualBox versies die ik nog moest updaten. Deze vier worden door Microsoft niet meer verzonden.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Windows Update van 12 augustus 2014

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                                Geen zorgen, die zou je nu niet meer kunnen ontvangen. Heb ik gezien bij één van mijn VirtualBox versies die ik nog moest updaten. Deze vier worden door Microsoft niet meer verzonden.
                                Bedankt!
                                Touch the Earth...Gently
                                www.passionsenfrance.com

                                Comment

                                Working...
                                X