Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Tour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: de Tour

    Geen dag gaat voorbij zonder valpartijen. Die fietsen worden alsmaar lichter en platter want dan zijn ze aerodynamischer. Met bandjes van een paar mm dikte tegen een rotvaart over de gewone weg. Een kiezeltje of een plasje water en ze gaan tegen de vlakte. Koersen begint meer en meer een wedstrijd "last man standing" te worden.

    Comment


    • #32
      Re: de Tour

      Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
      Hij zal nog wel een kermiskoers winnen later dit jaar en dan zeggen dat zijn jaar geslaagd is (lees: genoeg verdiend door weinig te koersen / winnen). Dit is ook van toepassing op Jelle Vanendert, maar die wint al 3 jaar zelfs geen kermiskoers.
      Tom Boonen, Jurgen van den Broeck en Jelle Vanendert: drie renners waar ik nooit voor heb gesupporterd en het ook nooit zal doen.
      Ik heb er ook mijn geloof in verloren.
      Jurgen Van Den Broueck kwam gisteren weer met een wollige uitleg voor de dag dat het podium nog haalbaar is.
      Hij moet na een jaar keihard trainen al lossen in het middengebergte,
      Van Froome en Contador moet hij al geen schrik meer hebben, hoe komt het dat hij al op meer dan 4 minuten achterstand staat ?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #33
        Re: de Tour

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        ...
        hoe komt het dat hij al op meer dan 4 minuten achterstand staat ?
        de verkeerde afslag genomen..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #34
          Re: de Tour

          Da's door die renners die demarreren en tijd winnen zoals Martin vorige zondag in Mulhouse. Daar gaat het peloton zich niet moe voor maken.
          Zo'n situaties halen altijd alles wat doorheen. Bergrenners sparen hier nog hun krachten en vertonen zich nog niet.

          Eens de bergen beginnen ga je die renners die nu op kop staan niet meer zien, dat zijn dan de afvallertjes die achteraan in het peloton meebengelen. En op dat moment moeten mensen als Jurgen naar voren schuiven in het klassement omdat dit de plaatsen zijn waar ze kunnen uitblinken, en de kloof in voorsprong groter wordt.

          Comment


          • #35
            Re: de Tour

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Ik heb er ook mijn geloof in verloren.
            Jurgen Van Den Broueck kwam gisteren weer met een wollige uitleg voor de dag dat het podium nog haalbaar is.
            Hij moet na een jaar keihard trainen al lossen in het middengebergte,
            Van Froome en Contador moet hij al geen schrik meer hebben, hoe komt het dat hij al op meer dan 4 minuten achterstand staat ?
            En zeggen dat J. Vandenbroeck een gans jaar niks anders doet dan zich voorbereiden op de Tour. als dat natuurlijk faalt is er niks hé.
            Zoiets gelijk Boonen die zich een gans jaar voorbereidt op de klassiekers. Geen winst in het voorjaar,tenzij ergens waar er veel poen te pakken is (Quatar en dergelijke), Belgisch kampioenschap verkwanseld, geen Tour, want dat is niks voor hem. Alé.., van een luxeleventje gesproken voor zijn leeftijd. Ben benieuwd hoelang zijn sponsors dit nog gaan dulden, tenzij hij en zijn boezemvriend, manager, één en ander voor elkaar te verbergen hebben.
            Last edited by enero; 15 juli 2014, 21:08.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #36
              Re: de Tour

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              En zeggen dat Van Den Brouck een gans jaar niks anders doet dan zich voorbereiden op de Tour. als dat natuurlijk faalt is er niks hé.
              Zoiets gelijk Boonen die zich een gans jaar voorbereidt op de klassiekers. Geen winst in het voorjaar,tenzij ergens waar er veel poen te pakken is (Quatar en dergelijke), Belgisch kampioenschap verkwanseld, geen Tour, want dat is niks voor hem. Alé.., van een luxeleventje gesproken voor zijn leeftijd. Ben benieuwd hoelang zijn sponsors dit nog gaan dulden, tenzij hij en zijn boezemvriend, manager, één en ander voor elkaar te verbergen hebben.
              Je hebt renners die voor de voorjaarsklassiekers gaan, en je hebt er die voor de grote touren gaan, en de rest van het jaar inderdaad niets.
              Doch,... je hebt ook renners die in geen van beiden uitblinken, die nooit winnen, of die enkel dienen als knecht of hulpje van anderen.
              Over hen wordt er nooit iets gezegd, en ze worden ook niet door het slijk gehaald omdat ze nooit winnen.

              Comment


              • #37
                Re: de Tour

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Je hebt renners die voor de voorjaarsklassiekers gaan, en je hebt er die voor de grote touren gaan, en de rest van het jaar inderdaad niets.
                Doch,... je hebt ook renners die in geen van beiden uitblinken, die nooit winnen, of die enkel dienen als knecht of hulpje van anderen.
                Over hen wordt er nooit iets gezegd, en ze worden ook niet door het slijk gehaald omdat ze nooit winnen.
                Hier het palmares van Jurgen Vandenbrouck: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jurgen_Van_den_Broeck
                Behalve criteriums zie ik hier niets wereldschokkend staan.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #38
                  Re: de Tour

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Hier het palmares van Jurgen Vandenbrouck: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jurgen_Van_den_Broeck
                  Behalve criteriums zie ik hier niets wereldschokkend staan.
                  Is toch niet niks:
                  Ronde van Frankrijk 3e (2010)
                  Ronde van Italië 6e (2008)
                  Ronde van Spanje 8e (2011)

                  Bovendien heeft hij een zware herstelling na een ongeval achter de rug. Moeilijk om nadien meteen grote overwinningen te kunnen tonen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: de Tour

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Hier het palmares van Jurgen Vandenbrouck: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jurgen_Van_den_Broeck
                    Behalve criteriums zie ik hier niets wereldschokkend staan.
                    Inderdaad Ivan, dus bij gebrek aan een betere Belgische klimmer krijgt die dus eveneens veel krediet. Maar goed als je geen betere hebt moet je het doen met wat er is hé.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #40
                      Re: de Tour

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Is toch niet niks:
                      Ronde van Frankrijk 3e (2010)
                      Ronde van Italië 6e (2008)
                      Ronde van Spanje 8e (2011)

                      Bovendien heeft hij een zware herstelling na een ongeval achter de rug. Moeilijk om nadien meteen grote overwinningen te kunnen tonen.
                      Respect voor revalidatie hoor, maar die 3e plaats was wel in een gecontesteerde tour.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: de Tour

                        Ik zou er een combinatiesport van maken. Wielrenner/scherpschieten lijkt me bijvoorbeeld wel tof. :-)

                        Wat me enigszins stoort aan het tour de france verhaal is dat je geen tv kan opzetten magazine opendoen of je word er mee rond de oren geslagen. Met het WK voetbal was dat zelfs nog een graadje erger, maar daar kom je in het weekend tenminste goedkope afkooksels in drommen van op de weg tegen terwijl ze naar uw auto stampen en oudere fietsers, honden en andere weggebruikers van de weg rijden.

                        Wat heel dat doping verhaal betreft is dat toch heel simpel? Iedereen die beroepsrenner is moet elke maand een controle laten doen. Eens per maand op een willekeurig tijdstip. En zelf te betalen he. Niet de belastingbetaler ervoor laten opdraaien. The cost of doing bussiness. Als it'er moet ik ook mijn certificaten hebben om mijn boterham te kunnen verdienen.
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment


                        • #42
                          Re: de Tour

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Respect voor revalidatie hoor, maar die 3e plaats was wel in een gecontesteerde tour.
                          Wat betwist je aan die tour ?

                          ( En laat doping erbuiten, laten we aannemen dat elke renner dat neemt. )

                          Comment


                          • #43
                            Re: de Tour

                            Bij mijn overbuur hangt de Belgische vlag nog aan de achterzijde van zijn huis.
                            Een restant van het WK in Brazilië?
                            Het is mogelijk dat hij ze niet meer ziet hangen
                            Of hij is een echte Belg en een niet klein te krijgen supporter van ons WK-team.
                            Supporters zijn er in alle maten en gewichten.

                            In het voetbal vallen de spitsen op omdat die de doelpunten maken.
                            In de wielrennerij de winnaars, hun knechten komen zelden in beeld.

                            Overal is er 'bijna' bij.
                            In elke sport duikt die op.
                            Maar 'bijna', wint nooit.
                            En het lijkt er ook sterk op dat al het werk om er bijna te geraken, waardeloos is.
                            En het lijkt er ook op dat dit werk geen betaling verdient.
                            Alleen de overwinning zou alles rechtvaardigen.
                            Als dat zo is dan kan 99% van de mensheid nu beter stoppen met hetgeen ze bezig is.

                            Het gaat hier over efficiënt zijn.
                            Doet me denken aan uitspraken van tijdens de voorbije verkiezingen.
                            Na de verkiezingen zijn het juist deze uitspraken die het meest verkracht worden.
                            En ik betwijfel sterk dat efficiëntie de wereld zal redden.

                            Ik laat me soms ook meeslepen
                            En ik heb Jurgen Van den Broeck ook geplaagd.
                            Maar ik heb hem minder pijn gedaan dan de pijn door de drie valpartijen in deze Tour.
                            Er zijn in de media verschillende verklaringen te lezen over die valpartijen en waarom.
                            Weten we het nu? En wordt alles opgelost?
                            En als die morgen een bergrit wint?
                            Stel dat die overmorgen nog een keer valt?

                            Te hoge verwachtingen kunnen bij supporters grote teleurstellingen 'baren' als het fout loopt.
                            De realiteit is dikwijls anders dan de hoop die men had.
                            Dat is natuurlijk altijd pijnlijk en zeker als men moeite heeft om die te verwerken.
                            Het wordt ons ook met de paplepel ingegeven: beloftevolle voetballers, beloftevolle renners, talent in overvloed enz. zijn een paar uitspraken.
                            Weer een extra hoopje hoop en wat hoop doet moet ik niet uitleggen
                            Ik zal nooit beweren dat supporters dommeriken zijn maar ze mogen wel eens gaan nadenken.

                            Waarom willen we winnaars?
                            Omdat wij het niet zijn?
                            Omdat het aura van de glorie bij een overwinning in alle richtingen schijnt en wij een deeltje voelen?
                            Ja dat kan deugd doen als je er in gelooft
                            Het geeft de burger moed en sterkte, het laadt batterij op, vreugde of blijheid bij hoog een laag.
                            Iedereen kan weer een gelukkig stukje verder.

                            Een schouderklopje of een woord van troost kan ook deugd doen.
                            Voor mij is dat beter op zijn plaats dan kritiek (of vaststellingen ) voor iemand die drie keren is gevallen.
                            Ooit was er iemand die veertien keren viel en telkens weer opstond.
                            Dat was niet in de Tour maar in de straten van Jeruzalem.

                            Soms hoor je wel eens dat een voetbalcoach, tijdens de rust, eens flink van zijn neus maakt.
                            Als elke speler zijn best heeft gedaan dan is zoiets niet op zijn plaats, dat is fout.
                            Ben wel voorstander van iedereen gelijk voor de wet.

                            Een leraar zei ooit dat je een dichter moet beoordelen naar zijn beste werk.
                            In de sport mag dat niet?
                            Thomas De Gendt won in 2012 op de Stelvio.
                            Hij was de held op die dag maar net niet genoeg voor een standbeeld
                            Jurgen werd 4de in de Tour van 2012.
                            Hij was geen held en kreeg geen standbeeld.
                            Wel werd er weer veel hoop gecreëerd voor 2013.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: de Tour

                              Nadat gisteren Contador viel en door een scheenbeenbreuk de Tour moest verlaten,
                              kondigde de Zwitster Fabian Cancellara vandaag op de rustdag aan dat ook hij uit de wedstrijd stapt.
                              Naar eigen zeggen wil hij zich optimaal kunnen concentreren op andere wedstrijden die later in het wielerseizoen plaatsvinden.

                              Nog een paar Jurgen en je kan niet meer verliezen
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #45
                                Re: de Tour

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Is toch niet niks:
                                Ronde van Frankrijk 3e (2010)
                                Ronde van Italië 6e (2008)
                                Ronde van Spanje 8e (2011)

                                Bovendien heeft hij een zware herstelling na een ongeval achter de rug. Moeilijk om nadien meteen grote overwinningen te kunnen tonen.
                                Voor een kopman in het wielrennen tellen vooral overwinningen.

                                Comment

                                Working...
                                X