Naast mijn Harley heb ook 'sinds verleden jaar een R1150RT bij aangeschaft.
De BMW heb ik volledig in orde gezet en opnieuw te koop aan geboden.
Waarom ?... de reden:
Bij de Honda dealer heb ik een klein testritje gemaakt met een nieuwe NC700 DCT.
DCT is in principe hetzelfde als 'n DSG automaat.
Ik had nooit gedacht dat dit zo zalig zou rijden.
De dealer en technieker reden zelf met DCT uitvoering en waren vol lof. Dat laatste kan ik echt bevestigen.
Deze motorfiets is zo licht (220 Kg) met een zeer laag zwaartepunt, dat het lijkt dat je met een brommertje rijdt.
Zeer raar als je de linker hendel zoekt, want die is er niet.
Je zet die motor in D of S, wat normaal gewoon Drive is of Sport stand is.
Die staat in bv D (1), maar er gebeurd niets. Je draait aan de gas en daar gaat die.
Schakelen met die dual clutch transmission verloopt vlekkeloos. Fraai stukje techniek.
Handmatig flippen gaat dus ook.
Op de motor stond nog een Arrow uitlaat, met een hele mooie deep-sound van een 2 cylinder...zalig.
Gisteren heb ik op een F800GS gezeten en dat zat bijlange niet zo goed.
Vandaag heb ik echt mijn hartje kunnen ophalen. Dit was echt fun-rijden met Honda.
Soepel, goed koppel onderin en 'n betere vering als mijn RT.
Ooit gelezen dat deze Honda de verkoopcijfers van alle andere motoren voorbijgestoken heeft. Ik weet nu waarom.
Motor is degelijk afgewerkt, het uitzicht is ... smaak. Ik zie de adventure uitvoering graag.
De motoren van 2014 zijn iets zwaarder geworden, nu 750cc.
Voor mij zou het dus de NC750X ABS DCT worden.
Voor diegene die nog een motor zoeken in deze klasse, check it out
De BMW heb ik volledig in orde gezet en opnieuw te koop aan geboden.
Waarom ?... de reden:
Bij de Honda dealer heb ik een klein testritje gemaakt met een nieuwe NC700 DCT.
DCT is in principe hetzelfde als 'n DSG automaat.
Ik had nooit gedacht dat dit zo zalig zou rijden.
De dealer en technieker reden zelf met DCT uitvoering en waren vol lof. Dat laatste kan ik echt bevestigen.
Deze motorfiets is zo licht (220 Kg) met een zeer laag zwaartepunt, dat het lijkt dat je met een brommertje rijdt.
Zeer raar als je de linker hendel zoekt, want die is er niet.
Je zet die motor in D of S, wat normaal gewoon Drive is of Sport stand is.
Die staat in bv D (1), maar er gebeurd niets. Je draait aan de gas en daar gaat die.
Schakelen met die dual clutch transmission verloopt vlekkeloos. Fraai stukje techniek.
Handmatig flippen gaat dus ook.
Op de motor stond nog een Arrow uitlaat, met een hele mooie deep-sound van een 2 cylinder...zalig.
Gisteren heb ik op een F800GS gezeten en dat zat bijlange niet zo goed.
Vandaag heb ik echt mijn hartje kunnen ophalen. Dit was echt fun-rijden met Honda.
Soepel, goed koppel onderin en 'n betere vering als mijn RT.
Ooit gelezen dat deze Honda de verkoopcijfers van alle andere motoren voorbijgestoken heeft. Ik weet nu waarom.
Motor is degelijk afgewerkt, het uitzicht is ... smaak. Ik zie de adventure uitvoering graag.
De motoren van 2014 zijn iets zwaarder geworden, nu 750cc.
Voor mij zou het dus de NC750X ABS DCT worden.
Voor diegene die nog een motor zoeken in deze klasse, check it out
Comment