Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Tour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: de Tour

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    En wat dan te denken van Boonen. Wat doet die eigenlijk nog in het wielerpeleton? Volgens mij is die meer bezig met dure auto's in de prak rijden dan met fietsen...
    Maar wat heeft iemands privéleven te maken met zijn professionele carrière?

    Ga je tegen je bakker ook mekkeren dat zijn pistoleetjes niet goed smaken, omdat hij in zijn vrije tijd graag op een WII speelt?

    Comment


    • #17
      Re: de Tour

      De VRT beschikt normaal gezien over de meeste know-how als het over wielrennen gaat.
      Helaas vinden de commentatoren zichzelf en hun ego heel belangrijk en wordt niet relevante details veel te veel uitvergroot. Wuyts is daar een meester in.
      Dopinggebruik wordt tot vervelens toe herhaald.
      Vorige week zat Jeanine Bisschops in Le Vélo. Zielig hoe die probeerde haar onwetendheid over de koers te camoufleren door wat flauwe grapjes uit haar mouw te schudden.
      De VRT heeft veel van haar pluimen verloren.
      En Boonen ? Ja, waar is Boonen ?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: de Tour

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Daar doet(n) de presentator(en) tenminste rustig hun verhaal zonder zever te verkondigen over zuiver technische wielrennerspraat waar de doorsnee kijker helemaal niks aan heeft.
        Ik vind dat net leuk en zelfs interessant.
        Dat is nét dat tikkeltje extra waarom ik kijk.

        Als het gewone jan-met-de-pet-commentaar is, dan kan ik zélf (of vrienden die meekijken) ook commentaar geven.
        Leuker om meerwaarde te krijgen, anders kijk je niet naar hun programma, maar ga je op café voor cafépraat te horen.

        En Wuyts die overloos inzoomt op random trivia... nouja, het is gewoon lollig
        Dàt is koers ! Zonder Wuyts kijken we toch niet meer?

        Comment


        • #19
          Re: de Tour

          Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
          ..........Mijn voorkeur qua commentaar gaat uit naar Renaat Schotte en José de Cauwer....
          heerlijk die twee.
          zoals ze elkaar soms de loef af willen steken bevalt mij wel.
          kijk de koers dan ook altijd op de Belgische TV.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: de Tour

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Begrijp ik 100%.

            Iedereen keek naar Lance Armstrong
            Eddy Merckx was (is?)de grootste vriend van Lance.
            Eddy Merckx die zelfs niet aan een tafel wil zitten als er ook maar één woord wordt gesproken over doping.
            Alhoewel hij zelf ooit zei (Rik Van Steenbergen leefde nog) dat je een Tour niet kan winnen op een snee brood met siroop.
            Ik kan me vergissen, maar was dat niet Anquetil die dat gezegd had?
            Nu gelijk wie het is, wat ik hypocriet vind van de Tourdirectie is dat ze renners die bekend hebben, hun gele (Riis) of groene trui (Zabel) afnemen.
            terwijl zij die zwijgen nog steeds op de erelijsten staan.
            Rudi
            Last edited by rudimaes; 14 juli 2014, 09:20.

            Comment


            • #21
              Re: de Tour

              Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
              Ik kan me vergissen, maar was dat niet Anquetil die dat gezegd had?
              Nu gelijk wie het is, wat ik hypocriet vind van de Tourdirectie is dat ze renners die bekend hebben, hun gele (Riis) of groene trui (Zabel) afnemen.
              terwijl zij die zwijgen nog steeds op de erelijsten staan.
              Rudi
              't Was ook Merckx
              Ze waren met vier samen op tv toen dit gezegd werd.
              Merckx, van Looy, van Steenbergen, de vierde weet ik niet meer.

              De rit van vandaag verloopt anders dan men gedacht heeft
              Volgens Wuyts is dat omdat de renners van het spul afblijven.
              Tegenwoordig kan men doping vinden in stalen van renners wat een paar jaar terug nog niet kon.
              Die nu nog gepakt worden "hangen"
              Daarom dat de renners voorzichtig zijn en hun krachten sparen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: de Tour

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                De VRT beschikt normaal gezien over de meeste know-how als het over wielrennen gaat.
                Helaas vinden de commentatoren zichzelf en hun ego heel belangrijk en wordt niet relevante details veel te veel uitvergroot. Wuyts is daar een meester in.
                Dopinggebruik wordt tot vervelens toe herhaald.
                Vorige week zat Jeanine Bisschops in Le Vélo. Zielig hoe die probeerde haar onwetendheid over de koers te camoufleren door wat flauwe grapjes uit haar mouw te schudden.
                De VRT heeft veel van haar pluimen verloren.
                En Boonen ? Ja, waar is Boonen ?
                In de sport is de concurrentie bij journalisten enorm.
                Kan men zich misschien moeilijk voorstellen maar het is zo.
                Rik De Saedeleer was zeer populair bij kijkers en luisteraars, niet bij zijn collega's op de BRT.
                Rik had dus 'macht'...maar hij was zeer goed in wat hij deed.
                De man had kennis en wist veel. Ook persoonlijke dingen van sportlui.
                Gisteren bij de finale op WK dacht ik nog:" Hoe zou Rik dit gedaan hebben"
                Rik heeft ook zijn deel gehad in wielerwedstrijden.
                Bijv. die 'round up'.
                Dus niet alleen één renner in de gaten houden of enkel het peloton.
                Als je dat doet dan weet de kijker nog niets he.
                2 of 3 motards geven de situatie beter in beeld.
                Het is ook daardoor dat de VRT ook buitenlandse wedstrijden in beeld mag brengen.

                Het werkt ook anders: niet wat je kent maar WIE je kent.
                Moet wel bekennen dat dit op andere plaatsen ook waar is.
                In 'Extra Time" bijv. verdween plots Herman Brusselmans.
                Er mocht niet meer gelachen worden.
                Een zeer bekende en bekwame reporter uit de Kempen werd ook klakkeloos aan de deur gezet,
                omdat die TE populair werd.
                In beide gevallen was het dezelfde persoon die gewoon zijn gang mocht gaan, een wringer en ego 1ste klasse.

                Ach ja, Jeanine Bisschops
                Ik ken ze niet persoonlijk maar het was dus imo een afgang.
                Karl moest ze nog af en toe in toom houden

                Wat die pluimen van de VRT betreft.
                Ik denk dat gefundeerde ernst of kwaliteit moet plaats maken voor meer oppervlakkigheid.
                De interesse van het volk verschuift en dan tellen kijkcijfers en vooral de centen.
                Er zijn ook imho teveel onzinzenders en België is er te klein voor: teveel zenders voor een klein landje.
                En die hebben het moeilijk. En dan denken die nog dat de Staat moet bijspringen en nog dergelijke zaken.
                De reclame inkomsten lopen terug of er is minder om te verdelen.
                En geef maar toe: de meeste mensen hebben de schi.t aan al die reclame.
                Wat gebeurt dan? Dan gaan ze op een of andere manier samenwerken en dan is het helemaal gedaan
                Wat heeft 'Vier' of 'Vijf' al niet gedaan?
                En daar boven op zou men ons nog verplichten om reclame te bekijken, doorspoelen zou dan niet meer kunnen enz. enz.
                Waar zijn die in godsnaam mee bezig?

                Tommeke, Tommeke, Tommeke?
                Ach ja, die heeft zijn beste bonen al verschoten
                En doet alleen nog mee aan wedstrijden waar hij nog eens kans heeft.
                Ik heb totaal niks tegen Tom, niet als 'voorbeeldfunctie' noch als renner.
                Zonder media wisten we niks.
                In Frankrijk en zeker in Italië was die al lang een held, met standbeeld.
                We hebben van hem toch kunnen genieten, niet?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: de Tour

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  't Was ook Merckx
                  Ze waren met vier samen op tv toen dit gezegd werd.
                  Merckx, van Looy, van Steenbergen, de vierde weet ik niet meer.

                  De rit van vandaag verloopt anders dan men gedacht heeft
                  Volgens Wuyts is dat omdat de renners van het spul afblijven.
                  Tegenwoordig kan men doping vinden in stalen van renners wat een paar jaar terug nog niet kon.
                  Die nu nog gepakt worden "hangen"
                  Daarom dat de renners voorzichtig zijn en hun krachten sparen.
                  Tegenwoordig eten ze 's morgens veel eieren ...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: de Tour

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

                    We hebben van hem toch kunnen genieten, niet?
                    Iedereen zijn meug natuurlijk, mat hier wordt van andere dingen genoten dan van bonen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: de Tour

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Tegenwoordig eten ze 's morgens veel eieren ...
                      Aha, dat is nieuw.
                      Misschien eieren van struisvogels? Daar zit meer in
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: de Tour

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Iedereen zijn meug natuurlijk, mat hier wordt van andere dingen genoten dan van bonen.
                        Hm, ik heb al last als ik donker brood eet
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: de Tour

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Iedereen zijn meug natuurlijk, mat hier wordt van andere dingen genoten dan van bonen.
                          Humor van de "bovenste"plank .

                          Comment


                          • #28
                            Re: de Tour

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            En wat dan te denken van Boonen. Wat doet die eigenlijk nog in het wielerpeleton? Volgens mij is die meer bezig met dure auto's in de prak rijden dan met fietsen...
                            Hij zal nog wel een kermiskoers winnen later dit jaar en dan zeggen dat zijn jaar geslaagd is (lees: genoeg verdiend door weinig te koersen / winnen). Dit is ook van toepassing op Jelle Vanendert, maar die wint al 3 jaar zelfs geen kermiskoers.
                            Tom Boonen, Jurgen van den Broeck en Jelle Vanendert: drie renners waar ik nooit voor heb gesupporterd en het ook nooit zal doen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: de Tour

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Wat die pluimen van de VRT betreft.
                              Ik denk dat gefundeerde ernst of kwaliteit moet plaats maken voor meer oppervlakkigheid.
                              De interesse van het volk verschuift en dan tellen kijkcijfers en vooral de centen.
                              Er zijn ook imho teveel onzinzenders en België is er te klein voor: teveel zenders voor een klein landje.
                              En die hebben het moeilijk. En dan denken die nog dat de Staat moet bijspringen en nog dergelijke zaken.
                              De reclame inkomsten lopen terug of er is minder om te verdelen.
                              En geef maar toe: de meeste mensen hebben de schi.t aan al die reclame.
                              Wat gebeurt dan? Dan gaan ze op een of andere manier samenwerken en dan is het helemaal gedaan
                              Wat heeft 'Vier' of 'Vijf' al niet gedaan?
                              En daar boven op zou men ons nog verplichten om reclame te bekijken, doorspoelen zou dan niet meer kunnen enz. enz.
                              Waar zijn die in godsnaam mee bezig?
                              Ik ben een enorme wielerliefhebber, zowel van wegwielrennen, veldrijden, mountainbiken, dameswielrennen, jeugdwielrennen. Alleen de piste en BMX interesseert me weinig. Toch vind ik dat de VRT qua uitzendingen te veel wielrennen en voetbal toont in vergelijking met de andere sporten. Vrijwel nooit hoor je daar iets over motorsport (de Belgen zijn nochtans in de motorcross wereldtop... weliswaar na Cairoli de laatste jaren en in de wegrace behaalde Xavier Siméon enkele mooie resultaten in de GP's, niet meer vertoond door een Belg sinds begin jaren '90), snooker, badminton, tafeltennis, zeilen, surfen, kajakken enz...

                              Comment


                              • #30
                                Re: de Tour

                                Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                                Ik ben een enorme wielerliefhebber, zowel van wegwielrennen, veldrijden, mountainbiken, dameswielrennen, jeugdwielrennen. Alleen de piste en BMX interesseert me weinig. Toch vind ik dat de VRT qua uitzendingen te veel wielrennen en voetbal toont in vergelijking met de andere sporten. Vrijwel nooit hoor je daar iets over motorsport (de Belgen zijn nochtans in de motorcross wereldtop... weliswaar na Cairoli de laatste jaren en in de wegrace behaalde Xavier Siméon enkele mooie resultaten in de GP's, niet meer vertoond door een Belg sinds begin jaren '90), snooker, badminton, tafeltennis, zeilen, surfen, kajakken enz...

                                Er bestaat een oude mop (grap):
                                "Als er ergens in Vlaanderen drie fietsen tegen een kerkdeur staan, dan zal de VRT dat in beeld brengen"

                                De laatste maanden was er volleybal te zien en hockey.
                                Toen Raymond Ceulemans actief was zagen we ook meer biljart op tv.
                                Herinner je nog de matchen van Henin en Kim Clijsters.
                                J.M. Saive en tafeltennis.
                                Pa en zoon Everts in de motorcross.
                                F1 in Zolder. (heb er nog dia's van)

                                Er komen meer van onze sporters op tv tijdens de Olympische Spelen.
                                Hun specifieke sport zie je idd. zelden op tv.
                                Denk maar aan bijv. Annelies Bredael in 't roeien.

                                Paardrijden of jumping zie je haast nooit.
                                Zijn we ook redelijk goed in.

                                Er is een oplossing
                                Meer mensen die uitmuntend zijn in hun sport
                                En ook meer geld jammer genoeg.
                                Zulke mensen maken hun sport populair en dan zal de tv ook wel komen
                                Last edited by theokus; 15 juli 2014, 13:36.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X