Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wifi versterker ervaring?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wifi versterker ervaring?

Ik zou niet op verlof gaan, als internet zoveel belangrijker is dan je verlof zelf ... blijf achter je PC zitten.
    Zoveel gedoe om wat WiFi op hotel ... inderdaad, neem dan een data optie voor je GSM.
    Of ga je ginder ook een paar films downloaden?
    Ik ben al content dat er eens geen internet is en het mij verplicht om van andere zaken te genieten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

@Verseg: Er kunnnen best wel redenen zijn waarom internet op hotel belangrijk is. Ik denk maar aan contact met familie, mensen die geacht worden hun mail af en toe te checken van het werk, planning van je uitstappen,... Als die dingen belangrijk voor je zijn blijf je best NIET thuis achter je pc zitten :-) De redenen dat TS internet wil op zijn kamer zijn volledig aan hem/haar. Al wil men op hotel de volle 3 weken naar vettige filmpkes gaan zitten kijken voor zijn verliof om te krijgen, dan is het toch nog altijd niet aan anderen om te zeggen dat je dat beter thuis doet?

On topic: Mijn ervaringen met wifi op locatie is ook niet geweldig. Je kan dat op een paar manieren ondervangen:
      - Als je een smartphone hebt die als wifi hotspot kan dienen kan je dat gebruiken voor je internet (vooropgesteld dat je daar 3g of 4g hebt). Dit doe je best met een lokaal prepaidkaartje omwille van de prijs.
      - Je kan een mobiel wifi hotspotje aanschaffen waar je ook een SIM kaart in kwijt kan en zo een lokaal netwerk opzetten (tis zo simpel als bonjour) dat ook weer via 3g of 4g connecteert (dat gebruik ik meestal)
      - in sommige hotels kan je mits bijbetaling (ompkoping van de maitre d'hotel) wel iets geregeld krijgen rond de snelheid van het wifi netwerk. De meeste zijn gecapped om te vermijden dat mensen het internet gaan leechen op hun kosten.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik zou niet op verlof gaan, als internet zoveel belangrijker is dan je verlof zelf ... blijf achter je PC zitten.
        Zoveel gedoe om wat WiFi op hotel ... inderdaad, neem dan een data optie voor je GSM.
        Of ga je ginder ook een paar films downloaden?
        Ik ben al content dat er eens geen internet is en het mij verplicht om van andere zaken te genieten.
        Wanneer je een schermpje voor je snottert hebt hoef je niet naar het geklets van je reisgenoten te luisteren en kun je fijn wegblijven bij de dijenklets avonden, niet bij het zwembad rondhangen of een bergwandeling maken, geen excursies; gelukkig niets van dat alles maar heerlijk contact houden met de thuisblijvers, de buurvrouw; je baas en je café maatje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Hotels werken meestal met meerdere) accesspoints per verdieping en de routers zijn meestal niet van het huis/tuin/keuken soort.
          Hoeveel connecties heeft weinig te maken met het zwakke signaal, wel met de snelheid hoewel die meestal gecapped is. Zelfs op fiber ga je meestal maar een paar Megabit krijgen.
          De hotelverbinding kan een beperkende factor zijn. Best testen als je heel vroeg/laat op de kamer bent en iedereen slaapt. Ook dit heeft geen effect op het zwakke signaal natuurlijk.

Welk nut heeft WiFi als enkel interne traffic toegestaan is? Om de menukaart te kunnen zien? Mogelijk staan er wel poorten geblokkeerd (poort 25 bv.) maar gewoon surfen moet altijd kunnen.

De vraag van Bouk is irrelevant tenzij hij daar zelf al geweest is en de set-up kent.

Zwak WiFi signaal in een hotel wil zeggen, dichter bij de bron proberen te geraken (lobby), proberen het signaal op te krikken (externe antenne) of berusten in het feit dat het niet/half werkt.

Is het belangrijk dat je een goede verbinding hebt dan is mogelijk de aanschaf van een 3G (4G) hotspot een optie. Lokaal SIMkaartje kopen en je kan je eigen wireless netwerkje gebruiken via een dataverbinding. Er van uitgaande dat je goede ontvangst hebt voor GSM signalen natuurlijk.
          Andere optie is je GSM met data gebruiken en "internet delen". Beiden zijn mits een beetje kennis perfect op te stellen.
          1/ jij zegt externe usb adapter. Ik zeg: externe usb adapter met daarrond een huls om te kunnen mikken (meer kans op beter resultaat.
          2/ Ik weet al minstens 3 hotels die enkel een intranet ter beschikking stelden voor: menu / animatie / boekingen uitstappen en waar gewoon surfen dus niet mogelijk was.
          3/ Afhankelijk van de grootte van het hotel is het zeker en vast een huis/tuin/keuken routertje, opgesteld door de neef van de vriend van de vrouw van de tuinier.
          4/ Bouk zijn posts zijn meestal irrelevant, maar vind het leuk om hem toch eens tot antwoord te dienen.
          5/ ts praat over een zwakke verbinding, hij kan contact maken maar haalt niets binnen... dat lijkt mij een trage verbinding... kan dus door overbevolkte router komen. Ik lees nergens dat het signaal zwak is.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Wanneer je een schermpje voor je snottert hebt hoef je niet naar het geklets van je reisgenoten te luisteren en kun je fijn wegblijven bij de dijenklets avonden, niet bij het zwembad rondhangen of een bergwandeling maken, geen excursies; gelukkig niets van dat alles maar heerlijk contact houden met de thuisblijvers, de buurvrouw; je baas en je café maatje.
            Gebruik maken van internet op locatie om wandelroutes en fietsroutes uit te stippelen, nazicht van weerbericht, opzoeken van toeristische info (alhoewel je dit in principe thuis hebt voorbereid), openingsuren van kabelbanen, trein- en busschema's, enz....
            Last edited by guido1956; 14 juli 2014, 07:26.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
              Gebruik maken van internet op locatie om wandelroutes en fietsroutes uit te stippelen, nazicht van weerbericht, opzoeken van toeristische info (alhoewel je dit in principe thuis hebt voorbereidt), openingsuren van kabelbanen, trein- en busschema's, enz....
              meestal werkt het in de lobby van het/een Hotel het beste.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X