Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zijn er wielertoeristen in de zaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Toch vind ik het raar om als wandelaar in de weg te gaan lopen op een lange strook asfalt waarvan men op voorhand weet dat er vrijwel continu fietsers komen.
    Op een openbaar basketpleintje waar er enkele mensen balletjes staan te gooien ga je toch ook niet met je hond wandelen net onder het basketnet. Dat is geen regel, het is gewoon gezond boerenverstand.
    Natuurlijk, een basketbalveld is om te basketten, en op een hondeweide ga ik ook niet voetballen.
    Maar de openbare weg is OPENBAAR, en dus moet je met iedereen rekening houden.

    Die weg claimen als fietsgebruiker vind ik nogal blasé. Waarom zou een fietser meer recht hebben op die weg dan een loper.

    Het is altijd hetzelfde. Met een man of 3-4 samen geen probleem, maar een groep van 20 is miserie. En of dan dan fietsers, lopers of cafégangers zijn. Het lijkt erop of je het IQ van de groep moet delen door het aantal personen in de groep.
    Om die reden ben ik echt geen groepsmens.

    Comment


    • #17
      Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

      " Met een man of 3-4 samen geen probleem, maar een groep van 20 is miserie."

      we noemen dat de kuddegeest, er is er één die zich interessant wil maken en de anderen willen niet onderdoen. Dat is ook de reden dat ik me nooit in een groep beweeeg, hoogstens er rond :-)
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #18
        Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

        Als wielertoerist kan ik je frustratie vrij goed plaatsen. Ik rij soms ook in groep en merk daarbij dat de instelling nogal durft verschillen. Zoals in iedere sport ( ook bij de lopers) heb je mensen die van alles een wedstrijd willen maken, die menen dat de baan alleen van hun is. En dat resulteert altijd in gevaarlijke situaties.
        Laatst tijdens een toertocht, heb ik aangepikt bij een groepje dat redelijk goed doorreed. Maar op een gegeven moment bij een drukke baan, doken ze met z'n allen (ik hing op dat moment achteraan gelukkig) het fietspad langs de baan op, tegen de rijrichting om dan asap zonder veel kijken de weg over te steken. Toen heb ik afgehaakt. Claxonnerende wagens, en terecht, verschoten oudere fietsers die wel in de juiste richting reden etc.
        Ik snap nooit goed waarom wielertoeristen zo weinig mogelijk willen remmen terwijl ze wel sportief willen zijn... Niets zo leuk als interval en plotse kracht, wat je automatisch krijgt door te remmen en terug op te trekken.
        Maar het zijn zulke mensen die naar niets kijken die ervoor zorgen dat het merendeel van de wielertoeristen die het wel goed doen, ook als terroristen beschouwd worden.
        Jammer, want zelfs als ik alleen rij, op een fietspad - goed of slecht, maakt niet uit, een fietspad is er om op te fietsen! -
        Dan nog rijden auto's vlak langs me af en roepen ze "koosnaampjes", met dank aan de minderheid die met hun asociaal gedrag veel harder opvalt.

        Comment


        • #19
          Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

          Ik ga regelmatig fietsen met een kleine groep (3 à 4).
          Wat een veralgemening hier, precies of iedereen op een koersfiets terrorist is.
          Wij rijden steeds op ons gemak, en houden ons steeds aan de verkeersregels.

          Maar ik stel vast dat het niet alleen de fietsers zijn die asociaal gedrag vertonen.

          Dus laten we het dan even omdraaien...

          Wij ergeren ons bijvoorbeeld vooral aan voetgangers en vooral lopers die het jaagpad innemen samen met hun favoriete muziek in hun oren.
          Geen bel of roep waarmee je ze uit de weg krijgt. Ze kijken je dan nog eens vuil aan wanneer je ze door het gras voorbij moet rijden.

          Dan heb je ook nog de wandelaars, die vaak hun trouwe, en soms ook niet zo trouwe viervoeter laten loslopen.
          Ik vind dit persoonlijk onverantwoord op een plaats waar kinderen en fietsers doorkomen. (volgens mij zelfs verboden).
          Ik heb al verschillende fietsers zien vallen, omdat ze gehinderd werden door een loslopende hond. Heb ooit iemand een fietspomp kapot zien slaan op een agressieve hond.

          Maarja die "wielrenners zijn dierenbeulen..." (wat de eigenaar van de hond verkondigd zal hebben)


          Ik stel dus voor om niet alle wielrenners over dezelfde kam te scheren.
          En eens na te gaan of al de lopers en voetgangers wel zo heilig zijn...
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #20
            Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Ik moet eerlijk zeggen, als ik voorbijsteek en ik kan gewoon passeren... dan ga ik ook niet beginnen roepen/bellen...
            op mijn mountainbike hangt ook geen bel, in het veld zit dat ding meer te bellen als iets anders... denken de mensen rondom mij dat ik ofwel problemen heb ofwel niet kan volgen...

            Ik vind persoonlijk dat bij een grotere groep fietser een gat snel geslagen is en moeilijk te dichten is ook... (waarom zou in de koers anders het peleton nooit als 1e eindigen )
            maar goed, ik besef goed genoeg dat er veel wielerterroristen zijn,
            evenals joggers die vinden dat de wereld van hun is
            en paardrijders die koning te rijk zijn
            en motorijders die levensgevaarlijk rijden
            en autorijders die zich meer bezighouden met make up of krant ipv verkeer
            en vliegtuigen die verdwijnen
            en forumleden die blasé gedrag tonen
            en .... die ....
            Koop eens een goede bel, die rinkelt niet ongewild!

            Comment


            • #21
              Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
              Koop eens een goede bel, die rinkelt niet ongewild!
              Ooit al gaan mountainbiken?
              zelfs mijn ketting durft kletteren als het er hevig aan toe gaat...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

                Beste, er zijn wielertoeristen, wielertoeristen en fietsers en die heb je in alle soorten
                net als andere weggebruikers !
                En respect dat moet van 2 kanten komen !
                Als fietser ervaar ik dat ook wandelaars als ze in groep zijn soms erg veel praat hebben, als je een helm draagt ben je voor velen al een wielerterrorist.
                Je moet een bel hebben maar als je ze gebruikt ... holala ... ik heb er een en ik gebruik die soms, ik kan het weten.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #23
                  Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

                  oud nieuws, maar toch .....
                  Met tientallen ribbelstroken op het jaagpad langs de Schelde verklaart de Vlaamse overheid de oorlog aan grote groepen wielertoeristen. De ‘pelotonremmers’ moeten een einde maken aan een reeks klachten over voorbijrazende ‘wielerterroristen’. Het Scheldepeloton, een wielerclub met een roekeloze reputatie, voelt zich geviseerd. ‘Die drempels zijn levensgevaarlijk en dienen enkel en alleen om ons lam te leggen.’


                  Citaat :
                  "Dat betekent het einde van het koersen langs de Schelde’, reageert belofterenner Pieter Van Malderghem (20) ontstemd. Hij rijdt geregeld met het Scheldepeloton mee en koerste als een van de eerste over de nieuwe pelotonremmers."

                  Snelheidswedstrijden op de openbare weg zijn verboden. Of het nu fietsers zijn of auto's, het blijft verboden.
                  Last edited by notex; 2 juni 2014, 09:36.

                  Comment


                  • #24
                    Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Daar maken veldrijders toch geen probleem van, die vinden die hobbeltjes extra uitdaging waarschijnlijk
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: zijn er wielertoeristen in de zaal?

                      Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                      Heb ooit iemand een fietspomp kapot zien slaan op een agressieve hond.
                      Ik las net: "Heb ooit iemand een hond agressief zien opblazen met een fietspomp."

                      Comment

                      Working...
                      X