Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exif informatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Exif informatie

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    ...............met exif doe je wat je wilt, dus zal ik nooit naar nen andere zijnen exif kijken..
    In de EXIF van je foto zit er nu nog heel wat in hoor.
    Je kan die EXIF dan beter helemaal weg doen. Met EXIF tag Remover of zo.
    Wat ik zoal gevonden heb (en begrijp) want er zit nog veel meer "codes" in die ik niet versta.....

oa : Het serienummer van je Adobe CS6 :-)
    Aan gewerkt op 10/08/2014 om 20:52
    Foto gemaakt op 26/07/2013 om 13:51
    Lens Canon EF 24-70 f/2.8L
    Lightroom 5.4 + Photoshop CS6 Gesaved in hoogste kwaliteit = 12
    Camera ID: xxxxxxx
    Belichtingstijd 1/200
    Diafragma 4.4 ? 'k Ben daar niet zeker van.?
    Verscherpt +1/0 en detail 25
    Schaduwen, hoge en lage tonen aangepast
    Color Noise reduction toegepast.

Klopt dat een beetje ?
    Last edited by Skitch; 11 augustus 2014, 00:52.
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Ik heb een abonnement op de p magazine, ook goed? want hoe jij of een ander fotografeerd, interesseert me niks. .
      Een dame die van de trap rolt interesseert mij nog minder.

Comment

die lag daar pertang heel stil

Comment

[QUOTE=
          Trouwens,
          Last edited by Eenbes; 11 augustus 2014, 10:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            QUOTE=
            Trouwens,
            ai, hij weet niet meer wat zeggen.. ( of quoten )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Trouwens, exifs kan je zo aanpassen aan je eigen zin, meer nog, je kan exifs plakken aan foto's waar deze ooit verwijderd werden. Valse exifs, maar dat wordt je er dan niet bij verteld.
              Als u daar zo goed in bent, help dan deze man maar eens: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...if-494524.html

Comment

ai, hij weet niet meer wat zeggen.. ( of quoten )
                Bent u een beetje de trol aan het uithangen op dit topic.
                Verder heb ik geen enkele behoefte met u verder in discussie te gaan.
                Last edited by Eenbes; 11 augustus 2014, 13:11.

Comment

Bent u een beetje de trol aan het uithangen op dit topic.
                  Verder heb ik geen enkele behoefte met u verder in discussie te gaan.
                  Als gij op mijne foto reageerd als: "een dame die de trap afrolt" . dan zit gij in mijnen hof , denk ik ( of niet soms ) en dan krijgt ge antwoord.
                  ik blijf voor de TS. erbij, heb nog nooit exif nodig gehad, en zal dat niet nodig hebben, want als ik nu weet dat die wolken op f16 getrokken zijn, word ik daar beter van ???

Comment

...
                    Aanleiding tot dit topic is eigenlijk de parelmoervlinder http://forum.belgiumdigital.com/f43/...er-494323.html omdat de gegevens (vooral de lange sluitertijd) die onder de foto gevoegd waren eigenlijk niet kan, maar ik die niet kon controleren omdat de Exif ontbrak.
                    Kan best wel hoor, ik heb ook al vlinders/libellen gefotografeerd met zo'n sluitertijden. Uiteraard wel vanaf statief en met MLU of LV.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Als EXIF zo belangrijk is voor het beoordelen van de foto's dan heb ik een probleem.
                      Een groot deel van mijn foto's zijn genomen met een manuele TS of zelfs een technische camera en die neemt geen diafragma of brandpuntsafstand op in de exif. Dus dan kunnen dat natuurlijk ook geen goede foto's zijn he :-)
                      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

..... heb nog nooit exif nodig gehad, en zal dat niet nodig hebben, want als ik nu weet dat die wolken op f16 getrokken zijn, word ik daar beter van ???
                        het gaat erom, dat een ts er beter van wordt.
                        U heeft dat ook niet nodig, omdat U niet in die forumonderdelen post waar het wel zin heeft om er een exif bij te vermelden.
                        grt,bouk.
                        Last edited by bouk; 11 augustus 2014, 14:21.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                          Als EXIF zo belangrijk is voor het beoordelen van de foto's dan heb ik een probleem.
                          Een groot deel van mijn foto's zijn genomen met een manuele TS of zelfs een technische camera en die neemt geen diafragma of brandpuntsafstand op in de exif. Dus dan kunnen dat natuurlijk ook geen goede foto's zijn he :-)
                          Wanneer u ergens op reageer lees dan eerst waar het over gaat: er wordt nergens beweerd dat de exif met de kwaliteit van een foto te maken heeft. De exif dient onder andere voor om een foto op zijn technische kant te kunnen analyseren. De drie belichtings gegevens: sluitertijd, lensopening, ISO en de belichtingscompensatie. Verder het brandpunt afstand; het gebruikte (merk-type) objectief en de gebruikte camera. De gegevens die nu met de digitale camera’s elektronisch opgeslagen worden, werden in de analoge tijd met film genoteerd op papier althans op professioneel vlak en door de betere amateurs die ook hun fotowerk zelf in de doka afwerkten. Ook de manier van afwerken in de doka werd genoteerd zodat je bij een nabestelling geen nieuwe proefafdrukken hoefde te maken om dezelfde kwaliteit te behouden.

Comment

Als u daar zo goed in bent, help dan deze man maar eens: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...if-494524.html
                            Precies toch lange tenen
                            Als je hier alles leest wat Phil uitlegt en als je zelf wat kan programmeren kan het best.
                            Zelfs met de exiftool kan het, maar je moet wel proberen en correct werken ...

http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

Serial zit in de makernotes, en daar zit juist de mizerie. Die kan per toesteltype, fabrikant verschillen, neen, die verschilt bij ieder toesteltype en iedere fabrikant.
                            De uitleg van makernotes is niet makkelijk vinden, maar vinden doe je ze... als je voldoende uit vlooit op het internet.
                            Nu we toch leuk bezig zijn ....
                            Het objectief wordt niet aldusdanig weggeschreven in de Exifs. Meer, er wordt een code toegepast die moet gedecodeerd worden om zo een begrijpbare tekst te hebben.
                            Tamron 150-600mm huppeldepup, zal in geen enkele D700 als dusdanig gekend zijn want de lens is nieuw en ook voor codering isde code aan D700 van nikon niet gekend.
                            Er wordt dan een globale unknown-code weggeschreven. Pas na update van de firmware van een D700 en indien Nikon een code voor het gebruik van de Tamron 150-600mm huppeldepup heeft toegewezen, zal dat objectief ook aldusdanig herkent worden.
                            Dit is trouwens de reden waarom exiftool nagenoeg iedere week een update kent. De makernotes die contine veranderen en verrijkt, verarmd worden. Wie geosetter gebruikt weet waarover ik het heb.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              Precies toch lange tenen
                              Als je hier alles leest wat Phil uitlegt en als je zelf wat kan programmeren kan het best.
                              Zelfs met de exiftool kan het, maar je moet wel proberen en correct werken ...

http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

Serial zit in de makernotes, en daar zit juist de mizerie. Die kan per toesteltype, fabrikant verschillen, neen, die verschilt bij ieder toesteltype en iedere fabrikant.
                              De uitleg van makernotes is niet makkelijk vinden, maar vinden doe je ze... als je voldoende uit vlooit op het internet.
                              Nu we toch leuk bezig zijn ....
                              Het objectief wordt niet aldusdanig weggeschreven in de Exifs. Meer, er wordt een code toegepast die moet gedecodeerd worden om zo een begrijpbare tekst te hebben.
                              Tamron 150-600mm huppeldepup, zal in geen enkele D700 als dusdanig gekend zijn want de lens is nieuw en ook voor codering isde code aan D700 van nikon niet gekend.
                              Er wordt dan een globale unknown-code weggeschreven. Pas na update van de firmware van een D700 en indien Nikon een code voor het gebruik van de Tamron 150-600mm huppeldepup heeft toegewezen, zal dat objectief ook aldusdanig herkent worden.
                              Dit is trouwens de reden waarom exiftool nagenoeg iedere week een update kent. De makernotes die contine veranderen en verrijkt, verarmd worden. Wie geosetter gebruikt weet waarover ik het heb.
                              Op u openingszin na is deze reactie een zinvolle bijdragen.
                              Te vaak als men een hier een topic start eindigen ze met persoonlijke aanvallen: lezen niet waar het overgaat en halen er dingen bij die niet ter zaken doen; beginnen over je leeftijd; leggen dingen in je mond die niet gezegd zijn;
                              vinden het topic niet interessant, nou ja blijf dan weg.

Comment

Heb ook je tip gevolgd en heb ondertussen Mark geholpen met zijn serialnummer-probleem.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                                X