Ik kon het niet laten om toch maar de 4S te kopen.
Na jaren apple gebruiker met een iMac, MBP, iPod, Mac Mini, kocht ik de 4S.
Het is 'n prachtig toestel qua afwerking. (gaf misschien ook de kriebel)
De reviews zijn overal zeer goed.
Toch zijn er dingen die ik niet goed begrijp ivm het nieuwe IOS7.
Ik kom van een lumia 820.
Dingen die mij aanstaan op de 4S zijn.
- Vlot en soepel te bedienen. ( doet de lumia 820 ook)
- Kleiner, maar zeer goed scherm.
- Toetsenbord beter te bedienen (ondanks de lumia groter is)
- Berichtenscherm / overzicht.
- Gemakkelijke toegang tot volume in iedere app of scherm.
- Goede 8 Mp camera met lichtsterke lens en goede witbalans. (lumia 820 moet ik witbalans op dag zetten, anders kleurzweem)
- Geluid, gewoon uit het toestel is prima.
Dingen die ik minder geslaagd vind.
- Waarom zijn alle schermen wit? ... voor meer stroomverbruik?
- Wat een klote layout van 'n Agenda. Helemaal niet overzichtelijk.
- Weergave Kaarten, ook niet erg duidelijk. Te veel wit met weinig contrast. Stembegeleiding is niet echt helder of duidelijk.
- De batterij zou 'sinds het nieuwe IOS 7.1.1 ook al wat slechter zijn, wat ik al helemaal niet begrijp. Apple maakt die Phones toch al een tijdje.
- Eigen beltonen maken is ook niet zo simpel. Moet Iringer installeren in windows en mp3 converteren naar m4r en dan synchroniseren in iTunes?
- Over het algemeen mis ik zowel bij Windows als bij iPhone gewoon de mogelijkheid om simpel contacten naar je SIM te copieren. Waarom moet dat allemaal via outlook, icloud, nokia account en noem maar op?
Alhoewel ik bij omschakeling naar iMac in het begin wat twijfels had, zou ik er nu niet meer zonder kunnen, maar...
Bij de iPhone zou gebruiksvriendelijk nogal voorop staan. Met alle apple toestellen die ik al gebruik, heb ik toch bij de iPhone wat moeten zoeken.
PS: De meeste vergelijkingen maak ik met de lumia 820.
Na jaren apple gebruiker met een iMac, MBP, iPod, Mac Mini, kocht ik de 4S.
Het is 'n prachtig toestel qua afwerking. (gaf misschien ook de kriebel)
De reviews zijn overal zeer goed.
Toch zijn er dingen die ik niet goed begrijp ivm het nieuwe IOS7.
Ik kom van een lumia 820.
Dingen die mij aanstaan op de 4S zijn.
- Vlot en soepel te bedienen. ( doet de lumia 820 ook)
- Kleiner, maar zeer goed scherm.
- Toetsenbord beter te bedienen (ondanks de lumia groter is)
- Berichtenscherm / overzicht.
- Gemakkelijke toegang tot volume in iedere app of scherm.
- Goede 8 Mp camera met lichtsterke lens en goede witbalans. (lumia 820 moet ik witbalans op dag zetten, anders kleurzweem)
- Geluid, gewoon uit het toestel is prima.
Dingen die ik minder geslaagd vind.
- Waarom zijn alle schermen wit? ... voor meer stroomverbruik?
- Wat een klote layout van 'n Agenda. Helemaal niet overzichtelijk.
- Weergave Kaarten, ook niet erg duidelijk. Te veel wit met weinig contrast. Stembegeleiding is niet echt helder of duidelijk.
- De batterij zou 'sinds het nieuwe IOS 7.1.1 ook al wat slechter zijn, wat ik al helemaal niet begrijp. Apple maakt die Phones toch al een tijdje.
- Eigen beltonen maken is ook niet zo simpel. Moet Iringer installeren in windows en mp3 converteren naar m4r en dan synchroniseren in iTunes?
- Over het algemeen mis ik zowel bij Windows als bij iPhone gewoon de mogelijkheid om simpel contacten naar je SIM te copieren. Waarom moet dat allemaal via outlook, icloud, nokia account en noem maar op?
Alhoewel ik bij omschakeling naar iMac in het begin wat twijfels had, zou ik er nu niet meer zonder kunnen, maar...
Bij de iPhone zou gebruiksvriendelijk nogal voorop staan. Met alle apple toestellen die ik al gebruik, heb ik toch bij de iPhone wat moeten zoeken.
PS: De meeste vergelijkingen maak ik met de lumia 820.
Comment