Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoopsites voor wagens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verkoopsites voor wagens.

    ...en voor de curieuzeneuzen, hij staat o.a. hier in al zijn glorie : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=256832133
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Verkoopsites voor wagens.

      Nee bouk hier voorlopig nog niet. Maar wat bij onze buren is, kan bij ons ook komen. Wij worden hier toch al meer dan genoeg belast op wagens en in het bijzonder op de bedrijfswagens, maar dat lokt hier wel nog eens wat misnoegdheid en reacties uit. Ik zie dat de aankoop van een wagen bij jullie ook niet niks is. Ik heb de prijs van de nieuwe wagen van mijn vrouw op de Nederlandse site van hetzelfde merk bekeken en er maar eventjes een verschil van 12000€. En ik vermoed dat dit vooral met BTW te maken heeft. Wegenbelasting zal bij jullie misschien ook minder of onbestaande zijn zoals in Frankrijk trouwens. En ik vraag mij af t of jullie al van BIV (belasting in bedrijfstelling voertuig) gehoord hebben? Op de wagen van mijn vrouw en op de mijne hebben wij maar eventjes 5000€ extra neergeteld. Dit is nu wel fel geminderd, maar enkel dan maar in Vlaanderen, niet in Brussel en Wallonië. de BIV wordt in Vlaanderen nu op de CO² uitstoot gerekend. De bouwers van vrijwel alle nieuwe wagens hebben tegenwoordig toch wel veel inspanning gedaan om die uitlaatgassen drastisch te verlagen. De duurdere en krachtiger wagens gaan nu galant onder de 200 CO² g/km
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Verkoopsites voor wagens.

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        ...en voor de curieuzeneuzen, hij staat o.a. hier in al zijn glorie : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=256832133
        je woont mooi.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Verkoopsites voor wagens.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          je woont mooi.
          grt,bouk.
          Mooi wonen is iets, maar graag wonen is nog iets anders...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Verkoopsites voor wagens.

            Tegenwoordig moet je niet alleen je nummerplaat onzichtbaar maken, maar ook de achtergrond blurren en eventuele GPS gegevens uit de EXIF verwijderen. Als het kan ook nog de camera van je laptop afplakken.

            Comment


            • #21
              Re: Verkoopsites voor wagens.

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Tegenwoordig moet je niet alleen je nummerplaat onzichtbaar maken, maar ook de achtergrond blurren en eventuele GPS gegevens uit de EXIF verwijderen. Als het kan ook nog de camera van je laptop afplakken.
              m.a.w. alles behalve gezellig.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Verkoopsites voor wagens.

                Wagen is ondertussen al verkocht en dit na amper 2 dagen. Kenners weten natuurlijk dat daar binnen 3 jaar als oldtimer iets mee aan te vangen is. Bedankt voor de nuttige input.
                Last edited by enero; 12 augustus 2014, 21:59.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Verkoopsites voor wagens.

                  Mogen we ook weten via welke website ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verkoopsites voor wagens.

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Mogen we ook weten via welke website ?
                    Wel eigenlijk weet ik het niet zo goed en heb het ook niet gevraagd aan de koper. De wagen stond nl. te koop op 8 verschillende sites. Ik vermoed dat het 2dehands of Autoscout24 moet zijn. De koper is iemand die niet zover van bij ons afwoont en een verzamelaar is van oldtimer wagens en moto's. De wagen zal dus meteen niet in circulatie meer komen en opgeborgen voor binnen 3 jaar als ie oldtimer wordt. Het interessante voor ons is dat de koper ons nog toestaat om verder met de wagen te blijven rijden tot de nieuwe wordt geleverd en dat is eind november, begin december. Ik heb dus een 600€ van de prijs afgedaan als tegemoetkoming aangezien wij dan niet moeten uitkijken naar een tijdelijke wagen. Maar goed, wij zijn tevreden en de koper ook, dat is het voornaamste.
                    Ik wil hier ook nog even van de gelegenheid gebruik maken om een praktische inlichting te weten te komen : De koper heeft geopperd dat hij geen tweedehandskeuring (rapport), geen keuring ten laste van de verkoper, noch een CAR-PASS nodig heeft. Dat begrijp ik wel, aangezien de man nogal wat ervaring heeft met dergelijke wagens en aangezien de wagen naar hij beweert gedurende 3 jaar toch niet in roulatie zal komen. Maar mijn vraag is dan : Wat gebeurt er in dit geval met het inschrijvingsbewijs van de wagen (roze kaart) ? Wordt die meegegeven aan de koper, of hoe gaat dat in de praktijk ? De koper beweert dat de inschrijvingkaart gewoon aan hem wordt afgegeven, maar dat wil ik toch nog eens nagaan voor alle zekerheid. Onze nummerplaten zullen wij inderdaad terug binnen sturen als de wagen definitief is afgeleverd aan de koper want de nummerplaten zijn nog van het oude model en bovendien wordt de wagen ook aangekocht op een zaak van mijn vrouw. Graag hier wat duidelijkheid gevraagd. Met dank bij voorbaat.
                    Last edited by enero; 13 augustus 2014, 06:59.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verkoopsites voor wagens.

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Tegenwoordig moet je niet alleen je nummerplaat onzichtbaar maken, maar ook de achtergrond blurren en eventuele GPS gegevens uit de EXIF verwijderen. Als het kan ook nog de camera van je laptop afplakken.
                      Wel.., hier wil ik toch ook nog een randbemerking aan vast koppelen. De koper van onze wagen beweert dat hij bij het zien van de foto's aan de hand van de entourage een gevoel van gerustheid en zekerheid had opgedaan voor wat betreft de betrouwbaarheid van de te koop gestelde wagen. Als een dergelijke wagen ergens op een zijweg aan een oud of vervallen pand staat geeft dit blijkbaar ook een minder goeie algemene indruk. Dus voor één keer zou "het niet blurren" van de locatie in ons voordeel kunnen gespeeld hebben. Maar ik besef ook dat dergelijke foto's bij sommigen misschien wel andere gedachten zou kunnen teweegbrengen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verkoopsites voor wagens.

                        Hou een copie bij van je inschrijvingsbewijs, en geef de platen gewoon af aan je verzekeringsmakelaar, die doet wel het nodige (ook je nieuwe platen aanvragen).
                        De koper heeft nadien een bewijs nodig dat de auto ooit in België ingeschreven was. Anders moet hij nog importeren of weet ik veel.


                        Je auto heeft zijn waarde vooral bewezen door:
                        - de goede staat en een onderhoudshistoriek
                        - het feit dat je eerste eigenaar bent
                        - beperkte km stand voor die leeftijd
                        - blijkbaar zijn er toch verzamelaars voor dergelijke auto's.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verkoopsites voor wagens.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Hou een copie bij van je inschrijvingsbewijs, en geef de platen gewoon af aan je verzekeringsmakelaar, die doet wel het nodige (ook je nieuwe platen aanvragen).
                          De koper heeft nadien een bewijs nodig dat de auto ooit in België ingeschreven was. Anders moet hij nog importeren of weet ik veel.


                          Je auto heeft zijn waarde vooral bewezen door:
                          - de goede staat en een onderhoudshistoriek
                          - het feit dat je eerste eigenaar bent
                          - beperkte km stand voor die leeftijd
                          - blijkbaar zijn er toch verzamelaars voor dergelijke auto's.
                          Bedankt voor de info Tommie.
                          De wagen is bij mijn weten niet voor export. De koper is een echte verzamelaar als ik hoor wat die allemaal staan heeft.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verkoopsites voor wagens.

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            ......... De koper van onze wagen beweert dat hij bij het zien van de foto's aan de hand van de entourage een gevoel van gerustheid en zekerheid had opgedaan voor wat betreft de betrouwbaarheid van de te koop gestelde wagen. Als een dergelijke wagen ergens op een zijweg aan een oud of vervallen pand staat geeft dit blijkbaar ook een minder goeie algemene indruk. Dus voor één keer zou "het niet blurren" van de locatie in ons voordeel kunnen gespeeld hebben.....
                            beetje naieve reactie hoor.
                            maar toch leuk dat je de auto zo snel verkocht hebt.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verkoopsites voor wagens.

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              beetje naieve reactie hoor.
                              maar toch leuk dat je de auto zo snel verkocht hebt.
                              grt,bouk.
                              Ik weet niet wat daar naïef aan is bouk. Wij Vlamingen zijn op dat punt allicht weer helemaal anders de jullie noorderburen. Gaan wij ons dan echt nooit begrijpen...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verkoopsites voor wagens.

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Ik weet niet wat daar naïef aan is bouk....
                                is al opgelost:
                                Deze advertentie is niet langer beschikbaar.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X