Onlangs kocht ik me 'n full HD 3D Beamer van Benq.
Ik bezit maar 2 films in BD 3D.
Toy Story 3
Avatar 3D, toch wel 'n collectors item, dacht ik.
Ben zeer tevreden over de beamer en het 3D effect is geweldig.
Aansluitend hierop kocht ik me daarna een mediaplayer van Iconbit.
(wel niet daar gekocht)
De bedoeling was om makkelijk mijn films te bekijken via de NAS. Dat laatste ging ook via mijn smartfunctie van de LG TV, maar wel zonder subs.
Als je 'n film in HD op een BD25 brandt en daar moeten subs (SRT) bij, kan je de grootte niet aanpassen.
3D zien gaat helemaal al niet zonder een mediaplayer.
Deze Iconbit doet het allemaal en download zelfs de subs via het internet.
3D weergave is van prima kwaliteit en moet niet onderdoen voor mijn BD player.
Nu komt het probleem: films in 3D (ISO) starten heel vaak in 2D op en dan moet ik de player uit en aanzetten vooraleer het soms terug lukt.
Als de HDMI handshaking goed is dan speelt ie ook verder alles perfect in 3D.
Firmware update is reeds gebeurd. HDMI kabel rechtstreeks op de beamer helpt ook niet.
Ik zit met een heel wrang gevoel als ik deze terugstuur, misschien met 'n nieuw toestel hetzelfde probleem ga hebben.
Een alternatief, waar volgens mij alleen de behuizing anders van is, zou de Eminent zijn.
Als je beide toestellen vergelijkt zit er identiek dezelfde hardware in, ook precies dezelfde aantal aansluitingen op dezelfde plaats. Afstandsbediening ook indentiek.
De Iconbit oogt wel mooier met Alu-finish en heeft ook nog android aan boord, maar dat hoeft niet voor mij.
Eminent is ook iets duurder als ik er nog 'n HD moet in duwen.
Alternatieven, die getest zijn en werken, zijn welkom in ongeveer dezelfde prijsklasse.
Ik bezit maar 2 films in BD 3D.
Toy Story 3
Avatar 3D, toch wel 'n collectors item, dacht ik.
Ben zeer tevreden over de beamer en het 3D effect is geweldig.
Aansluitend hierop kocht ik me daarna een mediaplayer van Iconbit.
(wel niet daar gekocht)
De bedoeling was om makkelijk mijn films te bekijken via de NAS. Dat laatste ging ook via mijn smartfunctie van de LG TV, maar wel zonder subs.
Als je 'n film in HD op een BD25 brandt en daar moeten subs (SRT) bij, kan je de grootte niet aanpassen.
3D zien gaat helemaal al niet zonder een mediaplayer.
Deze Iconbit doet het allemaal en download zelfs de subs via het internet.
3D weergave is van prima kwaliteit en moet niet onderdoen voor mijn BD player.
Nu komt het probleem: films in 3D (ISO) starten heel vaak in 2D op en dan moet ik de player uit en aanzetten vooraleer het soms terug lukt.
Als de HDMI handshaking goed is dan speelt ie ook verder alles perfect in 3D.
Firmware update is reeds gebeurd. HDMI kabel rechtstreeks op de beamer helpt ook niet.
Ik zit met een heel wrang gevoel als ik deze terugstuur, misschien met 'n nieuw toestel hetzelfde probleem ga hebben.
Een alternatief, waar volgens mij alleen de behuizing anders van is, zou de Eminent zijn.
Als je beide toestellen vergelijkt zit er identiek dezelfde hardware in, ook precies dezelfde aantal aansluitingen op dezelfde plaats. Afstandsbediening ook indentiek.
De Iconbit oogt wel mooier met Alu-finish en heeft ook nog android aan boord, maar dat hoeft niet voor mij.
Eminent is ook iets duurder als ik er nog 'n HD moet in duwen.
Alternatieven, die getest zijn en werken, zijn welkom in ongeveer dezelfde prijsklasse.
![Wink](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/wink.gif)
Comment