Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet
Collapse
X
-
-
Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet
Bij punt één moet je het vinkje verwijderen bij "Gebruikers moeten een blablabla....", maar dan moet je wel nog één keer op het volgende scherm je aanloggegevens invullen.
Ik ben indertijd zo een half uurtje zoet geweest met dat leeg te laten (ah ja, ik hoef toch geen paswoord dacht ik), tot ik de MS logica door had. Die logica is dus: het wachtwoord MOET er zijn, maar je kan het laten opslaan, zodat je het niet elke keer opnieuw moet invullen. Mogelijks lost dit je probleem op ?BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtBij punt één moet je het vinkje verwijderen bij "Gebruikers moeten een blablabla....", maar dan moet je wel nog één keer op het volgende scherm je aanloggegevens invullen.
Ik ben indertijd zo een half uurtje zoet geweest met dat leeg te laten (ah ja, ik hoef toch geen paswoord dacht ik), tot ik de MS logica door had. Die logica is dus: het wachtwoord MOET er zijn, maar je kan het laten opslaan, zodat je het niet elke keer opnieuw moet invullen. Mogelijks lost dit je probleem op ?
Ik heb dit ook eens op een andere laptop uitgestest en daar duurde het ook even eer ik de Microsoft logiga doorhad.
Maar op deze laptop werkt het dus niet.
Vakje uitvinken, naar de administrator account gaan, PASSWORD en CONFIRM PASWORD invullen, en OK.
Afsluiten.
Terug opstarten.
En....hij vraagt wéér een PASSWORD..... zucht.....”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtJa, dat heb ik gedaan en het lost niks op.
Ik heb dit ook eens op een andere laptop uitgestest en daar duurde het ook even eer ik de Microsoft logiga doorhad.
Maar op deze laptop werkt het dus niet.
Vakje uitvinken, naar de administrator account gaan, PASSWORD en CONFIRM PASWORD invullen, en OK.
Afsluiten.
Terug opstarten.
En....hij vraagt wéér een PASSWORD..... zucht.....
Kijk eens naar de gebruikers, naar ik vermoed heb je de verkeerde aangeklikt.
Zelfde voorgehad dacht dat het LLL was bleek het L te zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
Afsluiten.
Terug opstarten.
En....hij vraagt wéér een PASSWORD..... zucht.....
Nu ja, MS lijdt de laatste tijd in hoge mate aan "passworditis"...BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtIk kan me niet herinneren dat ik na dat vinkje weghalen en het volgende scherm invullen ook nog eens naar het administrator account moest gaan (maar mijn enige account op de laptop is een admin account).
Nu ja, MS lijdt de laatste tijd in hoge mate aan "passworditis"...Groeten,
Polleke
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtAls het over een admin account gaat (gebruik ik trouwens ook) zal je dat inderdaad niet moeten doen... Maar bij automatisch inloggen speelt Microsoft blijkbaar zeker...BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Ge logt vermoedelijk nog in met een Microsoft account in plaats van een lokaal account.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtGe logt vermoedelijk nog in met een Microsoft account in plaats van een lokaal account.
http://www.pcleek.com/tips-windows/1...count-windows8BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Hier log ik in met een microsoft account : dat automatisch inloggen werkt daarmee zonder problemen...
Maar in principe moet dat met een lokaal account evengoed lukken.
Je kan ook kiezen of je zonder wachtwoord in te geven terug naar windows kan als je uit slaapstand komt : dat wordt met deze truuck niet geregeld !!! Dat moet je doen in je PC instellingen, accounts, aanmeldingsopties...Last edited by polleke_cgc; 22 juni 2014, 11:14.Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtJe kan ook kiezen of je zonder wachtwoord in te geven terug naar windows kan als je uit slaapstand komt : dat wordt met deze truuck niet geregeld !!! Dat moet je doen in je PC instellingen, accounts, aanmeldingsopties...Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Ik werk met een Microsoft account én als administrator.
Automatisch aanloggen werkt niet.
Vraagje: ik heb meerdere laptops met een (officiële) Windows er op.
Ik gebruik voor al die laptops hetzelfde hotmail-adres. Dat mag toch ? ( en lijkt me toch logisch )”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Comment
-
Het is eindelijk gelukt.
Ik heb eerst eens geprobeerd een local account aan te maken ZONDER PASSWORD.
Dan alles nog eens gedan zoals in mijn eerste post, maar wéér kreeg ik het inlogscherm.
Toen beginnen te zoeken op de fingerprint-reader.
Blijkbaar was er een instelling die de fingerprintreader boven het password stelt.
Als de fingerprint om één of andere reden niet werkt ( blokjes hout gezaagd bv. ) dan werkt nog steeds het password.
Ik dacht dat samen met het automatich inloggen, ook de fingerprint overschreven werd, maar niet dus.
Die moet je OOK uitzetten.
Dus fingerprint uitgezet, weer overgeschakeld naar Microsoft account ( niet naar mijn volledige goesting, maar soit - anders mis je heel wat ) en nu werkt het !
Het is een oud laptopje ( TP X61s ) waar ik een klein SSD-tje ingestoken heb en nu start het toch op in 22 seconden.
Ga het hier gebruiken om mijn muziek te kiezen op de NAS, dus ik wil dat het snel opstart.
Aan allen bedankt voor het "meedenken".”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtweer overgeschakeld naar Microsoft account ( niet naar mijn volledige goesting, maar soit - anders mis je heel wat )Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtEn wat mis je dan?”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Comment
Comment