Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen nu nog ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen nu nog ?

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Prachtig, maar ik durf aan de prijs niet denken .
    Je moet anders redeneren, je zit zelf niet naar je dak te kijken....het zijn je buren en je bouwt toch geen huis dat mooi moet zijn voor de buren .
    Euhm, jij haalt als reden aan de het niet sierlijk is.
    Ik zeg dat het best proper kan zijn,
    en nu zeg je dat ik niet naar het sierlijke mag kijken?
    bizar
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Euhm, jij haalt als reden aan de het niet sierlijk is.
      Ik zeg dat het best proper kan zijn,
      en nu zeg je dat ik niet naar het sierlijke mag kijken?
      bizar
      Je begrijpt me verkeerd, of ik heb me verkeerd uitgedrukt (het zal wel het laatste zijn).
      Ik bedoel dat als ik of mijn kinderen zonnepanelen leggen, die niet sierlijk zijn, wij er ons in feite niet aan storen, omdat het toch de buren zijn die er op zien en niet wijzelf.
      Waarom zou ik dan duurdere panelen plaatsen die wel mooi/sierlijk zijn als het enkel voor het mooi(er) zicht vanuit mijn buren hun standpunt is ......
      Een woning is voor mij om in te wonen en niet om er buiten naar te staan kijken, of er mee te pronken naar de buren, passanten....enz.
      Vooral het degelijke en praktische interesseert me, niet het pronkerige, want aan dat laatste kan je een serieus budget spenderen, zonder dat je woning er beter/praktischer van wordt.
      Wie wel wil pronken met de buitenkant van zijn woning, het is vanzelfsprekend zijn/hun goed recht, maar dit is niet aan mij besteed.
      Waar ik dan wel weer veel zorg aan besteed is de tuin, want daar zit ik langs alle zijden van binnen in de woning op te kijken en we vertoeven ook heel veel op ons terras, ook bij minder goed weer met IR verwarmers boven ons hoofd. Daarom heb ik graag dat de tuin, niet noodzakelijk mooi, maar er proper bij ligt.
      Last edited by Guest17; 25 juli 2014, 18:11. Reden: tikfouten gecorrigeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
        Ik wil volgend jaar zonnepanelen leggen voor mijn warmtepompen, aangevuld met een kleine windmolen... Oh ja, windmolens zijn niet toegestaan... Daar gaat mijn milieuvriendelijke gedachte. Mijn huis zou bijna volledig zelfvoorzienend kunnen zijn. Enkel het beetje stadswater dat ik gebruik kan ik niet in voorzien.
        Moest de regering kleine windmolens toelaten (die reeds bestaan en tot 3KWh opleveren), dan zouden ze in de winter en 's nachts ook meer elektriciteit ter beschikking hebben. Enigste voorwaarde is wind. Toevallig wonen we in een land waar het toch vrij veel waait .
        Laat ons hopen dat die windmolens niet bij particulieren in dorp of woonzones mogen gebruikt worden. Deze geven al snel een vervelend geluid, bovendien moeten ze toch al een behoorlijke omvang hebben om energie te leveren die de moeite loont. Lees deze informatie maar eens op na.

Willy
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Jawel..., noodzakelijke besparingen die de vorige legislaturen en hun graaicultuur veroorzaakt hebben.
          Het wordt snel een graaicultuur genoemd als men er persoonlijk geen voordeel bij heeft. Ik neem aan dat je ook geen hypothecaire lening aangeeft aan de fiscus, of de btw-verlaging voor renovatie van oudere woning ook maar links laat liggen? Om maar twee zaken te noemen. Ik zeg niet dat de overheid het wat minder had kunnen doen, maar de "rijkdom" die we in België kennen (infrastructuur, diensten, sociaal vangnet, ziekenzorg,...) is er ook deels gekomen omdat de middelen er voor vrijgemaakt werden. We kunnen hier nog steeds naar een ziekenhuis stappen en ons laten behandelen voor zowat alles, in veel landen krijg je een score die bepaald of je al dan niet in aanmerking komt voor behandeling van zware ziektes. Stel je maar even voor dat je vrouw, kind, moeder geen behandeling krijgt omdat ze maar x% kans hebben op genezing. Besparen, OK, maar je kan ook een heel land of generatie kapot besparen!
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Mooi en overtuigend artikel! Er zijn momenteel wel al kleine test opstellingen die quasi geen lawaai maken en waarvan de opbrengst 'aanvaardbaar' is. Maar uiteraard is 1 grote molen veel interessanter. Ik snap niet waarom er niet meer staan eigenlijk in het Belgische landschap.
            Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
              Mooi en overtuigend artikel! Er zijn momenteel wel al kleine test opstellingen die quasi geen lawaai maken en waarvan de opbrengst 'aanvaardbaar' is. Maar uiteraard is 1 grote molen veel interessanter. Ik snap niet waarom er niet meer staan eigenlijk in het Belgische landschap.

Iedereen wil duurzame energiewinning maar niet naast hun deur.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

De panelen voor de zoon zijn besteld, en ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er zelf ook nog wat bij te laten plaatsen.
                Ik had er slechts 16 en het worden er nu 20. Ze kosten toch "geen geld" meer, vooral niet wanneer de installatie er is en er slechts enkele panelen hoeven bijgeplaatst.
                Gelukkig had/heeft mijn omvormer voldoende capaciteit, en moet die niet vervangen worden, want die kosten nog altijd een behoorlijke cent (1.250 € ).
                Het geheel moet wel weer gekeurd worden ... is dat normaal ? Het is toch gewoon slechts een paar panelen bijplaatsen ?

Comment

De panelen voor de zoon zijn besteld, en ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er zelf ook nog wat bij te laten plaatsen.
                  Ik had er slechts 16 en het worden er nu 20. Ze kosten toch "geen geld" meer, vooral niet wanneer de installatie er is en er slechts enkele panelen hoeven bijgeplaatst.
                  Gelukkig had/heeft mijn omvormer voldoende capaciteit, en moet die niet vervangen worden, want die kosten nog altijd een behoorlijke cent (1.250 € ).
                  Het geheel moet wel weer gekeurd worden ... is dat normaal ? Het is toch gewoon slechts een paar panelen bijplaatsen ?
                  Is normaal daar installatie zwaarder word ook de vreg zou moeten weten daar er meer panelen liggen anders zal het meer opwekken opvallen ( 20%) endeze zullen misscjien onder een andere certificatenregeling vallen en hoe ze dat oplossen weet ik niet .
                  François

Comment

Je begrijpt me verkeerd, of ik heb me verkeerd uitgedrukt (het zal wel het laatste zijn).
                    Ik denk dat ik je inderdaad verkeerd begrepen heb
                    waar het misliep laat ik even in het midden, maar begrijp je uitgebreide uitleg dus wel.
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Is normaal daar installatie zwaarder word ook de vreg zou moeten weten daar er meer panelen liggen anders zal het meer opwekken opvallen ( 20%) endeze zullen misscjien onder een andere certificatenregeling vallen en hoe ze dat oplossen weet ik niet .
                      François
                      Ik denk/vrees, als ik alles goed begrepen heb tenminste, dat er één en ander gaat doodgezwegen worden ivm met de uitbreiding, maar vraag me niet hoe de vork juist in de steel zit .
                      Het had inderdaad te maken met de certificatenregeling. Ik heb vertrouwen in de leverancier, die zal wel weten hoe het moet. Als het wettelijk is... dat betwijfel ik.

Comment

Ik denk/vrees, als ik alles goed begrepen heb tenminste, dat er één en ander gaat doodgezwegen worden ivm met de uitbreiding, maar vraag me niet hoe de vork juist in de steel zit .
                        Het had inderdaad te maken met de certificatenregeling. Ik heb vertrouwen in de leverancier, die zal wel weten hoe het moet. Als het wettelijk is... dat betwijfel ik.
                        Het extra vermogen zal niet ongemerkt blijven voor de vreg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Het extra vermogen zal niet ongemerkt blijven voor de vreg.
                          Het kan ook door de mooie zomer komen, en ook omdat ik ze eens mooi gereinigd heb... zogezegd .

Comment

Het kan ook door de mooie zomer komen, en ook omdat ik ze eens mooi gereinigd heb... zogezegd .
                            reinigen geeft een duidelijk verschil,heb dit jaar dat ook gedaan maar 20% is veel.

Comment

Een heel logische verklaring zou zijn dat je beplanting hebt gesnoeid.
                              Bv : een boom kan je makkelijk méér als 20% geven. Dat heb ik bij mij ook duidelijk gezien.
                              Zelfs bij de buurman hebben we gesnoeid voor mijn panelen. Hij heeft zelf ook panelen, was dus ook geen probleem.
                              Nu heb ik een hele mooie halve sinus op een zonnige dag. Ik lig dan ook op 170 graden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                [/B]

Iedereen wil duurzame energiewinning maar niet naast hun deur.
                                Maar diezelfde mensen die zo tegen windmolens zijn, willen wellicht ook geen kerncentrale in hun achtertuin.

Comment

Working...
                                X