Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kluisbergen wordt Kortrijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kluisbergen.

    Ik woon daar hooguit 2km vandaan. Je zal het daar wel naar je zin hebben denk ik.Je zit pal in het centrum van Kortrijk vlak aan de Broeltorens. Zeker eens het begijnhof bezoeken niet groot maar wel mooi.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #17
      Re: Kluisbergen.

      Dan heb je reeds een fotogeniek plaatsje op 20 meter afstand.....de Broeltorens .

      Comment


      • #18
        Re: Kluisbergen.

        Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
        Collegebrug in kortrijk, en de omgeving zijn wel eens de moeite waard. Zeker het begijnhof eens doen, niet zo groot, maar toch wel mooi, in de schaduw van de sint maartenskerk.
        Als je van natuur houd, de gavers in harelbeke of bergelen in gullegem. Beide wel een kwartiertje rijden van kortrijk, maar mooi om eens een wandeling te doen. En als je dan toch aan het rijden bent, de kluis is maar een half uurtje rijden van Kortrijk...
        De gavers zijn voor het ogenblik wel een halve bouwwerf (zeker aan de kant van bloso waar ook het zwemgedeelte ligt). De overkant is gelukkig wel nog te doen voor een wandelingske (als je errond loopt heb je ergens een kilometer of 3 in de benen). Nu : het is wel al een paar weken geleden dat ik er nog geweest ben : misschien hebben ze wel wat camouflagetechnieken bovengehaald voor de toeristen...
        Ik weet niet of het Eikenhof open is voor het ogenblik, maar als je in bent voor een dame blanche, een deftig biertje en waarom niet : een deftig hapje is het daar dat je moet zijn... (het ligt aan de kant van "bouwwerf, juist voor de parking).

        Op het "hoge" in Kortrijk heb je ook nog de rozentuin, maar ik weet niet of augustus de beste periode is om rozen in bloei te zien...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #19
          Re: Kluisbergen.

          Al ben ik geen West-Vlaming, maar zeker eens denken aan dit museum in Ieper. Meer dan een bezoekje waard. Zeker in Ieper blijven tot 20 hr voor dit moment.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #20
            Re: Kluisbergen.

            nog even een vraagje.
            we wippen waarschijnlijk ook even over de grens met Frankrijk, moeten we dan een alcoholtester in de auto hebben..?
            ik lees nl:
            eisen, gesteld door de Franse overheid. Er moet altijd een ongebruikte test in het voertuig zijn, daarom is het handig om er twee mee te nemen. Hoewel de alcoholtester in Frankrijk verplicht is gesteld, worden er voorlopig nog geen boetes uitgedeeld.
            iemand al eens op een alcoholtester gecontroleerd..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Kluisbergen.

              Met momenten zijn er soms intense controles net over de Franse grens, vooral de gps. afleggen als er een verklikker voor de flitspalen inzit want daar staan fikse boetes op.
              Wat de alcoholtester betreft daar heb ik geen idee van of ze al een boete uitschrijven als je er geen mee hebt.

              Mvg Yves.
              What you see is what you get

              Comment


              • #22
                Re: Kluisbergen.

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                nog even een vraagje.
                we wippen waarschijnlijk ook even over de grens met Frankrijk, moeten we dan een alcoholtester in de auto hebben..?
                ik lees nl:
                eisen, gesteld door de Franse overheid. Er moet altijd een ongebruikte test in het voertuig zijn, daarom is het handig om er twee mee te nemen. Hoewel de alcoholtester in Frankrijk verplicht is gesteld, worden er voorlopig nog geen boetes uitgedeeld.
                iemand al eens op een alcoholtester gecontroleerd..?
                grt,bouk.
                Was/is die verplichting niet terug gefloten ???
                Ik dacht zoiets eens gelezen te hebben, maar ben het niet helemaal zeker.
                Wij gaan jaarlijks meerdere keren naar Frankrijk en hebben nog nooit een alcoholtester meegenomen en ik ga het ook niet doen, want ik denk niet (mocht het toch nog verplicht zijn) dat ze daarvoor een boete gaan uitschrijven.
                Ook in onze huurwagens in Frankrijk, ook nog nooit zo'n ding(en) gezien, zelfs geen fluo hesjes en die zouden toch ook verplicht zijn ??
                Last edited by Guest17; 4 augustus 2014, 10:53.

                Comment


                • #23
                  Re: Kluisbergen.

                  alcoholtesters zijn niet meer nodig dacht ik. waar ga je naar toe in Frankrijk? Lille? Cassel? Cap Blanc Nez?

                  W.b. Kortrijk:
                  -Begijnhof + omgeving
                  -OLV kerk + Gravenkapel
                  -Broeltorens
                  -nieuwe bruggen over de Leie + 's avonds verlichting
                  -in het Z van Kortrijk heb je mooie glooiende landschappen
                  -het is niet echt je ding dacht ik maar de skatebowl aan de Leie is zeker de moeite voor wat actiefoto's
                  -donderdag 7 augustus is er Kortrijk Koerse, een criterium voor profrenners in het centrum.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kluisbergen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                    .... waar ga je naar toe in Frankrijk? ...
                    onder andere naar; Parc naturel régional des Caps et Marais d'Opale en naar de kust.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kluisbergen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      nog even een vraagje.
                      we wippen waarschijnlijk ook even over de grens met Frankrijk, moeten we dan een alcoholtester in de auto hebben..?
                      ik lees nl:
                      eisen, gesteld door de Franse overheid. Er moet altijd een ongebruikte test in het voertuig zijn, daarom is het handig om er twee mee te nemen. Hoewel de alcoholtester in Frankrijk verplicht is gesteld, worden er voorlopig nog geen boetes uitgedeeld.
                      iemand al eens op een alcoholtester gecontroleerd..?
                      grt,bouk.
                      Je moet het bijhebben maar er worden geen sancties gegeven.
                      Bron : http://www.securite-routiere.gouv.fr...r-l-ethylotest

                      In het Frans :L'éthylotest
                      Googlevertaling :
                      De blaastest is verplicht in alle voertuigen die in een decreet gepubliceerd in het Publicatieblad op donderdag 1 maart, 2012.
                      Een nieuw decreet gepubliceerd in het Publicatieblad op vrijdag 1 maart, 2013, handhaaft de eis voor een blaastest, maar verwijdert de boete wegens niet-bezit van de blaastest: Chauffeurs moeten blijven om een blaastest hebben in hun voertuig, maar in zijn afwezigheid zullen ze niet worden gestraft.

                      Deze test is afgeschaft na hevig protest van het "volk". Ook de betrouwbaarheid als "bewijs" werd in vraag gesteld. Je kon ze bijna nergens vinden wegens te weinig productiecapaciteit. Alsmede de geruchten van duistere...... enz...

                      In feite is dit project afgevoerd zonder gezichtsverlies van sommige hooggeplaatsten.
                      Last edited by Skitch; 4 augustus 2014, 19:29.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kluisbergen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                        Met momenten zijn er soms intense controles net over de Franse grens, vooral de gps. afleggen als er een verklikker voor de flitspalen inzit want daar staan fikse boetes op.
                        Wat de alcoholtester betreft daar heb ik geen idee van of ze al een boete uitschrijven als je er geen mee hebt.

                        Mvg Yves.
                        Behalve Coyote, van Franse makelij en toegelaten in Frankrijk.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kluisbergen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Behalve Coyote, van Franse makelij en toegelaten in Frankrijk.
                          Yep : maar de werking wordt dan wel aangepast. Zo wordt de exacte locatie van de flitsers niet meer aangegeven, maar wordt het door "zones" aangegeven...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment

                          Working...
                          X