Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwembad opzetten: zandfilter werk niet meer!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zwembad opzetten: zandfilter werk niet meer!

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    We horen niets meer van Simplephotograpy. Toch niet geëlektrocuteerd ?
    Water en elektriciteit, dat is niet altijd een goede combinatie .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      We horen niets meer van Simplephotograpy. Toch niet geëlektrocuteerd ?
      Die heeft de waterpomp gedemonteerd.
      Nu moet hij het water van dat zwembad tegenhouden met zijn vinger in die buis en hij kan niet meer weg......
      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
        Je zal nog efkens geduld moeten hebben tot vanavond. Weggeroepen voor een depannage... aan een zwembadfilter
        Is hij al terug?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Is hij al terug?
          Oeisje glad vergeten! Mijn excuses...
          Goed dat je me eraan doet denken Theo!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Die heeft de waterpomp gedemonteerd.
            Nu moet hij het water van dat zwembad tegenhouden met zijn vinger in die buis en hij kan niet meer weg......
            dan heeft hij toch nog negen andere vingers om te typen
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Jaja grappig hoor. Ik heb hem inderdaad open gemaakt. De rotor zat vast en er zat zand in. Goed schoongemaakt en hij draait weer als een zonnetje. Merci voor de inzichten allemaal!
              Enne... er is een leven buiten BD! Ik zit hier niet constant.

Sent from my GT-I8190 using Forum Runner
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Jaja grappig hoor. Ik heb hem inderdaad open gemaakt. De rotor zat vast en er zat zand in. Goed schoongemaakt en hij draait weer als een zonnetje. Merci voor de inzichten allemaal!

Geniet van je zwembad!
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

Comment

Tja, vrijdagavond dus het bad volgepompt om later te ontdekken dat het peil na een paar uur gezakt was: twee lekken in de bodem. Zaterdag dan alles weer terug in de put gepompt, lekken gedicht en weer volgepompt. Ik ben dus uren bezig geweest, maar... de kinderen konden zaterdag tenminste zwemmen tussen de voorbereidingen van de examens door.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht

My guess zou geweest zijn dat je het probleem gevonden had en je lag te genieten in je zwembad...
                    enjoy (en misschien nagaan hoe het zand bij de rotor kon komen? lijkt mij niet de bedoeling).
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      My guess zou geweest zijn dat je het probleem gevonden had en je lag te genieten in je zwembad...
                      enjoy (en misschien nagaan hoe het zand bij de rotor kon komen? lijkt mij niet de bedoeling).
                      Inderdaad! We konden er bijna alleen op zaterdag van genieten, en een beetje zondag, dus dat hebben we ook gedaan.
                      Hoe dat zand erin geraakt is weet ik ook niet, dat moet ik nog uitzoeken. Ik heb die filter van een vriend gekregen die hem niet meer gebruikte, dus dat zal daar wel gebeurd zijn. Ik heb hem gisteren nog eens opengemaakt, en er zat niks meer in.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad met een andere oorzaak, maar k'heb gezien dat het al opgelost is.

Mijn zandfilterpomp maakte een zoemend geluid, maar draaide ook niet.
                        Na het openen van de pomp kon in de pomp wel manueel verdraaien.
                        Dan stekker in het stopcontact gestoken en een lichte draai aan de motorstang gegeven en toen draaide hij wel.
                        Het bijkomende probleem was ook dat ie dan naar twee kanten draaide, afhankelijk hoe de motor doorstartte. Van skimmer naar inspuiters en dan omgekeerd.
                        Oorzaak hiervan was een kapotte condensator. (Die zorgt ervoor dat de motor bij het starten een duwtje naar de goede richting krijgt.)
                        9euro voor een nieuwe in de elektronicazaak en klaar.
                        Maar bon, dit is hier niet van toepassing, maar het heeft me wel een tijdje bezig gehouden met zoeken naar de oorzaak.

Btw. regenwater lijkt me moeilijker in balans te houden dan stadswater.
                        Het vorige water heeft er jaren probleemloos in gestaan, alleen chloor en klaar.
                        Dit jaar alles eens gewisseld en de helft regenwater gebruikt en k'heb met dit warme weer een groene schijn. We kunnen beginnen goochelen met producten.

Comment

Groen is te weinig chloor, maar nadien zal je de filter ook eens deftig moeten kuisen.

Met die felle zon verdwijnt de chloor ook zeer snel uit het water.

Comment

Working...
                          X