Ik wil in mijn hof een cirkel maken van oude gekuiste beerse steen . De cirkel heeft een diameter van 2 meter . De afmetingen van deze oude gekuiste steen zijn ongeveer 180-87-41 . Hoeveel stenen zou ik nodig hebben ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Enige hulp gevraagd
Collapse
X
-
-
Re: Enige hulp gevraagd
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtIk wil in mijn hof een cirkel maken van oude gekuiste beerse steen . De cirkel heeft een diameter van 2 meter . De afmetingen van deze oude gekuiste steen zijn ongeveer 180-87-41 . Hoeveel stenen zou ik nodig hebben ?
Jan
-
Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht5
Jan
*O*
OOO
*O*
Waar de * staan voor een steen doorgesneden
Dus 5 hele en 2 stenen halveren
Comment
-
geef de afmetingen van je stenen eens door in cm en in vorm H*B*D
dat gaat al wat helpen
de oppervlakte van jou circkel is 3.14vierkante meter.
Bereken nu de oppervlakte (die je wenst te gebruiken) van 1 steen (!! in vierkanteMETER!!!) en deel 3.14 door de oppervlakte van 1 steen.
TomLast edited by TomStr; 29 mei 2014, 19:51.De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
Comment
-
-
ongeveer toch , want als je ze anders legt of een beetje dichter bij elkaar
dan kom je op een ander getalleke
het voorbeeldje is 200 pixels breed en staat voor een cirkel van 200 cm diameter
een zwart blokske is 18 pixels op 9 pixels en staat voor een gekuiste beerse steen :-)
tel maar
Comment
-
Lol
wij gingen uit van stenen van 180 = 1 meter 80 cm
De cirkel zou dan wel wet groter zijn dan 2 meter maar daar kan je dan bloembakken op zetten he
Ik vermoed dat je rumble steen gaat gebruiken?
Wat je ook kan doen is deze speciaal voor op ronde patio's bestellen zodanig dat je niks afval hebt.
Al vind ik de stenen nu te groot om deze in het center van de cirkel te gebruiken, je gaar geweldig GROTE voegen hebben nu.
Comment
-
Comment