Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dienstencheques

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dienstencheques

We hebben sinds enkele jaren iemand "met een andere religie".
    Tot nu toe niets dan positieve ervaringen.
    Kennelijk hebben we geluk hiermee?
    Of misschien is het zoals met auto's op een forum: de klagers zijn oververtegenwoordigd, maar van de goede hoor je dikwijls niets, dus procentueel kan je geen cijfers geven.
    Echter, weldra gaan we verhuizen en kan de poesthulp niet mee omwille van de afstand.
    Er komt dan zeker zo'n robodinges in huis, en misschien nog af en toe een hulp.

Comment

Wij werken reeds 3 jaar met een dienstencheque poetsbedrijf. Er komt een dame 4u in de week poetsen. Er wordt gepoetst terwijl wij gaan werken zijn dus er moet wat vertrouwen zijn. Eerst hadden we een jonge dame. We hadden reeds gemerkt dat het stof niet was afgedaan, dat er dus niet grondig gepoetst was . Volgens de buren was die reeds na 2u weg. Eens op de beveiligingscamera's gekeken en inderdaad ze begon om 8 u en om 10u15 was ze al weg. Dus op een dag eens om 10u naar huis gereden en geen poetsvrouw te zien. Vreemd genoeg wordt er om 10u 45 aan de deur gebeld, het was die poetsvrouw die met een smoes terug gekeerd was. Deze dame mocht na 3 keer beschikken. Het bedrijf heeft dan een andere dame gestuurd en tot op heden is deze dame nog steeds aan de slag bij ons. Het gaat niet over een dame van vreemde origine of iemand die moet gaan werken om daarna terug van steun te kunnen genieten. Gewoon iemand die haar job graag doet.

Je moet dus inderdaad wat geluk hebben dat je een goede werkkracht vast hebt.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Hallo mir,

Dat is spijtig genoeg meestal zo ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Je moet dus inderdaad wat geluk hebben dat je een goede werkkracht vast hebt.

mir
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Iemand ervaring met Plus Home Services.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Hier geen dienstencheques, domweg omdat je er geen enkele controle over hebt wie er komt poetsen.
            Nu hebben we iemand die we kennen, die goed poetst, en - héél belangrijk! - die met onze honden overweg kan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
              Hier geen dienstencheques, domweg omdat je er geen enkele controle over hebt wie er komt poetsen.
              Nu hebben we iemand die we kennen, die goed poetst, en - héél belangrijk! - die met onze honden overweg kan...
              Vandaag telefoontje gehad.
              Men wilde vandaag al langskomen met 2 personen en ze spraken al over het tekenen van een contract.
              De hulp, dus de persoon die ik wilde was niet beschikbaar.
              Een tijdje terug vond ik dus een briefje in de bus waar iemand zich aanbood. Was iemand uit de buurt waar ik woon.
              Kan ook een truc zijn he, om "leuk" en vertrouwelijk over te komen
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Blijkbaar veel negatieve reactie op het dienstencheques systeem.
                Mijn moeder gebruikt de dienstencheques al jaren voor poetshulp. Ze is natuurlijk steeds thuis wanneer de hulp komt en is grotendeels tevreden met de mensen die door de dienst gestuurd worden. Het enige probleem is dat er nogal personeelsverloop is in deze sector (de lonen zullen daar wel voor iets tussen zitten). Geen problemen wat betreft gepresteerde uren of kwaliteit van het poetsen maar nu en dan stuurt men een brief dat de "vaste" poetsvrouw niet meer komt en dat er iemand anders komt. Ook lijken er veel te zijn met een zwakke gezondheid maar men zorgt wel voor vervanging.
                Er is ook controle, regelmatig vraagt men of men tevreden is van de hulp of moet er een vragenlijst ingevuld worden (evaluaties waarschijnlijk). Een keer is men zelfs ter plaatse komen kijken of alles in orde is.

In short: weinig reden tot klagen.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Heb goede reacties van "Puuur" (Hasselt).

Goede vrienden in buurt hebben zeer goede ervaringen.
                  (is een ouder koppel)

Zie ook nog #21
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Heb goede reacties van "Puuur" (Hasselt).
                    leuke meid hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hier wil ik toch wel even op reageren als dienstencheque medewerker.

Al bij al werk ik alles te samen z’n 12 jaar met PWA en diesntcheque’s
                      Voor ons is het ook niet altijd rozengeur en maneschijn.
                      Kan hier verhalen genoeg vertellen hoor

Maar als je werk gewaardeerd wordt doe je het met alle plezier.

Toch moet ik ook vermelden dat moderne slavernij nog altijd bestaat.

Heb het zelf meegemaakt .soms zijn de mensen wel echt veeleisend ,en hebben geen respect voor wat je doet.

Heb op een plaats gewerkt 5 jaar lang met 19 uur per week in een schema van een vijf dagenweek. Meer deed dan ik mocht doen volgens mijn contract.
                      Kleine herstellingen zoals verlichting wat niet goed werkte, dingen ophangen zoals rekjes en kastjes,lampen vervangen zodat ze het zelf niet meer hoefden te doen als ze thuis kwamen van hun zaak en meer vrije tijd voor zich zelf hadden. De oprit sneeuwvrij maken en van die dingen allemaal.

Tijdens mijn verlof dat ik moest nemen zoals zij dat zeiden(mag mijn verlof zelf regenen van de dienst uit en nemen wanneer ik dat wil) toch nog tijdens hun 3 weken afwezigheid 3x per week de bloemen water gaan geven, postbus leeg maken en van de lampen de tijdsklokken omzetten zodat ze steeds anders aansprongen. Zwembad het water controleren. Dingen die echt niet mogen volgen onze wergever.

Op die 5 jaar 3x ziek geweest

1 ste:
                      6 weken uit wegens het verwijderen van mijn baarmoeder.

2 de:
                      2 werkdagen wegens ongeval met scooter waarbij ik met 40 km per uur tegen het asfalt knalde in een bocht.
                      Gevolgen een dikke gekneusde knie met een spierscheur in de achter bovenbeenspier. en stijve spieren over het hele lichaam. Had voorlopig tot zondag avond van de dokter gehad en moest op maandag terug voor controle.
                      Maar wat gebeurd !!!
                      Op maandag morgen om 5.30 hangen ze al aan de lijn of ik toch niet kon komen werken. haar vader was in de nacht gestorven en ze wouden met haar moeder naar het ziekenhuis.
                      Ik heb mijn goed hart toen de bovenhand laten halen en ben gaan werken ondanks de hevige pijn die ik zelf had. Dus met een doos pijn stillers in de werk tas ben ik toen gaan werken.
                      Ze zijn me wel komen halen omdat ik niet met de fiets kon gaan, en mijn man reeds weg was voor een opleiding in Antwerpen .
                      Ben er toegekomen en heb de oudste geholpen om naar school te vertrekken ze zou pas ingelicht worden dat opa gestorven was als ze uit school terug kwam.
                      Heb op de jongste gepast 1.5 jaar oud en mijn werk gedaan zo goed als ik kon.
                      Zelfs langer gewerkt dan mijn 5 vooropgestelde uren op maandag.
                      Enkel toen ik naar huis moest, moest ik maar zorgen dat ik er kwam .JP was nog niet terug uit Antwerpen en zij hadden geen tijd. Enige optie die ik te horen kreeg was dat ik de fiets van …… mocht gebruiken om naar huis te fietsen.
                      Op kracht van een been ben ik toen naar huis gegaan. Ben toen verder blijven werken maar het heeft wel een half jaar geduurd voordat mijn been weer helemaal pijnvrij was .

3 de :

Kreeg ik een hernia waarvan de huisarts dacht aan een goed verschot in de rug. Dus een week rustig aan doen was de boodschap.
                      Na die week begin in weer te werken op maandag niet geheel pijnvrij maar allé je wil de mensen verder helpen hé.

Gevolg op dinsdag de ene stap niet meer voor de andere kunnen zetten
                      Terug naar de huisarts en dan toch maar onder de MRI voor een scan. Bleek ik toch een hernia te hebben.
                      Dus enkel weken rust kan je denken wat zij er van vonden.

Dat viel echt niet in goede aarde bij hun.

Het eerste wat ik te horen kreeg was dat ik veel te veel ziek was.

Veel te veel deed als ik bij hun mijn dagelijks werk gedaan had(nog 2 andere werkplekken met totaal 12 uur over drie namiddagen gespreid).

Dat ik veel te veel voor BD deed zoals die SD die ik inricht en dan nog al dat wandelen wat ik vermelde soms op FB.

Ja mensen ik werd er op alles gecontroleerd wat ik deed in mijn vrije tijd. ook hier op BD.
                      Ik moest het maar rustiger aan gaan doen volgens hun en mijn twee andere plekken waar ik wel met respect werd behandelt opzeggen dan had ik alle tijd om uit te rusten en fit genoeg te zijn om iedere dag bij hun te werken .
                      En het ergste was, dan nog op mijn brood krijgen dat ik toen 2 dagen niet ben komen werken met dat scooter ongeval!!!!!

Dat was de druppel die na 5 jaar de emmer deed overlopen
                      Heb er toen de deur achter me toegetrokken.
                      Gehuild dat ze heeft, niet te geloven ze had blijkbaar toch nog gevoelens maar voor mij kwam dat te laat.
                      Het is de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb.

En ja ik sta voor iedereen klaar .

Zo ook op mijn andere werkplek toen de vrouw des huizes te horen kreeg dat ze borstkanker had.

Het is er een zeer zwaar jaar geweest waar ik veel taken extra heb gedaan die niet tot mijn takenpakket behoorden in dit gezin(was en strijk van 5 volwassen personen waarvan 2 twintiger en 1 tiener)+ de werkkleding van twee personen

We hebben samen heel wat afgehuild maar ook gelachen want dat is immers nog het beste medicijn.
                      Nu zijn we anderhalf jaar verder en als alles goed gaat begint ze in september weer parttime te werken .

Dus ik wil maar zeggen jullie moeten vertrouwen hebben in wie je in huis neemt, die voor jullie het leven gemakkelijker maakt.
                      Maar wij moeten er ook op vertrouwen dat het menselijk blijft wat ze van ons verlangen, en niet op een plek terecht komt waar je uitgebuit wordt om binnen de zoveel uur een gans huis van boven tot onder te poetsen wat soms binnen de vooropgestelde tijd niet haalbaar is.

Respect en vertrouwen moet van twee kanten komen anders werkt het niet.
                      zo nu genoeg geschreven terug naar mijn vertrouwde plek op BD de macro afdeling
                      Last edited by lilybie; 13 augustus 2014, 22:48.
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Goed gezegd lilybie!
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Goed gezegd lilybie!
                          tja..zoiets kan opluchten hè,.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                            Hier wil ik toch wel even op reageren als dienstencheque medewerker.

...

Respect en vertrouwen moet van twee kanten komen anders werkt het niet.

...

Bravo! Respect voor jou!
                            En ik meen dat! Maar ik wil ook even reageren als gewezen gebruiker.
                            Net omdat je spreekt van wederzijds respect en vertrouwen, sorry, maar dit moet er toch even uit.

Die slechte ervaringen die je beschrijft zou je bij ons niet hebben hebben meegemaakt. Bloemen water geven of brievenbus leegmaken, daar hebben we buren voor. een zwembad hebben we niet en het gras kan ook een weekje blijven staan. Als het voorviel dat de hulp niet kon komen om welke reden ook, poetste ik zelf. Trouwens, als het slecht gedaan was - en dat was dikwijls - moesten wij (ik ) het toch overdoen.
                            Op zo'n ogenblik stel je de vraag : "Waarom heb je nog een hulp?".
                            En dat gebeurde (te) dikwijls!

Ik wil er niet verder op in gaan dat het niet zelf hoeven doen in de gegeven omstandigheden indertijd net de reden was om hulp te vragen en zeker geen luxeprobleem uitmaakte, maar enigszins een noodzaak wanneer je een job hebt en na de uren nog mag pendelen naar UZ Leuven (zoals je hoger kan lezen). Het was niet alleen een moeilijke maar ook stressvolle periode en daar hebben die "dames" ook een aandeel in gehad

Geen één van de dames die bij ons heeft gewerkt of "gewerkt" kan zeggen dat zij niet met respect zijn behandeld.
                            Van geen één van de dames is misbruik gemaakt in elke betekenis van het woord, zelfs niet in de zin van "noodgeval" of uitzonderlijk" om iets gedaan te krijgen buiten de uren of terwijl zij zelf in nood of ziek waren.
                            Integendeel!
                            En we hebben ze ook nog iedere week bedankt omdat ze ons wilden helpen! Elkeen van hen !

Dan vind ik inderdaad dat wederzijds respect aan de orde is dat we mochten erin vertrouwen dat ze hun werk grondig deden zodat we (ikke) niet verplicht waren om het over te doen. En ik vind ook dat ze (die ene toch die bij ons is geweest) eerlijk mochten zijn geweest en ons niet hebben bestolen.

De slechte ervaring is er nu eenmaal: 2 goede krachten op 12 of zo. Net die 2 die niet wilden of konden blijven. De anderen wilden uiteraard wel blijven. Maar die wilden wij dan niet meer.
                            Nu zijn we zoveel jaar later en is er gelukkig geen noodzaak meer om poetshulp te hebben.

Hiermee wil ik zeker niet de dames van de dienstencheques over één (slechte) kam scheren. Onze slechte ervaringen zijn zeker niet algemeen. Getuige die 2 goede.

En getuige lilybie!

En Bouk, ook dit neerschrijven kan even opluchten
                            Last edited by nabi; 14 augustus 2014, 15:35.

Comment

Een trouwboekje kan een goede Dienstencheques zijn: de partner moet dan wel aan smetvrees lijden.

Comment

Weet je wel wat smetvrees is?

Kan je garanderen dat daar al behoorlijk wat huwelijken op stuk gelopen zijn.

Comment

Working...
                                X