Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
En hoe, en met welke achterliggende gedachte, is dat dan begonnen? Was je toen alleen Jacques, of waren jullie al met meer? Ik wil wel eens wat meer van de aanloop naar BD weten.
Oorspronkelijk geplaatst door SimplephotographyBekijk bericht
En hoe, en met welke achterliggende gedachte, is dat dan begonnen? Was je toen alleen Jacques, of waren jullie al met meer? Ik wil wel eens wat meer van de aanloop naar BD weten.
Wellicht na een paar flessen whisky en enkele dikke sigaren.
De geschiedenis van Belgiumdigital neerpennen ...
Ik zal dat eens ooit op virtueel papier moeten zetten.
Kort samengevat ...
Begin 1999 start ik met digitale fotografie.
Eerst een Fuji met Smartmedia van 12Mb, inlezen op de computer via een speciale kaartlezer in de vorm van een 1.44 diskette ...
Ter-gend traag ... maar het werkte.
Dan snel daarna overgestapt naar een Canon Pro70, waarrond ik een eigen websitje bouwde met een "Engelstalig forumpje".
Dat was omdat ik toen vrij veel postte in het Canon forum van Dpreview en ik veel contact had met Amerikaanse digitale fotografen.
Wim Pollet en Peter Foulon contacteerden mij om mee te werken aan de website ...
Op 29.07.1999 moest de site er een beetje "proper" uitzien en dus werd een naam gezocht en ik bedacht Belgiumdigital - die op die datum geregistreerd werd.
De verjaardag van Belgiumdigital dus.
Belgiudigital werd gebouwd in Microsoft Frontpage en ik betaalde de hostingkosten bij Dommel ...
Later droegen Peter en Wim ook bij.
In 2001 nam Sven de Troch contact met me op en wilde een forum ter beschikking stellen - gehost op zijn servers.
En dus verscheen op 28 mei 2001 het eerste forumberichtje in de nieuwe forumsoftware.
Jaren later - de hostingkosten werden onbetaalbaar door de hoge traffiekcijfers - werd beslist om van BD een VZW te maken zodat door "vrijwillige bijdragen" de onkosten betaald konden worden.
Het lidgeld was meer bedoeld als "steunbijdrage" waarvoor men niets terug wilde, behalve het gebruiken van Belgiumdigital.
En BD werd alsmaar groter en groter en groter ...
En nu zijn we bijna 15 jaar later, en zie, Belgiumdigital is er nog steeds ...
En we vieren die verjaardag in het najaar, maar daarover valt binnenkort wel meer te lezen.
Ik kan uuuuuuuuuuuuuuuuuuren vertellen over al die jaren tussenin met de meest waanzinnige verhalen - om te lachen, maar ook om verdrietig van te worden ...
Verhalen waarbij de goedheid van mensen je diep ontroeren, verhalen waarin het allerslechtste in sommige mensen naar boven kwam ...
Afgunst, jaloezie, leedvermaak ... maar ook enthousiasme, vreugde en vriendschap ...
En dat laatste, daar doen we het toch voor
Dus, alvast ... BEDANKT ALLEMAAL VOOR 15 JAAR BELGIUMDIGITAL!
Ik kan uuuuuuuuuuuuuuuuuuren vertellen over al die jaren tussenin met de meest waanzinnige verhalen - om te lachen, maar ook om verdrietig van te worden ...
Verhalen waarbij de goedheid van mensen je diep ontroeren, verhalen waarin het allerslechtste in sommige mensen naar boven kwam ...
Afgunst, jaloezie, leedvermaak ... maar ook enthousiasme, vreugde en vriendschap ...
Elke kleine site, die groeit tot iets groots als deze zal deze emoties meegemaakt hebben...
De sites die ook de afgunst,jaloezie en leedvermaak overleven zijn in staat om tot heel grootse dingen te komen...
Moet mooi zijn om dit opgestart te hebben, en al zo lang te zien groeien tot wat het nu is...
Hoedje af!
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment