Oorspronkelijk geplaatst door enero
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tomorrowland, Google Earth, wat statistieken en een rekensommetje
Collapse
X
-
Last edited by Franciskine; 20 juli 2014, 14:27.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
-
-
Re: Tomorrowland, Google Earth, wat statistieken en een rekensommetje
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtKlopt als een bus, ben zelf ook een slachtoffer, jaren in discotheken gewerkt en daarna nog een jaar of 5 bij ( indertijd) de Antwerpse lokale piratenzender Radio Antigoon. Vorige week dus hoorapparaatjes aangeschaft….. Dure zaak..... 4500€Last edited by Franciskine; 20 juli 2014, 14:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtHéhé :-) Als de wind uit de goede richting komt horen we hier Rock Werchter en aanverwanten op 16 km in vogelvlucht. Niks herkenbaar maar wel de bastonen.
Ik heb meer last van een motorrijder of vrachtwagen met open uitlaat, je weet wel, zo een grapjas die je kan horen tot het volgende dorp.
Als er in Leuven iets te doen is, dan worden we soms wel redelijk dooreen geboenkt hier, als er in Bertem een fuif is, dan rammelt het kot soms zo erg dat ge er hartkloppingen van krijgt, Werchter kunnen we inderdaad ook horen als de wind uit de goede richting komt en als er in het jeugdhuis in het centrum van onze woonwijk iets te doen is dan kan je maar beter de auto nemen en ergens anders naartoe bollen.
Gelukkig is het meeste geen dagelijkse of wekelijkse kost en kan je ermee leven.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtAlhoewel : wonen in een huis met een terras met zicht op de middellandse zee zou ik ook wel smaken. k
door de dorpen rijden. Afstand van onze locatie tot het dorp = 1 km.
Geluid draagt nu éénmaal heel ver, ik verschiet er soms van hoever een mensenstem reikt wanneer ik muisstil vogels aan het observeren ben en je een heel eind verderop een conversatie
tussen twee personen hoort.
Ik denk dat lawaai afkomstig van festivals e.d. op zich niet het storend element is, 't feit dat we allemaal gelijk haringen in een ton leven daarentegen;
veel te dicht op mekaar gepakt en nergens ruimte voor ontspanning zoals een beetje lawaai tijdens een festival.
Maar langs de andere kant; ga in één of ander godvergeten gat wonen en ook daar zal het bij momenten niet muisstil zijn hoor..."De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht....
Geluid draagt nu éénmaal heel ver, ik verschiet er soms van hoever een mensenstem reikt wanneer ik muisstil vogels aan het observeren ben en je een heel eind verderop een conversatie
tussen twee personen hoort.
...
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Vraag me soms af hoeveel festivals er eigenlijk zijn of moeten zijn. Er komen er kennelijk nog steeds bij en/of ze duren ook langer. Vroeger niet gemerkt doch nu steeds vaker toch wel last van de bastonen en dergelijke.
Vlaanderen feestland zeker... alhoewel, als je cijfers vd overconsumptie van anti-depressiva ziet ...
Comment
-
-
Het is niet omdat onze zoon daar de twee weekends optreedt dat ik hier nogmaals de verdediging opneem voor het evenement.
Mijn andere kinderen (ook volwassenen) zijn er ook geweest en ik heb hen gevraagd eens extra op te letten op de geluidshinder. Om te beginnen was hun parking ongeveer een kwartier van het gebeuren afgelegen. Al van daar was er geen enkel geluid te horen en bij naderen viel alles heel goed mee. Er wordt zeer veel inspanning gedaan om de geluidshinder tot een min. te beperken. Ik denk dat ik persoonlijk meer last heb van mij luidruchtige buren dan dat de omwonenden daar zullen ondervinden. De festivalweide is op een heuvel en alles bevindt zich beneden zodat de weerkaatsingen van het geluid goed worden opgevangen. Het hoofdpodium is een halve cirkel en de nevenpodia zijn ook zo geplaatst om er alles aan te doen dat overlast heel beperkt word. En bovendien is alles daar over om 24uur. De lokale handelaars nemen een belangrijk stukje mee van de koek. Niet vergeten dat de organisatie enig is in de wereld en dat de Belgen hier toch een reputatie hebben om 'u' tegen te zeggen. Het domein is ook zo groot dat er moeilijk van grote overlast kan gesproken worden. Andere festivals kunnen qua geluidshinder en organisatie hier dus niet aan tippen. Maar goed, mensen kunnen tegenwoordig niks meer verdragen.
En wij zouden eigenlijk moeten fier zijn als Belg dat wij hiervoor wereldfaam hebben...Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Nog een rekensommetje...
Rekening houdende met een gemiddelde geluidssnelheid van 343 meter per seconde zouden die bassen er 29 seconden over doen om een afstand van 10 kilometer te overbruggen...Last edited by DVDW; 22 juli 2014, 11:48.The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DVDW Bekijk berichtNog een rekensommetje...
Rekening houdende met een gemiddelde geluidssnelheid van 343 meter per seconde zouden die bassen er 29 seconden over doen om een afstand van 10 kilometer te overbruggen...Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtNiet vergeten dat de organisatie enig is in de wereld en dat de Belgen hier toch een reputatie hebben om 'u' tegen te zeggen.
En wij zouden eigenlijk moeten fier zijn als Belg dat wij hiervoor wereldfaam hebben...
Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtZoals ik reeds schreef...'de zorgen zijn voor later', maar komen doen ze.
Mijn vrouw staat in het onderwijs, daar hoort ze de kinderen vertellen over welke oordopjes bij welke outfit passen...
Misschien dat de ouderen van nu gewoon wat onvoorzichtig waren ofzo heIt's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
-
Ik woon in vogelvlucht 3 km van Tomorrowland en als de wind 'goed' zit, is het alsof er een tuinfeest bij de buren is. Tegenwoordig begint het al op donderdag. Gelukkig is het om 1 u wel stil. Deze week werk ik met de vroege, incl zaterdag (4 u opstaan), ik zie er dus niet echt naar uit.
Ik moet wel zeggen dat er weinig overlast van rondhangende mensen is, alles wordt goed afgeschermd.Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk berichtgeen idee hoor, maar je ziet tegenwoordig heel veel jeugdigen met oordopjes...
Mijn vrouw staat in het onderwijs, daar hoort ze de kinderen vertellen over welke oordopjes bij welke outfit passen...
Misschien dat de ouderen van nu gewoon wat onvoorzichtig waren ofzo he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk berichtIk woon in vogelvlucht 3 km van Tomorrowland en als de wind 'goed' zit, is het alsof er een tuinfeest bij de buren is. Tegenwoordig begint het al op donderdag. Gelukkig is het om 1 u wel stil. Deze week werk ik met de vroege, incl zaterdag (4 u opstaan), ik zie er dus niet echt naar uit.
Ik moet wel zeggen dat er weinig overlast van rondhangende mensen is, alles wordt goed afgeschermd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk berichtGelukkig is het maar (in dit geval) 2 weekends op een heel jaar, héLeeft en LAAT LEVEN !
Comment
Comment