Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik ben door mijn vakantiefoto's aan het gaan, en hoewel deze niet goed genoeg is om in onze Fotohoek te posten, stel ik me de vraag wat voor soort schip dit is, of wat het schip precies aan het doen is.
Dit is de MPI Resolution of de MPI Adventure.
Deze schepen plaatsen windmolens op de Noordzee.
Ze laten de 6 poten zakken en klimmen dan als het ware naar boven zodat het schip tussen de poten komt te hangen en geen last heeft van de golfslag.
The Worlds biggest Wind Turbine Installation vessel arriving at 16.15 from the Tees. Bound for the Mcnulty Yard at South Shields to pick up measurement equip...
De zelfde komt hier regelmatig voorbij aan de kust van Knokke Heist. Komt dan van de haven van Vlissingen en vaart richting Thorntonbank, zo een 30 km uit de kust voor Zeebrugge en dient voor het plaatsen van de bodempalen in zee waar later de windmolens op geplaatst worden. Het schip heft zich met de zes palen uit het water waardoor het een soort platform word. Komt regelmatig voorbij om zich voor een nieuwe lading te bevoorraden. De windmolens worden met een ander schip en platform geplaatst.
Waar is trouwens de foto genomen ?
Dank voor alle info. De foto is gemaakt vanuit een appartement op de dijk van Wenduine. Ik zie dat schip af en toe aan de horizon, met die hoge opwaartse 'poten' en vroeg me dus af wat het was... Een baggerschip dacht ik niet. Ik zoek nog, maar enkele jaren geleden werd het strand van Wenduine opgespoten, en ik denk dat ik daar ook foto's van heb.
Kijk, hier, een foto uit 2012. Deze lag vlak voor de kust en spoot zand op:
(de Alexander Von Humboldt; heb er ook nog grotere beelden van)
Dit is de MPI Resolution of de MPI Adventure.
Deze schepen plaatsen windmolens op de Noordzee.
Ze laten de 6 poten zakken en klimmen dan als het ware naar boven zodat het schip tussen de poten komt te hangen en geen last heeft van de golfslag.
Aan deze beelden kan je zien dat het de MPI Adventure is.
Ook is er een serie van de schepen van Seajacks.
Seajacks Zaratan, Seajacks Leviathan, Seajacks Kraken en Seajacks Hydra. Deze schepen, met vier poten, worden in Amsterdam onderhouden en ik kan het zo'n beetje vanuit mijn kantoorplekje bekijken. Spectaculair als het zijn poten op de bodem zet en het totale schip tientallen meters omhoog gaat
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
The MV Resolution, a self-lifting sea-faring mammoth builds giant wind turbines in the sea. See her six "legs" in action.From: MIGHTY SHIPS: MV Resolutionhtt...
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Comment