Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met je aankoop en dat je er maar weinig plezier van mag hebben (goed bedoelt hoor, dat je maar weinig verkeersellende hoeft mee te maken)
    Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt, niet gekozen voor goedkoop maar voor goed.
    Heb je ook een camera achter?
    Zo ja, hoe heb je die gemonteerd en aangesloten?
    't is die dual, met camera achteraan.. Vooraan 1080 , achteraan 780 ... Zo een ding , das zoals met verzekeringen... 't kost geld, je bent er niéts mee, tot je ze plots nodig hebt... En al degene die denken dat dit niet bruikbaar is in de rechtbank.. Jawel hoor.. Ik geef geen 359 euro uit zonder mij eerst grondig te informeren.

    Installeren is simpel, je kan de bekabeling mooi wegsteken onder de rand van het venster, dan de zijkant, kabeltje voor de achterste camera zit over de hele lengte van de auto overal onder... je ziet geen enkel kabeltje door de auto gaan.

    Hier, een still van deze middag, in ronse boven, begin van de N60 waar ze die nummerplaatherkenningscamera's gezet hebben..
    70 per uur, net toen een vuilniswagen me ging passeren , je kan op full screen bijna de vliegen op de nummerplaat zien zitten.. ( hier gescaled naar 1024 is het heel wat minder, maar het geeft toch een beeld van de helderheid...achteruitcamera is blauwig van kleur , omdat ik bijna zwarte ruiten heb achteraan )
    De software is ook makkelijk, je kan kiezen of je het achterste beeld in het groot wil, of de voorste , twee beelden in 1 , of elk apart, de beelden worden gewoon gesaved op de sd kaart als mp.4 bestanden... ( een aparte mp.4 voor de voorkant én de achterkant !! )

    Comment


    • #32
      Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

      Dank voor de info.
      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      .............................................
      je kan op full screen bijna de vliegen op de nummerplaat zien zitten..
      ..........................
      Meer moet dat niet zijn hé.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #33
        Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

        Tommmm, ik heb het vermoeden dat je camera te veel omhoog is afgesteld.
        Hij meet het licht dan in de (felle) lucht en wordt de rest iets te donker.
        Als je hem lager richt krijg je een deel van je dashboard in beeld maar dat is niet erg.
        Je hebt nu ongeveer 2/3 lucht en 1/3 weg bij de camera voor, je kunt waarschijnlijk beter 1/3 lucht en 2/3 weg afstellen of 1/2 en 1/2.

        Comment

        Working...
        X