Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.1 startmenu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8.1 startmenu

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Is voor m'n vrouw en zij is Win7/Linux Mint gewoon.
    Dus het startmenu wil ze terug want ze vindt Win8 maar niks.

Kan je met die classic shell iets verprutsen in het systeem (voor zover er nog iets te verprutsen valt ) ? Het is tenslotte niet onze computer...
    En heeft ze al de moeite gedaan om windows 8 echt te gebruiken ? Er is amper verschil tussen windows 7 en 8 : er is een mogelijkheid bijgekomen, nl. Dat je apps kan gebruiken. Voor de rest is het nog altijd windows...
    Maar als je je programma's niet via die tegels wil opstarten, dan hoef je dat in windows 8 ook helemaal niet te doen.
    - Je start op in je desktopomgeving.
    - veel gebruikte programma's zet je in je taakbalk
    - weinig gebruikte programma zoek je door meestal 2 of 3 letters in te tikken en op enter te drukken (gaat ongeveer 5 keer sneller dan langs die oude rommelstartknop...).
    - Mijn "tegelmenu" is een complete zooi geworden (doordat ik veel software installeer), maar ik gebruik dat toch nooit, dus druk maak ik me daar niet in. Als je ze wel wil gebruiken dan kan dat perfect : dan orden je dat tegelmenu mooi, en de minder gebruikte zet je in het "onderste" tegelscherm (waar ze allemaal staan).
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Is voor m'n vrouw en zij is Win7/Linux Mint gewoon.
      Dus het startmenu wil ze terug want ze vindt Win8 maar niks.

Kan je met die classic shell iets verprutsen in het systeem (voor zover er nog iets te verprutsen valt ) ? Het is tenslotte niet onze computer...
      Ik dacht dat je afkeer voor zomerweer niet te overtreffen was, maar ik heb me blijkbaar duidelijk vergist.

In een poging om toch die tegelinterface gewoon te worden, heb ik ze allemaal eens op minimum grootte gezet (nog altijd véél groter dan de iconen op het bureaublad !). Blijkt dat men de kans heeft gezien om er dan de tekst gewoon af te halen zodat je dikwijls mag gaan raden wat wat is.

Tussen haakjes: Win8 met Classic Shell is nog altijd Win8. Overigens de beste Windows die ze ooit gemaakt hebben. Maar ze hadden er 2 moeten maken, één voor touch screens en één voor non-touchscreens.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als je in de blokkendoos zit zie je dan niet die witte pijl links onder?
        Even op klikken en je hebt ze allemaal in klein formaat
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Als je in de blokkendoos zit zie je dan niet die witte pijl links onder?
          Even op klikken en je hebt ze allemaal in klein formaat
          Welke je dan nog eens op naam, categorie, meest gebruikt of installatiedatum kan sorteren.
          En als je op een letter erboven klikt, dan krijg je nog meer mogelijkheden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Welke je dan nog eens op naam, categorie, meest gebruikt of installatiedatum kan sorteren.
            En als je op een letter erboven klikt, dan krijg je nog meer mogelijkheden.
            Klopt allemaal, maar het ligt mij echt niet. Ik heb de neiging om op die tegels te gaan duwen zoals op een tablet, maar mijn laptop heeft geen touch-screen....
            Voor touch-screens is het waarschijnlijk zelfs nog beter dan Android of iOS, maar voor een klassiek scherm blijf ik het een gruwel vinden. Ook omdat MS steeds voor alles en nog wat een app door je strot wil duwen. Uren werk om dan "standaardprogramma's" te zitten aanpassen.
            En met alle respect voor wie het wel een "droom" vindt om er mee te werken.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Tussen haakjes: Win8 met Classic Shell is nog altijd Win8. Overigens de beste Windows die ze ooit gemaakt hebben. Maar ze hadden er 2 moeten maken, één voor touch screens en één voor non-touchscreens.
              Dat is nu net wat Microsoft niet wilde doen : en als je dat niet begrijpt, dan begrijp je helemaal niet waarom het er WEL is gekomen...
              Al dat gezaag over die tegelinterface begint wel wat afgezaagd te worden : als je die niet wil gebruiken, dan gebruik je hem gewoon niet (en ook dan heb je die classic shell rommel nergens voor nodig). Dus wat is het probleem eigenlijk ?
              Groeten,

Polleke

Comment

Ah, het probleem
                Dat is gelijk een lastenboek bij openbare werken.
                De meesten kennen het lastenboek van buiten NA de werken ; )
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Klopt allemaal, maar het ligt mij echt niet.
                  Het is ieders recht iets niet graag te hebben, maar daarom is het niet algemeen slecht of een reden dit te verwijderen voor iedereen.
                  Ik heb er niets op tegen dat ze een startmenu optioneel zouden toevoegen voor wie wil, maar ik vind het net handig dat tablet en PC er hetzelfde uitziet met hetzelfde OS.

Ik heb de neiging om op die tegels te gaan duwen zoals op een tablet, maar mijn laptop heeft geen touch-screen....
                  Deze neiging kan je zeker hebben, maar dit kan toch pas als je al een touch screen gehad hebt?
                  Ik heb hier een Windows 8.1 op een touch screen en heb nog nooit op dat scherm geklikt (buiten de eenmalige test net na aankoop).
                  Indelen van menu vind ik niet moeilijker dan bij vroegere Windows versies en waar wil kan je de live-tegel activeren.

Ook omdat MS steeds voor alles en nog wat een app door je strot wil duwen. Uren werk om dan "standaardprogramma's" te zitten aanpassen.
                  Telkens je iets voor de eerste keer opent waar ook andere toepassingen voor zijn krijg je toch de melding dat er andere programma's zijn om dat bestand te openen?
                  Verder kan je toch ook alle standaardprogramma's ineens configureren?

En met alle respect voor wie het wel een "droom" vindt om er mee te werken.
                  Niemand heeft je verplicht een PC met Windows 8 te kopen hé, die beslissing heb je zelf genomen.
                  Ik heb zelf ook alle versies van Windows gekend met een start menu en waas daar ook aan gewend, de overstap naar die tegels heeft een korte gewenning gehad maar nooit een beperkende factor.
                  Het ziet er inderdaad wat anders uit, maar de functionaliteit erachter scheelt niet veel met vroeger.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X