Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

Camerabeelden geen bewijs?

Zeg dat tegen de chauffeur van de Aston Martin die na het posten van beelden op youtube al veel gefietst heeft.
    De vrachtwagenchauffeur die ronddanste in zijn cabine tegen 90Km/u op de E17
    De spookrijders op de E313 of E314 een paar weken terug...
    en alle anderen die al mochten figureren op het net.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Aan diegenen die al een dashcam hebben :
      Blijft die dashcam, open en bloot, aan het raam als je 's nachts de auto buiten parkeert in een "vreemde" stad, zoals Brugge bijvoorbeeld ?
      Of neem je die dan telkens uit de auto?
      " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Blijft die dashcam, open en bloot, aan het raam als je 's nachts de auto buiten parkeert in een "vreemde" stad, zoals Brugge bijvoorbeeld ?
        Je moet die daar niet uithalen, die wordt automatisch weggenomen.
        Serieus, op de meeste plaatsen durf ik helemaal niets zichtbaar laten liggen, zelfs nog niet goed verstopt.
        Ge kunt die wel beveiligen met een code, maar weg is weg.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ja, maar je moet dan wel een 'interior cam' hebben die beelden van de dief maakt

Comment

wat denk je nou zelf...?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              wat denk je nou zelf...?
              grt,bouk.
              Eerst vragen... dan denken.....
              Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
              In deze tijd van achteruitrijcamera's, lane change detectoren en intelligente cruise controls, begrijp ik niet waarom autofabrikanten nog geen ingebouwde dashcams aanbieden.
              Want wie wil er nou met allerlei apparaten op z'n voorruit en de daarbbij horende voedingskabels rondrijden ?
              Juist!
              Hopelijk reageren de autoconstructeurs snel.
              Last edited by Skitch; 7 juni 2014, 16:15. Reden: Antwoord van trbt555 bijgevoegd

Comment

Ik weet waar je naar toe wil Skitch, zelfde als GPS, ze breken er je auto voor open.
                Maar U weet net zo goed als ik, dat een vast ingebouwde GPS die het tienvoudige kost van een losse er eigenlijk even eenvoudig uit te halen is.
                Geef mij drie minuten, en ik haal er gelijk welke vaste GPS uit, als je weet hoe het moet, een fluitje van een cent, de oplossing zou zijn,
                zoals bij sommige oudere autoradio's, een stuk van het frontpaneel verwijderbaar maken, maar dat doen ze dus niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  .......................................
                  Geef mij drie minuten, en ik haal er gelijk welke vaste GPS uit, als je weet hoe het moet, een fluitje van een cent, de oplossing zou zijn,
                  zoals bij sommige oudere autoradio's, een stuk van het frontpaneel verwijderbaar maken, maar dat doen ze dus niet.
                  Hier in Brugge doen ze dat zelfs ongevraagd.... ( )

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40603_01128670 met foto's

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40529_01123414 met foto
                  Last edited by Skitch; 7 juni 2014, 17:14. Reden: Twee overbodige links verwijderd (dubbels)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Ik zie... ik zie in mijn glaazen bol... het aanbod van de autoconstructeurs in de toekomst. "Met ingebouwde dashcam"!

Nog even de basic rules of sales uitleggen;
                    1) Men creëert een artificiële behoefte ("Aja mijnheer, met al dat volk op de baan tegenoordig". "En hebt ge al die filmkes op tinternet nog ni gezien misschien?")
                    2) Men stelt een produkt voor om aan die behoefte te voldoen.
                    3) Klant stapt naar buiten met een lichtere portefeuille

Toch nog even in de verf zetten dat zo'n filmpjes in eender welk proces van nul en generlei waarde zijn. Net zoals bvb security beelden door de zaak zélf geschoten geen rechtswaarde hebben bij het betrappen van een dief (zelf meegemaakt in de zaak van mijn ouders). Het is de politie die de misdaad moet vaststellen, rechtstreeks of afgeleid (metingen, getuigen). Het enige waar die filmpjes goed voor zijn is om je gram te halen als je ze publiceert op het net. En dan mag je nog eens dokken wegens "smaad".

Het zou dus wel kunnen gebruikt worden in het gerecht, al moet ik zeggen dat de bron niet helemaal onpartijdig is.

Zelf had ik dus ook vernomen, via via, dat de dashcam beelden niet zouden kunnen gebruikt worden voor het gerecht, maar dit artikel beweerd het tegendeel.

Persoonlijk denk ik dus wel dat er bewijskracht is, want waarom zou anders de politie mensen opspeuren met beelden die op YouTube zijn geplaatst. Indien het niet rechtsgeldig zou zijn, dan zouden de politie ook geen moeite doen om die mensen op te speuren.

Zelf heb ik er nog geen, maar ik heb er wel al over zitten te denken. De keren dat ik maar net een ongeluk kon vermijden, terwijl ik in mijn recht was, begint toe te nemen. Zo reed er gisteren nog maar weer eens een kerel voor mij in, terwijl ik op een voorrangsweg zat. Had ik op dat moment even afgeleid geweest, dan had ik hem vol in de flank geraakt. En het toppunt is dan nog, die kerel keek mij aan alsof ik in fout was.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Mijn GPS is ook van TomTom.
                      En gebruikt voeding via de sigarenaansteker.
                      En nu? Mocht ik zo eentje aanschaffen
                      Ze verkopen ook dominostekkers.

Comment

Toch wel fijn als het zo duidelijk vastgelegd is...http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...gefilmd__.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                          Toch wel fijn als het zo duidelijk vastgelegd is...http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...gefilmd__.html
                          Ik hoop dat ze deze filmer kunnen vinden en vervolgen voor het vluchten als getuige en weigeren om hulp te bieden (schuldig verzuim).
                          Die heeft alles in handen om de fietser te kunnen helpen, zowel met beeldmateriaal als de mogelijkheid om er als eerste bij te zijn en die rijdt gewoon door.
                          Schandalig, degoutant, onmenselijk!
                          Maar dat is de nieuwe mentaliteit sinds jaren ... elkaar de duvel aandoen voor het minste maar nooit eens helpen!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik hoop dat ze deze filmer kunnen vinden en vervolgen voor het vluchten als getuige en weigeren om hulp te bieden (schuldig verzuim).
                            Die heeft alles in handen om de fietser te kunnen helpen, zowel met beeldmateriaal als de mogelijkheid om er als eerste bij te zijn en die rijdt gewoon door.
                            Schandalig, degoutant, onmenselijk!
                            Maar dat is de nieuwe mentaliteit sinds jaren ... elkaar de duvel aandoen voor het minste maar nooit eens helpen!
                            Volledig met je eens, degene die de fietser aanrijdt is niet de enige die iets te verwijten valt.
                            Dat stuk ongedierte wat het gefilmd heeft kon toch wel 112 bellen en vervolgens helpen?
                            De automobilist die voor de 'filmer' staat doet ook niets.
                            Rechts zie je een persoon met rode jas (vaag) doet ook niets.
                            Heb je opgemerkt dat de fietser links, die het allemaal ziet gebeuren ook niets doet?

En de Telegraaf besteedt geen letter aan het feit dat er zoveel niet helpen, wat een schandaal op zich is.

Comment

ik heb ondertussen toch die Blackvue gekocht..
                              Dat is toch een goed en scherp toestel.. 1080p aan 30f/s ...
                              En vooral, hij is onopvallend, er hangt geen scherm aan, dus das gewoon een buisje , hangt net onder/voor mijn achteruitkijkspiegel, dus als ik aan het stuur zit zie ik nog net het randje uitsteken vanachter mijn spiegel...

Comment

Gefeliciteerd met je aankoop en dat je er maar weinig plezier van mag hebben (goed bedoelt hoor, dat je maar weinig verkeersellende hoeft mee te maken)
                                Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt, niet gekozen voor goedkoop maar voor goed.
                                Heb je ook een camera achter?
                                Zo ja, hoe heb je die gemonteerd en aangesloten?

Comment

Working...
                                X