Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot mysterie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Groot mysterie

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Onzin. Tenzij je denkt dat signalen 7 seconden in de stekker blijven zitten vooraleer ze verder gaan
    Och ja, met een goed verlengkabelke van 2100000km zal daar wel ongeveer dat verschil op zitten.

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Ethernet over Power is heel erg gevoelig voor overgangen van groep en lengte van de stroomkabels.
    En dat kan zorgen voor storingen, maar niet dat uw beeld constant 7 seconden vertraging heeft.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Groot mysterie

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      En speciaal ter info voor bouk : niet alleen de lengte is belangrijk ! Ook de dikte speelt een grote rol.
      (Hoe dikker de kabel, hoe meer data er tegelijkertijd door kunnen stromen)
      Voor sommige kabels is de prijs ook belangrijk, maar daarover zijn er hier al genoeg discussies geweest.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Groot mysterie

        Wat ik erger vind is het onbetrouwbaar tijdsschema van de VRT (Canvas).
        Als je een programma wilt programmeren & opnemen kan het goed fout lopen en dan mis je meer dan 7 seconden
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Groot mysterie

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Wat ik erger vind is het onbetrouwbaar tijdsschema van de VRT (Canvas).
          Als je een programma wilt programmeren & opnemen kan het goed fout lopen en dan mis je meer dan 7 seconden
          heb je nog een oude TV Theo.

          hier neemt hij pas op, als ook werkelijk de geprogrammeerde uitzending begint....niet eerder of later.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Groot mysterie

            VRT loopt hier 2 seconden achter. NOS 4. Dat zou het maximum moeten zijn http://www.frankwatching.com/archive...ale-televisie/

            7 is dus wel veel. Maar ja, veel is een relatief begrip.

            Jan

            Comment


            • #21
              Re: Groot mysterie

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              heb je nog een oude TV Theo.

              hier neemt hij pas op, als ook werkelijk de geprogrammeerde uitzending begint....niet eerder of later.
              grt,bouk.
              Weet je dat zeker Bouk? PDC is in februari gestopt door de NOS...

              Jan

              Comment


              • #22
                Re: Groot mysterie

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                heb je nog een oude TV Theo.

                hier neemt hij pas op, als ook werkelijk de geprogrammeerde uitzending begint....niet eerder of later.
                grt,bouk.
                Neen, neen bouk.
                Samsung Smart TV > 46" een 8000 type.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Groot mysterie

                  Ach Dpaul, bekijk het zo.Als de VRT om 19u 7 seconden achter loopt voel ik mij 7 seconden jonger
                  gr, eb

                  Comment


                  • #24
                    Re: Groot mysterie

                    Hallo ...

                    Die tijd hé ...
                    een iets anders probleem - maar misschien verwant ...
                    Wij kijken TV via Telenet en digirecorder.
                    Die is voor het geluid aangesloten op een Bose Lifestyle geluidsinstallatie.
                    Als het geluid van de TV zelf opzet loopt dat nooit synchroon met dat van de Bose Lifestyle. Op zich niet erg zou je zeggen omdat we toch via de Bose luisteren.
                    Maar ... de lipsynchronisatie ziet er dan soms wel héél eigenaardig uit
                    Gelukkig kan je op de Bose een parameter zo instellen dat de synchronisatie ok is, maar elke week moet ik dat toch weer even afstellen.
                    En neen, de audiokabels zijn geen 300m lang.

                    Ra ra ra ...
                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Groot mysterie

                      Jacques, moet je eens kijken in het menu van je TV, bij mij een Samsung, en daar kan ik de tijd instellen zodat alles weer synchroon verloopt.
                      Maar of ik nu via de TV luidsprekers luister of via mijn Yamaha Cinema luidspreker systeem, alles loopt synchroon zonder dat ik moet ingrijpen.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Groot mysterie

                        Daarnet toevallig naar de atletiek in Zurich gekeken.
                        Op het middenplein staat een scherm met de tijd,( en je mag van de Zwitsers toch wel stiptheid veronderstellen)
                        Die is ruim 9 seconden vroeger dan mijn radioklok.
                        Dus dat zijn echt vijgen na pasen als de 100 meter aankomt :-)
                        Last edited by DPaul; 17 augustus 2014, 08:07.
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment


                        • #27
                          Re: Groot mysterie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          De TV uitzendingen lopen te gladjes om nog te denken dat er maar één echte live-uitzending bestaat, zelfs die zogenaamde live-beelden in het journaal ( op straat) lopen met een fikse vertraging.
                          Dat live-beelden van buiten de studio achterlopen is redelijk normaal, die worden via geostationaire sateliet doorgestuurd. Dat is even 70000 km omweg, zo'n 1/4 seconde voor 1 sateliet tussenstop. Zo beelden van het middenoosten of de US zijn een halve seconde onderweg zonder al de rest.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Groot mysterie

                            Het zal vooral zitten in de omzettingen analoog digitaal en terug.
                            Daarenboven een delay van een paar seconden om storingen te vermijden.

                            Comment

                            Working...
                            X