Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

Eigenlijk vind ik die "afkeer" van die Microsoft-account wat vreemd. Als ze een iPad of iPhone hebben, dan vindt niemand het vreemd dat hij in iTunes zijn account moet vervolledigen en daar zelfs zijn betaalgegevens moet neerpennen. Met een Android tablet geldt hetzelfde voor de playstore en de Google account (behalve de betaalgegevens dan).
    Voor dropbox en aanverwanten vullen we ook gemakkelijk onze gegevens in.
    Maar als Microsoft het ons makkelijk wil maken en zorgt dat je met die account een aantal zaken kan combineren (zoals hun app store, Skype en One drive om maar iets te zeggen), dan is het van Ho, ho, ho...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Weerberichten, nieuws, toegang tot de store....denk ik.
      Ik log niet in met een Microsoft account op mijn Windows.
      Enige is dat je in de andere applicaties dan eenmalig moet inloggen, tenzij je opgeeft om de gegevens niet te onthouden.
      Verder geen verschil in gebruik.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Maar als Microsoft het ons makkelijk wil maken en zorgt dat je met die account een aantal zaken kan combineren (zoals hun app store, Skype en One drive om maar iets te zeggen), dan is het van Ho, ho, ho...
        We hebben het niet over geen gegevens willen geven, maar over niet permanent inloggen op die account.

Als de server van Skype eruit ligt, dan kan je niet inloggen op Skype.
        Maar wat als Microsoft je paswoord niet herkent om een of andere reden?
        Dan ligt er veel meer uit dan Skype alleen.

En inloggen met gegevens die je bij vreemden opslaagt, dan kunnen ze mits misbruik admin zijn op je PC.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          We hebben het niet over geen gegevens willen geven, maar over niet permanent inloggen op die account.

Als de server van Skype eruit ligt, dan kan je niet inloggen op Skype.
          Maar wat als Microsoft je paswoord niet herkent om een of andere reden?
          Dan ligt er veel meer uit dan Skype alleen.

En inloggen met gegevens die je bij vreemden opslaagt, dan kunnen ze mits misbruik admin zijn op je PC.
          Zelfs zonder internetverbinding kan je inloggen op je PC met zo'n microsoft-account. Werken met je PC lukt dus. Uiteraard werken de "goodies" dan niet. De gegevens nodig om op je PC in te loggen worden nog altijd lokaal opgeslagen ook met zo'n microsoft account. Om in te breken op jou PC zullen ze nog altijd moeten inbreken op jou PC en niet bij Microsoft...
          Dat microsoft account werkt echt compleet anders dan bv. een "floating account" zoals dat in een domein gebruikt wordt en dus dient om op verschillende PC's in het domein toch eenzelfde "windows" te behouden.
          Last edited by polleke_cgc; 23 juni 2014, 23:08.
          Groeten,

Polleke

Comment

De gegevens nodig om op je PC in te loggen worden nog altijd lokaal opgeslagen ook met zo'n microsoft account. Om in te breken op jou PC zullen ze nog altijd moeten inbreken op jou PC en niet bij Microsoft...
            Je logt dan op je PC aan met dezelfde gegevens als je Microsoft account ... als iemand de gegevens van je Microsoft account kent, dan weet die meteen ook het paswoord van je PC.
            Hoe meer accounts je gaat koppelen aan één login, hoe meer ze bij misbruik ineens in handen hebben met slechts één account.
            Vereenvoudigen heeft zo ook zijn nadeel.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Hoe meer accounts je gaat koppelen aan één login, hoe meer ze bij misbruik ineens in handen hebben met slechts één account.
              Beetje vreemde stelling van jou als ik me je Doccle standpunt herinner. Natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar toch.
              Niet de bedoeling om hier dat topic verder uit te spitten hé.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Je logt dan op je PC aan met dezelfde gegevens als je Microsoft account ... als iemand de gegevens van je Microsoft account kent, dan weet die meteen ook het paswoord van je PC.
                't Is nog altijd de bedoeling dat je je gegevens niet aan iemand anders geeft. Je kan daar zelf ook het aantal zaken voor doen : link...
                Groeten,

Polleke

Comment

't Is nog altijd de bedoeling dat je je gegevens niet aan iemand anders geeft. Je kan daar zelf ook het aantal zaken voor doen : link...
                  Het ging erover dat als er bij Microsoft iets gehackt wordt, niet dat jij het geeft uit vrije wil, dat ze dan alles van u hebben.
                  En dat hacken kan niet alleen door Microsoft zelf, maar je weet maar nooit.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Beetje vreemde stelling van jou als ik me je Doccle standpunt herinner. Natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar toch.
                    Je moet wel een verschil zien tussen iets aanhalen wat mogelijk is, of het volledig afkeuren.
                    Maar mijn stelling is tegenover Doccle nog niet zo vreemd.
                    Bij Doccle kan je (tot op heden) niets versturen, enkel ontvangen en dan nog wel facturen of afrekeningen.
                    Met de volledige controle over een PC kan je de hele wereld uitschelden met al je accounts, kan je op 86000 nieuwsbrieven intekenen, kunt ge alle documenten raadplegen, kunt ge mails versturen en heb je toegang tot alles wat er ook maar op je PC staat ... ze kunnen zelfs je 56716 foto's deleten of een spyware installeren.
                    Toch een heel groot verschil met Doccle.

Maar wees gerust, ik ben nog niet paranoia ... ik haal gewoon maar aan wat zou kunnen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Het ging erover dat als er bij Microsoft iets gehackt wordt, niet dat jij het geeft uit vrije wil, dat ze dan alles van u hebben.
                      En dat hacken kan niet alleen door Microsoft zelf, maar je weet maar nooit.
                      Als je je verstand gebruikt, en die "cloud"-dingen gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, dan hebben ze bitter weinig... In mijn ogen moet je zot zijn om echt belangrijke documenten op een one-drive, dropbox of google drive te zetten, met wat op mijn Facebook staat zal je van mij bitter weinig te weten komen. Skype gebruik ik niet. En van mij mag een hacker gerust weten welke apps op mijn PC staan : quasi geen, want die tegels gebruik ik quasi nooi...
                      Daarnaast moet een hacker nog altijd aan mijn PC geraken om in te loggen : en meestal ligt dat ding zelfs niet aan. De eerste hacker die er in slaagt om hier de elektriciteit van mijn PC op afstand in te schakelen moet ik nog tegenkomen...
                      En ook met een lokaal account moet je zorgen dat je paswoord wat juist gekozen is.

Ik vind het nog altijd vreemd dat apple bv. zo'n zaken (en zelfs veel verdergaand, want ze koppelen er zelfs je betaalgegevens aan) zonder problemen mag doen, maar als Microsoft er zelfs maar aan denkt om het ons makkelijk te maken is het blijkbaar schandalig...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Als je je verstand gebruikt, en die "cloud"-dingen gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, dan hebben ze bitter weinig...
                        Ik heb helemaal niet die cloud toepassingen willen aanhalen, ik heb het over documenten op de PC.

Daarnaast moet een hacker nog altijd aan mijn PC geraken om in te loggen : en meestal ligt dat ding zelfs niet aan.
                        Als men op een forum iets post, dan is dat algemeen en dus is het niet omdat uw PC vaak uit staat dat dit ook het geval is bij de miljoenen anderen.

De eerste hacker die er in slaagt om hier de elektriciteit van mijn PC op afstand in te schakelen moet ik nog tegenkomen...
                        Je gebruikt toch ook af en toe je PC?
                        Of dacht je dat hackers alleen op je PC bezig zijn als jij hem niet gebruikt?

Ik vind het nog altijd vreemd dat apple bv. zo'n zaken (en zelfs veel verdergaand, want ze koppelen er zelfs je betaalgegevens aan) zonder problemen mag doen, maar als Microsoft er zelfs maar aan denkt om het ons makkelijk te maken is het blijkbaar schandalig...
                        Waarom zou dat bij Apple anders zijn?
                        Bij Apple koppel je een Visa kaart op het ogenblik dat je iets gaat kopen met je Visa kaart, zo is dat ook bij Microsoft en Google Play Store.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik heb helemaal niet die cloud toepassingen willen aanhalen, ik heb het over documenten op de PC.

Als men op een forum iets post, dan is dat algemeen en dus is het niet omdat uw PC vaak uit staat dat dit ook het geval is bij de miljoenen anderen.

Je gebruikt toch ook af en toe je PC?
                          Of dacht je dat hackers alleen op je PC bezig zijn als jij hem niet gebruikt?

Waarom zou dat bij Apple anders zijn?
                          Bij Apple koppel je een Visa kaart op het ogenblik dat je iets gaat kopen met je Visa kaart, zo is dat ook bij Microsoft en Google Play Store.
                          Bij Apple koppel je je apple-ID aan je OS X login. Dat Apple-ID heb je nodig voor ITunes en dat kan je enkel installeren als je daar je betaalgegevens in neerpent...
                          Ik betaal enkel op het internet via Visa of bancontact als ik daarvoor mijn volledig bank authorisatie moet gebruiken (dus via dat "rekenmachientje"). Een systeem waarbij alle gegevens al in iTunes zitten gebruik ik zeker niet...
                          Betalende apps voor windows of Android heb ik zelfs nog nooit gebruikt...

Daarnaast ben ik behoorlijk zeker dat er op mijn PC bitter weinig malware te vinden is die hackers zouden kunnen misbruiken... Windows wordt trouwens steeds veiliger : waarom zouden hackers vandaag nu al aan de windows-gebruiker vragen of ze mogen hacken ? Gewoon omdat ze anders niet meer binnen geraken...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Bij Apple koppel je je apple-ID aan je OS X login. Dat Apple-ID heb je nodig voor ITunes en dat kan je enkel installeren als je daar je betaalgegevens in neerpent...
                            Ik betaal enkel op het internet via Visa of bancontact als ik daarvoor mijn volledig bank authorisatie moet gebruiken (dus via dat "rekenmachientje"). Een systeem waarbij alle gegevens al in iTunes zitten gebruik ik zeker niet...
                            Betalende apps voor windows of Android heb ik zelfs nog nooit gebruikt...

Daarnaast ben ik behoorlijk zeker dat er op mijn PC bitter weinig malware te vinden is die hackers zouden kunnen misbruiken... Windows wordt trouwens steeds veiliger : waarom zouden hackers vandaag nu al aan de windows-gebruiker vragen of ze mogen hacken ? Gewoon omdat ze anders niet meer binnen geraken...
                            Ik heb bij Apple niets van betaalkaarten gekoppeld. Als ik dan al eens een app-je wil kopen, koop ik me een kleine iTunes kaart.
                            Natuurlijk is die niet altijd "mooi volledig op" na een aankoop. Dus Apple heeft wellicht miljoenen "hangend geld" van die iTunes kaarten.
                            Maar soit, dat bedrag is niet zo hoog bij mij en weegt niet op tegen het koppelen van mijn betaalkaart.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Dat Apple-ID heb je nodig voor ITunes en dat kan je enkel installeren als je daar je betaalgegevens in neerpent...
                              Ik heb ook een Apple-ID en een iPod en had eerder ook een iPad, maar nooit betaalgegevens moeten opgeven om te kunnen installeren of gebruiken.
                              iTunes staat ook op mijn Windows-PC en werkt zonder betaalgegevens ... toch is het de gewone officiële versie van op de site zoals iedereen die kan hebben.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik heb ook een Apple-ID en een iPod en had eerder ook een iPad, maar nooit betaalgegevens moeten opgeven om te kunnen installeren of gebruiken.
                                iTunes staat ook op mijn Windows-PC en werkt zonder betaalgegevens ... toch is het de gewone officiële versie van op de site zoals iedereen die kan hebben.
                                Net een apple-ID'ke trachten aan te maken : de vraag voor die betaalgegevens staat op het derde blad. Heb niet de moeite gedaan om verder te doen...
                                Om een Microsoft-account te maken heb je dat in elk geval NIET nodig...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X