Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoopsites voor wagens.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoopsites voor wagens.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    is al opgelost:
    Deze advertentie is niet langer beschikbaar.
    grt,bouk.
    misschien wist je het nog niet, maar bij deze... "ik ben ne rappen.."
    Last edited by enero; 13 augustus 2014, 12:47.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

beetje naieve reactie hoor.
      maar toch leuk dat je de auto zo snel verkocht hebt.
      grt,bouk.
      Als dat hetgeen is wat een koper zegt nadat hij de koop gesloten heeft, dan ben je toch niet naïef als je dat gelooft zeker...

Waar koop jij liefst een auto, naast een autokerkhof, of bij een nette dealer?
      Of, zou jij een tweedehands camera kopen bij een particulier waar je door de rommel moet waden, en waar alles onder het kattehaar en de sigarettepeuken zit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Als dat hetgeen is wat een koper zegt nadat hij de koop gesloten heeft, dan ben je toch niet naïef als je dat gelooft zeker...

Waar koop jij liefst een auto, naast een autokerkhof, of bij een nette dealer?
        ...
        sorry Tommie, je weet of snapt niet waar het om gaat.
        enero wel en daar gaat het om.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als het toch alleen voor Enero bedoeld was, dan hebben we daar PM voor.
          Ik heb dit topic ook gevolgd, en heb wel een idee.

Wat is dat nu voor een reactie....
          Heb echt de indruk dat jij moelijk om kan met mensen die een paar Euro's meer hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            een verschil van 12000€. En ik vermoed dat dit vooral met BTW te maken heeft. Wegenbelasting zal bij jullie misschien ook minder of onbestaande zijn zoals in Frankrijk trouwens.
            BTW verschil is het niet, maar in NL kent men een extra belasting: de Belasting Personenauto's en Motorrijwielen, kortweg "BPM". De BPM is afhankelijk van de CO2-uitstoot en brandstof-soort (als het om personenwagens gaat, voor bedrijfswagens en motorfietsen geldt een andere regeling). Daarnaast wordt er nog BTW betaald.

Bijvoorbeeld, mijn auto is een Mazda CX-5 van begin 2014, op benzine. De bruto catalogusprijs voor deze auto is €32283. De netto catalogusprijs van deze wagen (incl. accessoires) is ca. €22000. De rest (een dikke €10k) vloeit naar de staatskas (€5670 BPM en 21% BTW = €4618). Een diesel is nog eens een stuk duurder...

Daarnaast betalen we nog motorrijtuigenbelasting (a.k.a. "wegenbelasting") en provinciale opcenten. Deze wordt bepaald op basis van gewicht van de wagen en brandstof-type. Voor mijn CX-5 is dat €648 per jaar (en dan woon ik wat dat betreft in een gunstige provincie).

Dat laatste is de hoofdreden dat diesel hier niet zo populair is voor particulieren. De zelfde wagen in diesel uitvoering kost in aanschaf zo'n €4000 meer en aan MRB betaal je €1452 per jaar. Zelfs met de Nederlandse brandstofprijzen moet je behoorlijk wat km's rijden om dat verschil terug te verdienen. Als je extra afschrijving en onderhoud niet meerekent, zit het omslagpunt van benzine naar diesel op ruim 22000 km/jaar.

Keerzijde van de medaille: de verzekering is wel een stuk goedkoper hier: ik betaal voor deze auto €644 per jaar aan een full casco verzekering (is "volledig omnium" in België). En qua verzekering woon ik in een ongunstig deel van het land...

Comment

.......
              Heb echt de indruk dat jij moelijk om kan met mensen die een paar Euro's meer hebben.
              nou..met een "paar" Euro's heb ik geen moeite hoor.
              maar als het er echt veel meer zijn, dan heb ik daar inderdaad veel moeite mee.
              grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                Weer zo vaag hé.
                Ga jij dan bepalen hoeveel iemand mag hebben?

Mij interesseert het niet hoeveel iemand heeft, als ze er maar eerllijk en correct belastingen op betalen, en hun bijdragen aan de maatschappij leveren.

Comment

grt,bouk.
                  Gisteren nog een mailtje gekregen van één van jouw goeie vrienden van vroeger. Die heeft ook problemen met het tonen van onze wagen voor onze eigendom. Ik vraag mij dan wel af waarom? Mijn vrouw en ik hebben alles met ons eigen handen en ons beetje gezond verstand "eerlijk" verdiend hė. En dat wij wat meer zouden kunnen hebben dan een ander kan ook. Misschien passen jullie daarom beter thuis in een communistisch regime.
                  Wij zijn fier wat wij bereikt hebben. En wij hebben geen probleem om daarmee naar buiten te komen. Of mag dat ook niet meer? Maar jammer zit er hier op BD een hoog percentage individuen die daar wel problemen mee heeft. En dat zegt enkel iets over henzelf.
                  En het excuus dat iedereen meekijkt op internet klopt. Er zijn middelen om zich daar tegen te wapenen hé.
                  Last edited by enero; 14 augustus 2014, 18:36.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het rare is dat diegenen die hard, tot heel hard, werken en een daarmee een boven gemiddeld inkomen hebben veel kritiek krijgen in ons verzuurd vlaanderenland.
                    Anderzijds worden diegenen die vele veelvouden meer verdienen (dan die harde en nuttige werkers) door af en toe op een balleke te sjotten of een liedje te zingen de hemel in geprezen om hun "verdiensten".
                    'k Begrijp dat niet.
                    Of het is omdat ze mooie benen of een mooi snoetje hebben? Maar dat is geluk hebben en geen verdienste.

Voor Rihanna maak ik een uitzondering, want die mag er zijn.
                    La Paris daarentegen, die kan nog niet deftig parkeren met haar vele auto's.
                    Den Bieber : die ken ik niet.
                    Last edited by Skitch; 14 augustus 2014, 19:56.
                    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

En zo gaat het steeds met Bouk.

Een beetje kritiek, of een vraag om verduidelijking, en hij hult zich in stilzwijgen.
                      Durf nu toch eens antwoorden man.
                      Last edited by Guest14; 14 augustus 2014, 22:55.

Comment

..

Een beetje kritiek, of een vraag om verduidelijking, en hij hult zich in stilzwijgen.
                        Durf nu toch eens antwoorden man.
                        tja...dan is de lol er snel vanaf)(.
                        grt,bouk.

Comment

Alsof het nu duidelijk is.

Comment

Alsof het nu duidelijk is.
                            zie #22.
                            grt,bouk.

Comment

Je bent toch echt kampioen in het antwoorden naast de kwestie hé.

Misschien kan je er nog een verwijzing naar het reglement bij halen.

Comment

Je bent toch echt kampioen in het antwoorden naast de kwestie hé.
                                Als je actief bent op 4 of 5 fora en op elk daarvan 50 reacties plaatst per dag, wat kun je dan anders verwachten ?

Comment

Working...
                                X