Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mh17

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mh17

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
    En hoe noem je die ca. 2 miljoen mensen dan die de integrale uitzending "rouwstoet Eindhoven" hebben gevolgd en de uitzendingen over de ramp? Ook ramptoeristen?...ze stonden alleen op een andere plaats te kijken/volgen.
    Waarom zou je die geen ramptoeristen kunnen/mogen noemen?
    Daarbij lijkt het alsof de media en het volk smullen van dit ongeluk, een welkome gebeurtenis in deze komkommertijd.
    Al die heisa en aandacht, ik vind het gênant om te zien hoe het niet in verhouding staat tot de aandacht voor ongelukken, rampen, slachtpartijen etc. in den verre waar geen Nederlanders bij betrokken zijn. Dat pakken we luchtigjes op en gaan meteen over tot de orde van de dag.

Comment

En hoe noem je die ca. 2 miljoen mensen dan die de integrale uitzending "rouwstoet Eindhoven" hebben gevolgd en de uitzendingen over de ramp? Ook ramptoeristen?...ze stonden alleen op een andere plaats te kijken/volgen.
      Ramptoeristen of sensatiezoeker blijven het, alleen voor de TV hoef je er geen moeite voor te doen.
      Je kunt het haast vergelijken wat sensatie betreft met het WK voetbal. Enige jaren geleden toen het NL voetbalelftal tweede op de WK werd zag je dezelfde taferelen: het vliegtuig lande in Eindhoven en de bus met WK-gangers trok over de A2 naar de Grachtengordel in Amsterdam. Van Eindhoven tot Amsterdam stonden tienduizenden mensen op viaducten en in de bermen, het enige wat er nu bij deze tragedie voor het publiek aan ontbrak was de grachtentocht.

Comment

Uit je commentaar te begrijpen volg jij dit toch ook..je vindt het genant om te zien.....je bent een van de velen....Ik noem je compleet gestoord als je dit een welkome gebeurtenis vind in deze komkommertijd... en het verdere verloop heisa en aandacht.
        Je kunt er allerlei ongelukken en rampen etc. bij halen om je verklaring te vergoelijken....maar deze mensen voelden zich veilig in het vliegtuig en mochten gewoon geen doelwit zijn om zo uit de lucht geschoten te worden...ze deden niemand geen kwaad.
        Ook hier in Nederland gaan mensen nu over tot de orde van de dag, maar geeft hen die stil willen staan bij dit gebeuren en daar verdriet over hebben ook de kans het op hun manier te verwerken...ook al ben je er niet rechtstreeks bij betrokken.
        Ik smul er in ieder geval iet van.... maar ik walg van mensen die het een welkome gebeurtenis noemen of zo ervaren.

Comment

Uit je commentaar te begrijpen volg jij dit toch ook..je vindt het genant om te zien.....je bent een van de velen....Ik noem je compleet gestoord als je dit een welkome gebeurtenis vind in deze komkommertijd... en het verdere verloop heisa en aandacht.
          Ik smul er in ieder geval iet van.... maar ik walg van mensen die het een welkome gebeurtenis noemen of zo ervaren.
          Je moet dit niet in mijn schoenen schuiven, het is juist mijn aanklacht!
          Lees je wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Daarbij lijkt het alsof de media en het volk smullen van dit ongeluk, een welkome gebeurtenis in deze komkommertijd.
            Al die heisa en aandacht, ik vind het gênant om te zien hoe het niet in verhouding staat tot de aandacht voor ongelukken, rampen, slachtpartijen etc. in den verre waar geen Nederlanders bij betrokken zijn. Dat pakken we luchtigjes op en gaan meteen over tot de orde van de dag.
            Je schrijft toch heel duidelijk "Ik"

Eenbes, als je dit zit te vergelijken met de intocht WK voetbal ben je compleet ziek...een ander woord heb ik er niet voor....

Comment

"ik vind het gênant om te zien hoe (...)"

Je wil er echt niet aan hè?
              Laat maar zitten ook.

Comment

Eenbes, als je dit zit te vergelijken met de intocht WK voetbal ben je compleet ziek...een ander woord heb ik er niet voor....
                Wat ziek is zijn persoonlijke aanvallen, u hoeft het niet met me eens te zijn maar hou het wel beschaaft.
                Daarnaast hoef je niet aanmassa er een uitje van te maken om begaan te zijn met de slachtoffers en hun nabestaanden.
                Last edited by Eenbes; 25 juli 2014, 22:26.

Comment

Misschien zijn het mensen die op hun manier uiting willen geven aan hun gevoel, hun belangstelling en medeleven willen tonen....er zullen best veel mensen bij hebben gestaan uit nieuwsgierigheid...ook dat kan, dat het niet jouw manier is zou kunnen zijn. Ik volg het nieuws ook en uiteraard heb ik ook veel gezien en zie ik het nog, maar ik voel en ben geen ramptoerist.....wordt graag op de hoogte gehouden wat er op de wereld gebeurd
                  Maar om het te vergelijken met de intocht WK voetbal noem ik compleet ziek als je dat verschil niet ziet of wil zien....ik neem daar dus geen woord van terug.
                  Over beschaving gesproken om zo'n vergelijk te trekken.

Comment

.....
                    Al die heisa en aandacht, ik vind het gênant om te zien hoe het niet in verhouding staat tot de aandacht voor ongelukken, rampen, slachtpartijen etc. in den verre waar geen Nederlanders bij betrokken zijn....
                    juist daarom hè.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Waarom zou je die geen ramptoeristen kunnen/mogen noemen?
                      Het leven in gans Nederland stond eergisteren één minuut volledig stil, tot in de kleinste hoeken toe.
                      Ik vond het indrukwekkend en dit had niets met ramptoerisme te maken.
                      Woorden als welkome gebeurtenis vind ik misplaatst.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Zijn er al 4 de afgelopen maand:
                        Als je de Twitteraccount van Aviation Safety volgt zal je zien dat het er een pak meer zijn. DAGELIJKS storten vliegtuigen neer maar daar kraait geen haan naar. Niettegenstaande dat is vliegen nog steeds een zeer veilige transportmethode.

Wat de rest van deze thread betreft, de pers zou wel wat terughoudender mogen zijn wat betreft de slachtoffers en zich wat meer richten op de oorzaken en redenen van deze aanslag (Tenzij ik wat gemist heb want ik zat recent wat afgelegen en heb het nieuws bijna niet gevolgd).

De 8 vluchten en vluchtjes die we de laatste 16 dagen mochten doen verliepen alvast vlekkeloos op twee vertragingen (45 min en 30 min) na.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Als je de Twitteraccount van Aviation Safety volgt zal je zien dat het er een pak meer zijn. DAGELIJKS storten vliegtuigen neer maar daar kraait geen haan naar. Niettegenstaande dat is vliegen nog steeds een zeer veilige transportmethode.

Wat de rest van deze thread betreft, de pers zou wel wat terughoudender mogen zijn wat betreft de slachtoffers en zich wat meer richten op de oorzaken en redenen van deze aanslag (Tenzij ik wat gemist heb want ik zat recent wat afgelegen en heb het nieuws bijna niet gevolgd).

De 8 vluchten en vluchtjes die we de laatste 16 dagen mochten doen verliepen alvast vlekkeloos op twee vertragingen (45 min en 30 min) na.
                          Al de vluchten die wij ooit maakten heb ik nooit graag gemaakt, al was het praktisch altijd om op verlof te gaan.
                          Je zou dus denken dat het toch prettig moet zijn met het verlof in het vooruitzicht....
                          Maar wij vliegen niet graag, hebben nog nooit graag gevlogen, en zullen ook nooit graag vliegen.
                          Ook al ken ik al die bla bla van 'de autorit naar de luchthaven is het gevaarlijkste van een vliegreis', vliegtuig is de veiligste transportmethode....
                          Als er iets misgaat met een auto, trein, tram, bus en andere boten, schepen, dan heb je nog een kans, in het vliegtuig daarentegen...
                          Dus vliegen voor ons : ja als het helemaal niet anders kan, of indien het met een ander transportmiddel veel te lang duurt voor je er bent.
                          Misschien komt het omdat ik het vliegtuig in 1971 in Aarsele heb zien neerstorten.....weliswaar van op een afstand van een 6-tal km, maar toch.
                          Ik zie het nog altijd voor mij, als is het pas van gisteren geleden.
                          Mijn vader en ik waren ook na een 15-tal minuutjes op de plaats van het ongeval, en dat hadden we nooit mogen doen.
                          Last edited by Guest17; 26 juli 2014, 16:18.

Comment

Bekijk de foto.
                            Die 737 is veilig geland.

Zelf heb ik niets ergs meegemaakt
                            Behalve dan een vlucht met Virgin.
                            De feiten zijn uitvoerig in het nieuws geweest.
                            Was een vlucht van Luik naar Reina Sofia.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Al de vluchten die wij ooit maakten heb ik nooit graag gemaakt, al was het praktisch altijd om op verlof te gaan.
                              Je zou dus denken dat het toch prettig moet zijn met het verlof in het vooruitzicht....
                              Maar wij vliegen niet graag, hebben nog nooit graag gevlogen, en zullen ook nooit graag vliegen.
                              Ook al ken ik al die bla bla van 'de autorit naar de luchthaven is het gevaarlijkste van een vliegreis', vliegtuig is de veiligste transportmethode....
                              Als er iets misgaat met een auto, trein, tram, bus en andere boten, schepen, dan heb je nog een kans, in het vliegtuig daarentegen...
                              Dus vliegen voor ons : ja als het helemaal niet anders kan, of indien het met een ander transportmiddel veel te lang duurt voor je er bent.
                              Misschien komt het omdat ik het vliegtuig in 1971 in Aarsele heb zien neerstorten.....weliswaar van op een afstand van een 6-tal km, maar toch.
                              Mijn vader en ik waren ook na een 15-tal minuutjes op de plaats van het ongeval, en dat hadden we nooit mogen doen.
                              U haalt me de woorden uit de mond: ik heb ook vaak gevlogen omdat het niet anders kon en vond het nooit prettig. Ik reis liever met iets dat zich op wielen verplaatst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Als iedereen zo zou reageren na het zien van een auto ongeval waren de files opgelost

Nu goed, ik heb altijd graag gevlogen en sinds de zoon een licentie heeft offer ik mij regelmatig op als hij gaat vliegen en geen passagier heeft Het is voor hem het uitgelezen ogenblik om zijn noodprocedures te oefenen. Ik moet dan alleen op voorhand wat opletten wat ik eet
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X