Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig(er) leven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Eenvoudig(er) leven?

Ik heb 15 jaar in het zwart gewerkt. Veel zaterdag en zondag zelfs.
    Dat was bijna dubbel inkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Ik heb 15 jaar in het zwart gewerkt. Veel zaterdag en zondag zelfs.
      Dat was bijna dubbel inkomen.
      Ben er zeker van dat je een goed pensioen zal hebben
      Of ben je een Congolees die in de mijn gewerkt heeft?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Dus jij bent steevast overtuigd en gelooft erin dat een werkgever alles doet voor zijn werkvolk ? Ik kan u garanderen dat:
        de dag dat het erop aankomt zal hij u zonder schaamte, een oog te verpinken of enig medeleven moeite en probleemloos aan de deur zetten hoor.
        Bij mijn vorige werkgever waren er zware herstructureringen.
        Er werd door de vakbonden een staking georganiseerd etc...
        Onder de collega's waren er verdeelde meningen, mensen die voor de vakbond waren, mensen die voor de werkgever waren.
        Ik hoor 1 van die collega's nog zeggen: "Maar allez, Anonymous, uwen baas moet ge zien als uwe maat, ge moet die helpen en niet tegenwerken."

Raad eens wie er het eerste ontslagen werd enkele maanden later: die ene collega die zo achter zijnen baas stond.
        Dat is de realiteit. Je bent gewoon een nummertje hoor als het erop aankomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Dat heb je goed gedaan
          Denk wel dat de tijden serieus veranderen en al veranderd zijn.
          Ik heb geen cijfers maar jouw situatie wordt ook meer en meer unieker vandaag de dag.
          Dat klopt als een bus. Waar ik en mijn ongeveer even oude collega's tientallen jaren, en de meesten hun hele carričre voor dit bedrijf werkten en bleven werken tot hun pensioen, is vandaag de dag niet meer waar. Ik hoor nu van heel wat jongere ex collega's dat het nu ook zo wat een duiventil aan het worden is. Maar ja ze komen stip op tijd toe maar vertrekken ook stipt op tijd...wat hun goed recht is, maar soms moet je moed hebben om eens wat anders te doen dan de meesten, en als het meezit dan legt het je geen windeieren.
          Maar mijn kinderen zijn ook goed op weg op hun vader te volgen, ze werken allebei nog altijd, beiden reeds meer dan 10 jaar, bij hetzelfde bedrijf.
          Ik ben blij dat ik ze niet alleen het kleur van mijn ogen of mijn haar heb meegegeven maar ook nog wat goede raad, want die kost niks .

Comment

Ben er zeker van dat je een goed pensioen zal hebben
            Of ben je een Congolees die in de mijn gewerkt heeft?
            Wie zoals Wh00ha veel zaterdagen/zondagen in het zwart gewerkt heeft (=dubbel inkomen) heeft waarschijnlijk ook iets meer op zij kunnen leggen hé .
            Is je pensioen dan niet zo heel hoog, dan heb je nog een hoopje of hoop liggen waar je kan van scheppen indien nodig .
            Wij hebben ook negen jaar vanaf de vrijdagavond tot en met de zondagmiddag in de horeca gewerkt (in het zwart) als bijberoep.
            Wij werkten officieel met twee en er kwam nog een derde wedde bij door ons weekendwerk . En dit werkte dan nog een dubbel, want veel van onze vrienden gingen uit tijdens het weekend en deden geld op, terwijl wij er verdienden.....de rekening is rap gemaakt hé .
            En nu genieten wij met volle teugen.
            Wij reizen graag, en sommigen zeggen niet te begrijpen dat wij ons drie tot vier reizen per jaar kunnen veroorloven......wij wel .
            Last edited by Guest17; 22 juli 2014, 17:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik heb mij bijna 40 jaar ingezet voor één en dezelfde firma. Niet dag en nacht, want dat kan niemand. Verlofdagen heb ik nooit laten schieten.
              Ik was wel bijna elke dag 's morgens een half uur tot een uur te vroeg, en ging 's avonds steevast anderhalf tot twee uur later naar huis.
              Ik kan daar maar één ding op zeggen, voor hetzelfde loon + alle extra legale voordelen en de niet legale zwarte envelopkes (al waren ze letterlijk wit) zou ik het zo opnieuw doen, want ik pluk er nu nog steeds, en zelfs met van langs om meer plezier, de vruchten van.
              Ik had wel de juiste ingesteldheid, goed werk leveren voor iemand die er mij goed voor betaalde.
              Dat mijn baas via mij en de rest van zijn werknemers, hopen geld verdiende heeft mij nooit jaloers gemaakt... ik keek enkel naar mijn rekening op het einde van de maand.
              Ik keek en ik zag dat het (heel) goed was .
              Zie je nu wat ik bedoel met neuzen zetters ?

Wanneer ik 20 uur heb gewerkt gedurende twee dagen dan zal er altijd iemand zijn die komt zeggen/stoefen dat hij/zij meermaals 48 uur heeft gewerkt; op één dag...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik heb mij bijna 40 jaar ingezet voor één en dezelfde firma. .
                Denk wel dat de tijden serieus veranderen en al veranderd zijn.
                Ik heb geen cijfers maar jouw situatie wordt ook meer en meer unieker vandaag de dag.
                Dat is zo. De generatie die nu op pensioen is, die hebben nog hun hele leven bij dezelfde werkgever kůnnen werken.
                Maar van mijn generatie zijn er weinigen die na 10 jaar nog steeds dezelfde werkgever hebben.

Ikzelf ben er het levende voorbeeld van. Heb in 13 jaar tijd meer dan 10 jobs gedaan. Korte interims van een maand, in de privé (bij zowel kleine als grote firma, in verschillende sectoren), bij enkele overheidsinstanties, het eens goed uitgelokt en me laten ontslagen om aan krankzinnige situaties te ontsnappen, en zelf ook al eens ontslag genomen om me elders en vooral dichterbij huis op te werken.
                Momenteel werk ik 5 jaar vast, mijn vorige job was 4 jaar vast. En ik weet wat er reilt en zeilt in het bedrijfsleven. Veel moeten ze me niet meer wijsmaken, heb al genoeg watertjes doorzwommen.

Daartegenover ken ik mensen, die 35 jaar in het onderwijs hebben gestaan als leerkracht, tevoren van hun 2,5 tot 21 naar school zijn gegaan. Kortom: heel hun leven hebben ze op school gesleten en van de bedrijfswereld kennen ze nauwelijks iets. Toch moeten sommige van die leerkrachten wel vakken als economie en verkoop enzo gaan geven, zonder er praktische ervaring in te hebben.
                Wat ik eigenlijk wil zeggen, eens veranderen is zeker niet slecht, je komt uit je comfortzone, je leert nieuwe functies, uitdagingen, andere manieren van denken, elke keer een nieuwe visie, collega's, bedrijfspolitiek,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Dat is zo. De generatie die nu op pensioen is, die hebben nog hun hele leven bij dezelfde werkgever kůnnen werken.
                  Maar van mijn generatie zijn er weinigen die na 10 jaar nog steeds dezelfde werkgever hebben.
                  Verschil is werkzekerheid of geen werkzekerheid.
                  En dat verschil kan (enorme) negatieve gevolgen hebben voor mensen van middelbare leeftijd en de jeugd.
                  Iedereen weet waarover dit gaat.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Zie je nu wat ik bedoel met neuzen zetters ?

Wanneer ik 20 uur heb gewerkt gedurende twee dagen dan zal er altijd iemand zijn die komt zeggen/stoefen dat hij/zij meermaals 48 uur heeft gewerkt; op één dag...
                    Is er iemand die dit zegt/schrijft ????? Ik alleszins niet..... brilleke kopen of nieuw brilleke kopen misschien .
                    Ik werkte op weekdagen gemiddeld 11 u/dag, niet meer.
                    Als U op twee dagen (dus 48 uur) 20 uur werkte, dan is dat niet spectaculair, integendeel, dat is slechts 10 u per dag.
                    Zoals ik reeds schreef, ik werkte zeker niet dag en nacht.
                    En tijdens het weekend was het zeer variabel, maar wel rendabel .
                    Last edited by Guest17; 22 juli 2014, 18:23.

Comment

Is er iemand die dit zegt/schrijft ????? Ik alleszins niet..... brilleke kopen of nieuw brilleke kopen misschien .
                      Ik werkte op weekdagen gemiddeld 11 u/dag, niet meer.
                      Als U op twee dagen (dus 48 uur) 20 uur werkte, dan is dat niet spectaculair, integendeel, dat is slechts 10 u per dag.
                      Zoals ik reeds schreef, ik werkte zeker niet dag en nacht.
                      En tijdens het weekend was het zeer variabel, maar wel rendabel .
                      Mijn ogen zijn perfect, dank je !

gaat het niet om...

Ik heb geschreven dat ik 8 jaar blablabla... en dan kom jij aandraven met "Ik heb mij bijna 40 jaar ingezet blablabla...".
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Djivan, heb jij nu ondertussen geen pijn op de borst om er zoveel op te kloppen, om te laten zien hoe goed je bent, wat je hebt gepresteerd en wat anderen nog maar eens na moeten doen...etc.etc.etc. en om maar steeds naar bijval te zoeken.Zie ook gewoon eens in dat tijden veranderen en dat mensen niet meer dezelfde mogelijkheden hebben als wat jaren geleden, als je dat niet wil/kan zien ...tja

Comment

Mijn ogen zijn perfect, dank je !

gaat het niet om...

Ik heb geschreven dat ik 8 jaar blablabla... en dan kom jij aandraven met "Ik heb mij bijna 40 jaar ingezet blablabla...".
                          Wanneer ik 40 jaar gewerkt heb kan ik toch moeilijk schrijven dat ik er 15 gewerkt heb hé .

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                          Djivan, heb jij nu ondertussen geen pijn op de borst om er zoveel op te kloppen, om te laten zien hoe goed je bent, wat je hebt gepresteerd en wat anderen nog maar eens na moeten doen...etc.etc.etc. en om maar steeds naar bijval te zoeken.Zie ook gewoon eens in dat tijden veranderen en dat mensen niet meer dezelfde mogelijkheden hebben als wat jaren geleden, als je dat niet wil/kan zien ...tja
                          Mullie, ik klop zo lang op mijn borst als ik wil en ik kan je geruststellen, pijn doet het nog niet, en mij is het om het even wat anderen, doen, verdienen, presteren, hoe goed of hoe slecht ze zijn...etc etc etc.
                          Maar dan zouden ze beter zwijgen ipv op alles en iedereen te k.kken .
                          En bijval van sommigen hier kan ik missen als kiespijn hoor.
                          Last edited by Guest17; 22 juli 2014, 20:07.

Comment

Bon, ik ga het hierbij laten; heb mijn standpunt meermaals duidelijk gemaakt, wie het nu nog steeds niet snapt = blöd

Comment

Bon, ik ga het hierbij laten; heb mijn standpunt meermaals duidelijk gemaakt, wie het nu nog steeds niet snapt = blöd
                              Eieieieieieieindelijk .
                              Nu nog een verhuis naar het land van blöd... bitte .

Comment

Ik lees hier zelfs reacties als "de wereld is niet overbevolkt, wie 2 kinderen op de wereld zet doet aan bevolkingsafname,
                                wie er meer op deze planeer zet aan tot overbevolking".
                                Dan lees je niet goed.
                                Ik zeg niet dat er geen overbevolking is.
                                Ik zeg dat als elk koppel max 2 kinderen heeft er een bevolkingsafname komt...

maar omdat je niet goed leest, zie je de waarheid er niet achter, bv:
                                het gemiddelde aantal kinderen per vrouw, dat in de EU in 2006 1,5 bedraagt, terwijl het vervangingsniveau 2,1 is. De EU voorspelt dat het gemiddelde aantal kinderen per vrouw in 2030 op 1,6 zal liggen;
                                de daling van de vruchtbaarheid ("baby crash") is het vervolg op de babyboom die de oorzaak is van het grote aandeel van de leeftijdsgroep van 45-65 jaar in de Europese bevolking, wat een aantal problemen voor de pensioenfinanciering oplevert;

Deze ontwikkelingen zullen de totale bevolking van de EU doen afnemen en tevens sterk doen verouderen. De beroepsbevolking (de leeftijdsgroep van 15 tot en met 64 jaar) in de EU25 zal tussen nu en 2050 naar verwachting met 48 miljoen dalen en de afhankelijkheidsgraad zou tegen 2050 verdubbelen tot 51%. Deze demografische verandering zal gepaard gaan met ingrijpende sociale veranderingen (sociale zekerheid, huisvesting, werkgelegenheid) in alle landen die met vergrijzing te maken hebben.
                                Zo, benieuwd hoe je je nu zal moeten verweren Kirsten.
                                Je kan proberen, door te zeggen dat die cijfers enkel voor EU zijn,
                                waarop ik kan antwoorden: ja hoor:

of voor rusland:
                                Inwoners 143.436.145 (2010)[2]
                                Inwoners142.500.482 (2013)[3]
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X