Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen nu nog ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen nu nog ?

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
    Nu ga ik even voor de duivel spelen . Is het niet zo dat elke belg op elke euro die die verdient belastingen moet betalen? Zijn diegene die stroom produceren of het nu windmolens, kerncentrales of z... zijn, geen producenten en moeten die dan geen belastingen betalen(zonnepanelen - groenestroomcertificaten die verkocht worden)
    Hopelijk leest hier geen minister mee.
    Schiet me nu aub niet dood hé
    Dat is nu eens de beste mop die ik vandaag gehoord heb
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      .......................
      Hopelijk leest hier geen minister mee.

Schiet me nu aub niet dood hé
      Niet bang zijn!
      Ze kunnen geen enkele belastingbetaler missen.
      "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
        dat ik moet betalen voor een energiecentrale, autowegen, trein of ik er nu op rijd of niet kan ik wel volgen dat ik daar in mee draag voor allen, daar kan ik gebruik van maken
        maar dat ik moet mee betalen omdat mijn buren zonnepanelen hebben waar ik niks aan heb of kan gebruik van maken.
        ben nog van den oude generatie zal daarmee zijn.

grts
        Ben ik volledig mee eens. Nu, iedereen heeft de kans gekregen om te investeren in zonnepanelen en gebruik te maken van de subsidie, maar die subsidie terughalen bij diegenen die geen panelen hebben vind ik er ook over. Da madamschtje uit Gent is nooit van de slimste geweest hé. Herinner u de uitspraak van ene Van Rossum. Er zijn politieke partijen die jarenlang gegraaid hebben met als achterliggende gedachte dat de gemeenschap maar moet opdraaien voor gemaakte putten.
        En hoeveel bedrijven hebben diezelfden bij de afschaffing van die subsidie hiermee ook niet in de vernieling gejaagd...
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Iedereen is toch wat veel. Ons dak bv ligt niet in de goede richting om een goed rendement te halen. Bewoners van appartementen, mensen die nog met een hypotheek zitten en al aan de max aftrekbaarheid zitten doen ook minder tot geen profijt en zo zijn er nog wat redenen.
          En door wat Van Rossum (super oplichter) allemaal vertelt is er een "goede" politieker verloren gegaan. Niet dat het niet waar zou kunnen zijn wat betreft dat thesis verhaal, maar zo zouden er wel eens meer kunnen zijn dan gedacht.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Is dat op een bestaand huis Djivan?

Indien op een nog nieuw te bouwen huis, kan het helemaal gratis.
            Euhm, wat heb ik gemist?
            zonnepanelen gratis op een nieuwbouw?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Bestaand, zes jaar geleden gebouwd huis.
              Budget was er toen niet .
              T'ja, dan is het te laat, en trouwens, zonnepanelen waren 6 jaar geleden nog te duur.

Mijn schoonzoon is aannemer, en ziet wel een en ander, wat er nu begint op te komen, is dat ze
              de kap van het huis meteen laten tekenen met de voorziening voor zonnepanelen, zo heeft hij een paar maanden geleden
              vier rijhuizen gezet, waar de volledige achterkant is gedekt met zonnepanelen.
              Het dakgedeelte waar de zonnepanelen op komen wordt niet meer gedekt met dakpannen, maar met PU geisoleerde staaldek platen,
              deze hebben een grote eigen draagkracht en hoeven minder houtwerk, de min prijs van zo een half dak maakt dat
              je met zonnepanelen inbegrepen eigenlijk in veel gevallen nog goedkoper uitkomt dan bij bv. een volledig dak
              gedekt met dakpannen, en is bovendien super geisoleerd.
              Joris Ide verkoopt tegenwoordig speciaal aangepaste panelen om zonnepanelen te monteren KLIK

Het komt er eigenlijk op neer, dat je tegenwoordig voor dezelfde prijs een dak hebt waarvan één kant gedekt is met zonnepanelen
              en dat dat niet meer kost dan een dak gedekt met geglazuurde dakpannen, dus heb je eigenlijk je "zonnedak" gratis.
              Voordelen, minder hout nodig, super PU isolatie zit meteen aan je dakplaten vast, en de mindere prijs van die staaldek betaald je zonnepanelen
              voor wie nu wil bouwen en waar het praktisch mogelijk is, zeker het overwegen waard, en het zit in je bouwfacturen, waardoor het geheel
              aftrekbaar blijft.
              Last edited by Guest42; 24 juli 2014, 10:07.

Comment

dat ik moet betalen voor een energiecentrale, autowegen, trein of ik er nu op rijd of niet kan ik wel volgen dat ik daar in mee draag voor allen, daar kan ik gebruik van maken
                maar dat ik moet mee betalen omdat mijn buren zonnepanelen hebben waar ik niks aan heb of kan gebruik van maken.

grts
                Niet akkoord dat je geen voordeel hebt aan het feit dat uw buurman zonnepanelen heeft. Onderschat de "overschot" aan stroom niet die door onder andere de zonnepanelen op het net gestuurd wordt. Op verschillende plaatsen in dit land heeft Elektrabel al oude en zwaar vervuilende centrales stilgelegd en zelfs afgebroken. Je zal het misschien niet zo direct merken maar dat het milieu er beter op wordt is toch ook in uw voordeel. Dan spreken we nog niet over de kerncentrales hé.
                Feit is dat de grote meerderheid van de groene stroom door commerciële instanties wordt uitgebaat. Blijkbaar wil de politiek de eerste generatie privé zonnepaneelinstallaties doen uitschijnen als grote profiteurs, dieven en/of oplichters. Dit terwijl ze toch gezorgd hebben voor een nu betaalbare installatie. De overheid had alle middelen in handen om de kosten verbonden aan de groenestroomcertificaten op te volgen. Toch heeft ze het compleet uit de hand laten lopen, daar zoeken ze nu een zwarte piet voor. Het zijn niet de gezinnen met drie of vier certificaten PER JAAR die het probleem zijn maar wel de commerciële bedrijven die meerdere certificaten PER DAG binnenhalen op hun mega-installaties.
                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Iedereen is toch wat veel. Ons dak bv ligt niet in de goede richting om een goed rendement te halen. Bewoners van appartementen, mensen die nog met een hypotheek zitten en al aan de max aftrekbaarheid zitten doen ook minder tot geen profijt en zo zijn er nog wat redenen.
                  En door wat Van Rossum (super oplichter) allemaal vertelt is er een "goede" politieker verloren gegaan. Niet dat het niet waar zou kunnen zijn wat betreft dat thesis verhaal, maar zo zouden er wel eens meer kunnen zijn dan gedacht.
                  Duidelijke politieke strekking.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En niet te vergeten wat men gaat doen met de garantie van kapotte panelen van gekende afkomst en waarvan het bedrijf nu ook al op de fles is.
                    De toekomst zal raad geven, maar er zullen beslist andere en betere oplossingen uit de bus komen zoals hierboven door Geert al aangehaald. Mensen die hun dak willen vernieuwen kunnen daar misschien ook al rekening mee houden. Wij hebben altijd voorbehoud gehad om zonnepanelen op ons dak te plaatsen dat met dure tegelpannen bedekt is en aldus een belangrijk esthetisch deel uitmaakt van onze woning.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Maken we niet allemaal onrechtstreeks gebruik van de overtollige energie die ook jouw buur heeft opgewekt en aan het net heeft afgegeven?

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      En hoeveel bedrijven hebben diezelfden bij de afschaffing van die subsidie hiermee ook niet in de vernieling gejaagd...
                      Jamaar, die subsidie moeten bedrijven (ook particulieren) zien als een extraatje, een beloning omdat ze het geplaatst hebben.
                      Ze moeten dat niet als een inkomst zien om uit hun kosten te kunnen geraken. Men moet eerst zien dat men solvabel genoeg is om het te kunnen plaatsen zonder de subsidie, en dan is dat bijkomstig en mooi meegenomen.
                      Bedrijven die door het wegvallen van de subsidie de grond in zakken, zijn of waren financieel ongezond, en gingen dus zonder het plaatsen van die panelen of bekomen van die subsidies vroeg of laat ook de grond in zakken.

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                      Dat is dan toch tè kort door de bocht. 'Die mensen' wisten inderdaad waar ze aan begonnen. Er was een 'staatsgarantie' die borg stond voor de investeringen in de vorm van energiecertificaten. Als die garantie wordt gekort is dat niet minder of niet meer dan contractbreuk. Dat was dan ook de redenering die de rechter volgde. Dit omzeilen om via een achterpoortje extra taksen te heffen en zodoende de put te delgen van een slecht doordacht beleid is een lafhartig, oneerlijk en weinig consequent beleid. De beleidsmakers vergeten in het debat gemakkelijkshalve te vermelden dat ze de installering van alternatieve bronnen - lees zonnepanelen - nodig heeft om aan hun Europese verplichtingen te voldoen en bij uitbreiding de Kyoto normen te halen. Hadden ze de goedgelovige zolen niet gehad hadden ze een boete gekregen. Maar ja, een populistisch discour is nooit weg om je eigen stommiteiten te verdoezelen. Tellen heeft ze dan ook nooit gekund de rode gazelle uit Gent (cfr. hoeveel is de vierkantswortel van 25).
                      Je zou wat zien mocht de woonbonus voor bestaande contracten wordt verminderd door een regionale belasting te heffen op maandelijkse betalingen. Hetgeen identiek dezelfde redenering is. My 2 cents ...

Tjerri
                      Dat de subsidie wegvalt, tot daar aan toe.
                      Maar dat de mensen die de moeite en kosten gedaan hebben om het te plaatsen, nu ook nog extra moeten opdraaien voor andere kosten, is toch te gek voor woorden. We mogen hen dankbaar zijn dat zij tenminste voor energievoorziening instaan terwijl de overheid het niet doet.

T'ja, dan is het te laat, en trouwens, zonnepanelen waren 6 jaar geleden nog te duur.

Mijn schoonzoon is aannemer, en ziet wel een en ander, wat er nu begint op te komen, is dat ze
                      de kap van het huis meteen laten tekenen met de voorziening voor zonnepanelen, zo heeft hij een paar maanden geleden
                      vier rijhuizen gezet, waar de volledige achterkant is gedekt met zonnepanelen.
                      Het dakgedeelte waar de zonnepanelen op komen wordt niet meer gedekt met dakpannen, maar met PU geisoleerde staaldek platen,
                      deze hebben een grote eigen draagkracht en hoeven minder houtwerk, de min prijs van zo een half dak maakt dat
                      je met zonnepanelen inbegrepen eigenlijk in veel gevallen nog goedkoper uitkomt dan bij bv. een volledig dak
                      gedekt met dakpannen, en is bovendien super geisoleerd.
                      Joris Ide verkoopt tegenwoordig speciaal aangepaste panelen om zonnepanelen te monteren KLIK

Het komt er eigenlijk op neer, dat je tegenwoordig voor dezelfde prijs een dak hebt waarvan één kant gedekt is met zonnepanelen
                      en dat dat niet meer kost dan een dak gedekt met geglazuurde dakpannen, dus heb je eigenlijk je "zonnedak" gratis.
                      Voordelen, minder hout nodig, super PU isolatie zit meteen aan je dakplaten vast, en de mindere prijs van die staaldek betaald je zonnepanelen
                      voor wie nu wil bouwen en waar het praktisch mogelijk is, zeker het overwegen waard, en het zit in je bouwfacturen, waardoor het geheel
                      aftrekbaar blijft.

Dat is dan weer een goeie trend. Goedkoper, isolerend, en levert bovendien energie op.
                      Meer van dat.
                      Toen ik twee jaar terug (of was het 1 jaar?, tijd vliegt) op batibouw rondliep voor informatie bij grote bouwfirma's, was deze manier van bouwen nog niet echt ingeburgerd.

Comment

en vandaag in de gazet : de 300kw gratis stroom per gezin wordt volgend jaar afgeschaft... bij stukjes en beetjes, zullen we alles kwijtgeraken... het loont nog van zonnepanelen te leggen, maar elk jaar wordt dat minder.

Comment

Ik heb indertijd een grote investering gedaan van meer dan 20000 €
                          Ik steek mijn overtollige elektriciteit die ik produceer op het net, wat op zijn beurt verkocht wordt aan anderen
                          Nu moet ik er nog extra voor betalen ook, het is te gek voor woorden !!
                          Dat wil zeggen dat de regering er twee keer geld voor ontvangt, één keer van mij en één keer van alle anderen die geen panelen hebben

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            en vandaag in de gazet : de 300kw gratis stroom per gezin wordt volgend jaar afgeschaft... bij stukjes en beetjes, zullen we alles kwijtgeraken... het loont nog van zonnepanelen te leggen, maar elk jaar wordt dat minder.
                            Jawel..., noodzakelijke besparingen die de vorige legislaturen en hun graaicultuur veroorzaakt hebben.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Wij hebben altijd voorbehoud gehad om zonnepanelen op ons dak te plaatsen dat met dure tegelpannen bedekt is en aldus een belangrijk esthetisch deel uitmaakt van onze woning.
                              Dat is inderdaad een reden die veel mensen heeft tegengehouden om zonnepanelen te plaatsen Pol, het is inderdaad niet mooi op sommige
                              woningen, en ook is het soms niet mogelijk bij bv. een dak met bogen en krommingen enz.
                              Maar als je nu bedenkt wat veel van die daken gekost hebben, dan kon je voor minder van die prijs een huis hebben dat volledig energie bedruipend was.
                              Een vriend van mij heeft het volle vermogen voor particulieren van 10 Kw liggen, dat in combinatie met warmte pompen, en kan zijn ganse huis
                              jaar in jaar uit verwarmen en voorzien van alle energie die hij nodig heeft, eerst had hij 5 Kw liggen, en verleden jaar heeft hij er nog 5 Kw bijgelegd,
                              zonder subsidies of eender welke tussenkomst, zij eerste installatie heeft 20.000€ gekost, zijn laatste 6.200€ (zelf geplaatst)

Comment

Dat is inderdaad een reden die veel mensen heeft tegengehouden om zonnepanelen te plaatsen Pol, het is inderdaad niet mooi op sommige
                                woningen, en ook is het soms niet mogelijk bij bv. een dak met bogen en krommingen enz.
                                Maar als je nu bedenkt wat veel van die daken gekost hebben, dan kon je voor minder van die prijs een huis hebben dat volledig energie bedruipend was.
                                Een vriend van mij heeft het volle vermogen voor particulieren van 10 Kw liggen, dat in combinatie met warmte pompen, en kan zijn ganse huis
                                jaar in jaar uit verwarmen en voorzien van alle energie die hij nodig heeft, eerst had hij 5 Kw liggen, en verleden jaar heeft hij er nog 5 Kw bijgelegd,
                                zonder subsidies of eender welke tussenkomst, zij eerste installatie heeft 20.000€ gekost, zijn laatste 6.200€ (zelf geplaatst)
                                Toen wij opnieuw bouwden in 1996 Geert, was er nog geen sprake van de energiebesparende maatregelen die nu sedert enkele jaren een absoluste noodzaak zijn bij nieuwbouw en renovaties. Het enige waarvan men toen sprak was een degelijke dakisolatie (met materialen die bijlange nog niet zijn zoals nu) wat wij toen ook hebben laten doen samen met degelijke ramen (met uiteraard dubbel glas) en deuren om tocht zoveel mogelijk buiten te houden. De verwarmingsinstallaties waren toen bijlange ook niet zo zuinig als wat ze vandaag zijn. Maar goed, binnen 20jaar zullen wij wel nog van andere zaken spreken als wij er nog zijn natuurlijk.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X